a.readmore { /* CSS properties go here */ }
Καλώς ορίσατε στην μάχη της Αναζήτησης.

Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

blackwater_070919_mn
Α : Ο θεός που προσκυνούν οι άνθρωποι. Τα χρήματα. Τα μπικικίνια. Όταν ο δάσκαλος και οργανωτής της ζωής είναι η ίδια η έννοια του χρήματος, με την προσωποποίηση της σε ανθρώπινα πρόσωπα και ανάλογους χαρακτήρες, το αποτέλεσμα λίγο πολύ είναι το ίδιο παντού και πάντα. Όλα πάνω στην κοινή βάση.  Ίσως η ανθρωπότητα να πρέπει να κάνει τον κύκλο της, να γνωρίσει τον κατώτερο εαυτό της, για να αρχίσει να αφυπνίζεται απ' τις βιωματικές της εμπειρίες. 
Η ανθρώπινη αδυναμία και η έντεχνα διακριτή διττότητά της, δημιουργεί πολλά περιθώρια αλλοίωσης και αναστροφής της ανθρώπινης φύσης.  
Παρ' όλα αυτά νομίζω πρέπει να βρεθεί η κόκκινη γραμμή των ορίων. Δεν μπορώ να καταπιώ εύκολα αυτόν που υπό σημαία "περισσότερα χρήματα" είναι ικανός να εμπλακεί σε έναν ξένο πόλεμο, που θα ανατρέψει την ισορροπία των δεδομένων εις βάρος των αδύνατων αντιστεκόμενων. 
Θα πρέπει να στηθούν άπειρες κρεμάλες, όχι λίγες.  Επειδή δεν είναι στην πραγματικότητα λύση, αν δεν κτυπηθεί το κακό στην ρίζα, που είνα η νοοτροπία, οι κρεμάλες πάντοτε θα στέκονται εκεί για τους επόμενους.  Η ρίζα είναι ο εαυτός μας, από τον οποίο εξαρτώμαστε, όπως και η λογική μας. Όσο μεγαλύτερη είναι η εξάρτησή αυτή, τόσα μεγαλύτερα προβλήματα κομίζει. Όταν πάψουμε να τον αντιμετωπίζουμε ως εμπόρευμα μιας αποιασδήπτε ποταπούς αξίας, τότε θα έχουμε γυρίσει σελίδα στην ανθρώπινη ιστορία. 

Το ντοκιμαντέρ είναι από το αρχείο της ΕΡΤ και του ΕΞΑΝΤΑΣ του 2005 !!!
 
Το ντοκιμαντέρ του Εξάντα, Πόλεμος Α.Ε., αποκαλύπτει για πρώτη φορά το εύρος των ιδιωτικών εταιριών, οι οποίοι προσφέρουν πολεμικές υπηρεσίες σε ολόκληρο τον πλανήτη. Εταιρίες που προσλαμβάνουν ως υπαλλήλους μισθοφόρους στρατιώτες, των οποίων η δουλειά είναι να τηρήσουν το συμβόλαιο με την εταιρία τους.
ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Έρευνα, Σενάριο, Σκηνοθεσία: Γιώργος Αυγερόπουλος, Διεύθυνση Παραγωγής: Αναστασία Σκουμπρή, Editing Director: Δημήτρης Νικολόπουλος, Αρχισυνταξία: Αποστόλης Καπαρουδάκης, Έρευνα/ Ρεπορτάζ/ συνεντεύξεις: Κώστας Γεωργιάδης, Μυρτώ Μπούτση, (Βαλκάνια), Μανώλης Φυλακτίδης (Χιλή), Μιχάλης Γρυπιώτης (Αμερική), Πασκούα Βοργία (Αμερική), Carlos Alzamora (Χιλή), Parvez Khan (Ινδία), Κάμερα/ ήχος: Γιάννης Αυγερόπουλος (Ελλάδα), Juan Carlos Ariagada (Χιλή), Charlie Tishoutsou (Ινδία), Jessie Fleming (Αμερική), Eduardo Cure (Αμερική), Ιωάννα Νιαώτη (Αγγλία), Patricia Surano (Αργεντινή), Μοντάζ: Δημήτρης Νικολόπουλος, Μελέτης Πόγκας, Χρήστος Κωστακόπουλος, Μουσική επιμέλεια: Ελένη Μαθιουδάκη, Μια παραγωγή της Small Planet Για την ΝΕΤ © 2004 – 2005
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Original shooting format: SD PAL 576i / Αspect Ratio: 4:3 PAL / Γλώσσες: Ελληνικά, Αγγλικά / Υπότιτλοι: Ελληνικοί, Αγγλικοί / Διαθέσιμες Εκδόσεις: Ελληνική, Αγγλική, Διεθνής

Η ταινία (μέρος 1ο):
Η ταινία (μέρος 2ο):

Παλιά, υπήρχαν απλώς οι μισθοφόροι. Άνθρωποι χωρίς πατρίδα, επαγγελματίες πολεμιστές και τυχοδιώκτες που πολεμούσαν για το χρήμα. Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Εργοδότης τους δεν είναι πλέον κάποιος σκοτεινός τύπος που δρα μυστικά, αλλά μια ευπρόσωπη, πολυεθνική εταιρία παροχής πολεμικών υπηρεσιών, που συνάπτει επίσημα συμβόλαια με το κράτος, δημοσιεύει ισολογισμούς, διαφημίζει τη δραστηριότητα και τα προϊόντα της, δημοσιεύει αγγελίες αναζήτησης "υπαλλήλων", διατηρεί ιστοσελίδες, εκδίδει εταιρικά περιοδικά και δηλώνει ιδιαιτέρως υπερήφανη για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει.
Εκπαίδευση υπαλλήλων της BlackwaterΟι μισθοφόροι, οι οποίοι παρελαύνουν μπροστά στην κάμερα του Εξάντα, έχουν στρατολογηθεί στην Χιλή, στη Νότιο Αφρική, τις ΗΠΑ και την Ινδία με σκοπό να εργαστούν ως πληρωμένοι δολοφόνοι και βασανιστές στο Ιράκ. Σύμφωνα με τις μετριοπαθέστερες εκτιμήσεις οι "ιδιωτικοί υπάλληλοι" που εμπλέκονται άμεσα με τις πολεμικές επιχειρήσεις στο Ιράκ είναι 6 με 8 χιλιάδες. Αν προσθέσουμε και όσους ασχολούνται με τις βοηθητικές υπηρεσίες (οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι ένοπλοι), οι "υπάλληλοι" αυτοί ξεπερνούν τις 40.000. Ο αριθμός αυτός ανάγει τους «υπαλλήλους» αυτών των εταιριών ως δεύτερη στρατιωτική δύναμη στο Ιράκ.
Ο Wesley Batalona, ένας από τους τέσσερις υπαλλήλους της Blackwater που κάψανε οι Ιρακινοί στη ΦαλούτζαΟ κλάδος του "ιδιωτικών εταιρειών πολέμου" σήμερα, εμφανίζει κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και οι εταιρείες αυτές δεν περιορίζονται πλέον σε βοηθητικές προς τον στρατό υπηρεσίες, αλλά έχουν διευρυμένες αρμοδιότητες: Παίρνουν μέρος στις μάχες, τις ανακρίσεις και τα βασανιστήρια, συντηρούν και χειρίζονται τελευταίας τεχνολογίας οπλικά συστήματα τα οποία ο τακτικός στρατός αδυνατεί να χειριστεί, αναλαμβάνουν την εκπαίδευση εθνικών στρατών και αστυνομιών, την ένοπλη φύλαξη ανθρώπων, εμπορευμάτων και εγκαταστάσεων, διοικούν φυλακές, παρέχουν στο στρατό μάγειρες, οδηγούς, καθαριστές και κάθε είδους υπηρεσία που σχετίζεται με τον πόλεμο. Επίσης, αναλαμβάνουν να παρέχουν ένοπλη προστασία σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές επικίνδυνες, ενώ σε κάποιες περιοχές του πλανήτη (όπως στη Βοσνία) προσλαμβάνονται μέσω συμβολαίου και ως συνεργάτες του ΟΗΕ.
Υπάλληλοι της Blackwater πολεμάνε δίπλα σε Αμερικανό στρατιώτη στο ΙράκΣτο φόντο όλων αυτών, παρουσιάζεται η ψυχολογία και τα ηθικά κίνητρα των σύγχρονων πληρωμένων δολοφόνων, όπως και η σκοτεινή προοπτική του να μην διεξάγονται πλέον οι πόλεμοι μεταξύ των κρατών και των στρατών τους, αλλά μεταξύ των ιδιωτικών στρατών των εταιριών.
Μέσα από το ντοκιμαντέρ του Εξάντα, παρουσιάζονται οι ιδιοκτήτες αυτών των εταιριών, το νομικό πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργούν, τα κέρδη που εξασφαλίζουν, ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζουν την πολιτική των ΗΠΑ, όπως και το πώς συμβάλλουν στην τελική έκβαση του πολέμου.
Τα γυρίσματα του «Πόλεμος Α.Ε.» διήρκησαν έναν χρόνο και η κάμερα του Εξάντα ταξίδεψε σε τέσσερις ηπείρους.
ΜΠΙΖΝΑ, Η "ΠΟΛΕΜΟΣ Α.Ε."

blackwater_070919_mn
Α : Ο θεός που προσκυνούν οι άνθρωποι. Τα χρήματα. Τα μπικικίνια. Όταν ο δάσκαλος και οργανωτής της ζωής είναι η ίδια η έννοια του χρήματος, με την προσωποποίηση της σε ανθρώπινα πρόσωπα και ανάλογους χαρακτήρες, το αποτέλεσμα λίγο πολύ είναι το ίδιο παντού και πάντα. Όλα πάνω στην κοινή βάση.  Ίσως η ανθρωπότητα να πρέπει να κάνει τον κύκλο της, να γνωρίσει τον κατώτερο εαυτό της, για να αρχίσει να αφυπνίζεται απ' τις βιωματικές της εμπειρίες. 
Η ανθρώπινη αδυναμία και η έντεχνα διακριτή διττότητά της, δημιουργεί πολλά περιθώρια αλλοίωσης και αναστροφής της ανθρώπινης φύσης.  
Παρ' όλα αυτά νομίζω πρέπει να βρεθεί η κόκκινη γραμμή των ορίων. Δεν μπορώ να καταπιώ εύκολα αυτόν που υπό σημαία "περισσότερα χρήματα" είναι ικανός να εμπλακεί σε έναν ξένο πόλεμο, που θα ανατρέψει την ισορροπία των δεδομένων εις βάρος των αδύνατων αντιστεκόμενων. 
Θα πρέπει να στηθούν άπειρες κρεμάλες, όχι λίγες.  Επειδή δεν είναι στην πραγματικότητα λύση, αν δεν κτυπηθεί το κακό στην ρίζα, που είνα η νοοτροπία, οι κρεμάλες πάντοτε θα στέκονται εκεί για τους επόμενους.  Η ρίζα είναι ο εαυτός μας, από τον οποίο εξαρτώμαστε, όπως και η λογική μας. Όσο μεγαλύτερη είναι η εξάρτησή αυτή, τόσα μεγαλύτερα προβλήματα κομίζει. Όταν πάψουμε να τον αντιμετωπίζουμε ως εμπόρευμα μιας αποιασδήπτε ποταπούς αξίας, τότε θα έχουμε γυρίσει σελίδα στην ανθρώπινη ιστορία. 

Το ντοκιμαντέρ είναι από το αρχείο της ΕΡΤ και του ΕΞΑΝΤΑΣ του 2005 !!!
 
Το ντοκιμαντέρ του Εξάντα, Πόλεμος Α.Ε., αποκαλύπτει για πρώτη φορά το εύρος των ιδιωτικών εταιριών, οι οποίοι προσφέρουν πολεμικές υπηρεσίες σε ολόκληρο τον πλανήτη. Εταιρίες που προσλαμβάνουν ως υπαλλήλους μισθοφόρους στρατιώτες, των οποίων η δουλειά είναι να τηρήσουν το συμβόλαιο με την εταιρία τους.
ΒΑΣΙΚΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Έρευνα, Σενάριο, Σκηνοθεσία: Γιώργος Αυγερόπουλος, Διεύθυνση Παραγωγής: Αναστασία Σκουμπρή, Editing Director: Δημήτρης Νικολόπουλος, Αρχισυνταξία: Αποστόλης Καπαρουδάκης, Έρευνα/ Ρεπορτάζ/ συνεντεύξεις: Κώστας Γεωργιάδης, Μυρτώ Μπούτση, (Βαλκάνια), Μανώλης Φυλακτίδης (Χιλή), Μιχάλης Γρυπιώτης (Αμερική), Πασκούα Βοργία (Αμερική), Carlos Alzamora (Χιλή), Parvez Khan (Ινδία), Κάμερα/ ήχος: Γιάννης Αυγερόπουλος (Ελλάδα), Juan Carlos Ariagada (Χιλή), Charlie Tishoutsou (Ινδία), Jessie Fleming (Αμερική), Eduardo Cure (Αμερική), Ιωάννα Νιαώτη (Αγγλία), Patricia Surano (Αργεντινή), Μοντάζ: Δημήτρης Νικολόπουλος, Μελέτης Πόγκας, Χρήστος Κωστακόπουλος, Μουσική επιμέλεια: Ελένη Μαθιουδάκη, Μια παραγωγή της Small Planet Για την ΝΕΤ © 2004 – 2005
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Original shooting format: SD PAL 576i / Αspect Ratio: 4:3 PAL / Γλώσσες: Ελληνικά, Αγγλικά / Υπότιτλοι: Ελληνικοί, Αγγλικοί / Διαθέσιμες Εκδόσεις: Ελληνική, Αγγλική, Διεθνής

Η ταινία (μέρος 1ο):
Η ταινία (μέρος 2ο):

Παλιά, υπήρχαν απλώς οι μισθοφόροι. Άνθρωποι χωρίς πατρίδα, επαγγελματίες πολεμιστές και τυχοδιώκτες που πολεμούσαν για το χρήμα. Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Εργοδότης τους δεν είναι πλέον κάποιος σκοτεινός τύπος που δρα μυστικά, αλλά μια ευπρόσωπη, πολυεθνική εταιρία παροχής πολεμικών υπηρεσιών, που συνάπτει επίσημα συμβόλαια με το κράτος, δημοσιεύει ισολογισμούς, διαφημίζει τη δραστηριότητα και τα προϊόντα της, δημοσιεύει αγγελίες αναζήτησης "υπαλλήλων", διατηρεί ιστοσελίδες, εκδίδει εταιρικά περιοδικά και δηλώνει ιδιαιτέρως υπερήφανη για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει.
Εκπαίδευση υπαλλήλων της BlackwaterΟι μισθοφόροι, οι οποίοι παρελαύνουν μπροστά στην κάμερα του Εξάντα, έχουν στρατολογηθεί στην Χιλή, στη Νότιο Αφρική, τις ΗΠΑ και την Ινδία με σκοπό να εργαστούν ως πληρωμένοι δολοφόνοι και βασανιστές στο Ιράκ. Σύμφωνα με τις μετριοπαθέστερες εκτιμήσεις οι "ιδιωτικοί υπάλληλοι" που εμπλέκονται άμεσα με τις πολεμικές επιχειρήσεις στο Ιράκ είναι 6 με 8 χιλιάδες. Αν προσθέσουμε και όσους ασχολούνται με τις βοηθητικές υπηρεσίες (οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι ένοπλοι), οι "υπάλληλοι" αυτοί ξεπερνούν τις 40.000. Ο αριθμός αυτός ανάγει τους «υπαλλήλους» αυτών των εταιριών ως δεύτερη στρατιωτική δύναμη στο Ιράκ.
Ο Wesley Batalona, ένας από τους τέσσερις υπαλλήλους της Blackwater που κάψανε οι Ιρακινοί στη ΦαλούτζαΟ κλάδος του "ιδιωτικών εταιρειών πολέμου" σήμερα, εμφανίζει κέρδη δισεκατομμυρίων δολαρίων. Και οι εταιρείες αυτές δεν περιορίζονται πλέον σε βοηθητικές προς τον στρατό υπηρεσίες, αλλά έχουν διευρυμένες αρμοδιότητες: Παίρνουν μέρος στις μάχες, τις ανακρίσεις και τα βασανιστήρια, συντηρούν και χειρίζονται τελευταίας τεχνολογίας οπλικά συστήματα τα οποία ο τακτικός στρατός αδυνατεί να χειριστεί, αναλαμβάνουν την εκπαίδευση εθνικών στρατών και αστυνομιών, την ένοπλη φύλαξη ανθρώπων, εμπορευμάτων και εγκαταστάσεων, διοικούν φυλακές, παρέχουν στο στρατό μάγειρες, οδηγούς, καθαριστές και κάθε είδους υπηρεσία που σχετίζεται με τον πόλεμο. Επίσης, αναλαμβάνουν να παρέχουν ένοπλη προστασία σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που δραστηριοποιούνται σε περιοχές επικίνδυνες, ενώ σε κάποιες περιοχές του πλανήτη (όπως στη Βοσνία) προσλαμβάνονται μέσω συμβολαίου και ως συνεργάτες του ΟΗΕ.
Υπάλληλοι της Blackwater πολεμάνε δίπλα σε Αμερικανό στρατιώτη στο ΙράκΣτο φόντο όλων αυτών, παρουσιάζεται η ψυχολογία και τα ηθικά κίνητρα των σύγχρονων πληρωμένων δολοφόνων, όπως και η σκοτεινή προοπτική του να μην διεξάγονται πλέον οι πόλεμοι μεταξύ των κρατών και των στρατών τους, αλλά μεταξύ των ιδιωτικών στρατών των εταιριών.
Μέσα από το ντοκιμαντέρ του Εξάντα, παρουσιάζονται οι ιδιοκτήτες αυτών των εταιριών, το νομικό πλαίσιο εντός του οποίου λειτουργούν, τα κέρδη που εξασφαλίζουν, ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζουν την πολιτική των ΗΠΑ, όπως και το πώς συμβάλλουν στην τελική έκβαση του πολέμου.
Τα γυρίσματα του «Πόλεμος Α.Ε.» διήρκησαν έναν χρόνο και η κάμερα του Εξάντα ταξίδεψε σε τέσσερις ηπείρους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου