a.readmore { /* CSS properties go here */ }
Καλώς ορίσατε στην μάχη της Αναζήτησης.

Δευτέρα 18 Ιουνίου 2012

Αναδημοσίευση από olympia 
 
Ανατολή ή Δύση : δύο ιστορικά παράλληλα
 
του Γιώργου Καραμπελιά

Η παρούσα κρίση θέτει για άλλη μια φορά επιτακτικά το ερώτημα του εθνικού μας προσανατολισμού. Σε συνθήκες που, τηρουμένων των αναλογιών, προσομοιάζουν με εκείνες του πρώτου νεοελληνικού κράτους, δηλαδή… του ύστερου Βυζαντίου. Τότε, ο ελληνισμός, αρχικώς, υποτάχτηκε οικονομικά στη Δύση, ενώ παράλληλα άρχισε η σταδιακή απόσπαση της ανατολικής του πτέρυγας, δηλαδή της Μ. Ασίας, από τους Τούρκους (το 1071 πραγματοποιείται η μάχη του Μαντζικέρτ και η ιστορική ήττα των βυζαντινών δυνάμεων, ενώ, τον ίδιο χρόνο, οι Νορμανδοί καταλαμβάνουν την Ν. Ιταλία και Σικελία, και το 1081 επιβάλλεται η κατάργηση της φορολογίας για τους Ενετούς εμπόρους στο εσωτερικό του Βυζαντίου). Για μερικούς αιώνες, η συνδυασμένη οικονομική και στρατιωτική πίεση της Δύσης και η στρατιωτικο-θρησκευτική (μέσω της στρατιωτικής επέκτασης και των εξισλαμισμών), από την Ανατολή, πιέζουν μέχρις οριστικής εξαφανίσεως (1453) το ελληνικό Βυζάντιο. Όλα αυτά είναι πολύ γνωστά και όμως αμφιβάλλω αν έχει ποτέ αποτιμηθεί επακριβώς η σημασία και η δυναμική τους.
Έκτοτε, ο ελληνισμός, συρρικνωμένος, αγωνίζεται για να ανασυστήσει την κρατική του υπόσταση στα όρια –λίγο πολύ– του ύστερου Βυζαντίου, και αυτό αποτελεί τη «Μεγάλη Ιδέα» την οποία εξήγγειλε πρώτος ο Μιχαήλ Παλαιολόγος (1261), επανέλαβε ο Ρήγας Βελεστινλής και η Φιλική Εταιρεία, σε μια νέα εκδοχή, και προσπάθησε να υλοποιήσει ο Ελευθέριος Βενιζέλος, για να καταλήξει στην οριστική ακύρωση με την καταστροφή το 1922. Στο εξής, ο ελληνισμός δεν διαθέτει πλέον τα μεγέθη για να συγκροτήσει έναν ανεξάρτητο, αυτόνομο πόλο, ανάλογο του υστεροβυζαντινού. Παράλληλα, οι κοινωνικές τάξεις που διεκδικούν την ηγεμονία υπακούουν στην παρασιτική εξάρτησή τους, είτε από τη Δύση, ο μεταπρατικός αστισμός μας, είτε από τη Ρωσία, οι χτυπημένες από την προσφυγιά λαϊκές τάξεις.
Στο εξής, ξετυλίγεται το μεγάλο ερώτημα, με «ποιους να πας και ποιους να αφήσεις». Η Δύση μας υποτάσσει στρατιωτικά και οικονομικά, ενώ η ισλαμική και τουρκική Ανατολή μας απειλεί με ενσωμάτωση σε μια νέα επεκτεινόμενη (νεο)οθωμανική επικράτεια. Η ανατολική Ευρώπη και προπαντός η Ρωσία, που αποτελούσε στο παρελθόν, μέχρι τον Κριμαϊκό πόλεμο (1853-1856), τον σύμμαχο του υπόδουλου ελληνισμού, προτάσσει στη συνέχεια την επέκταση του σλαβισμού και όχι πια την ορθόδοξη ταυτότητα και αποτελεί, τουλάχιστον μέχρι τον Εμφύλιο, έναν επιπλέον πόλο αποσύνθεσης του ελληνισμού. Έτσι, η Ελλάδα, μη διαθέτοντας την εσωτερική δυναμική και τη γεωπολιτική θέση που θα της επέτρεπε μια αυτόνομη ανάπτυξη, και σε μία περίοδο, μετά τον Εμφύλιο, κατά την οποία η τουρκική απειλή εμφανιζόταν αμβλυμμένη, προσκολλάται με υποτελή τρόπο στη Δύση ως το μικρότερο κακό.
ΑΛΛΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
Από τότε άλλαξαν πολλά πράγματα. Το σοβιετικό στρατόπεδο κατέρρευσε και η Τουρκία, μετά την εισβολή στην Κύπρο, εμφανίζεται ως η κύρια απειλή για τη χώρα μας. Σήμερα δε, όταν η Ευρώπη και η Δύση οπισθοχωρούν τελεσίδικα, μετά οκτώ αιώνων επέκταση, η Ελλάδα, ως μία χώρα των συνόρων και ως τελευταίο ενδιαίτημα του ελληνισμού, αντιμετωπίζει και πάλι την απόρριψη από τη Δύση –αφού πρώτα την έχει γονατίσει οικονομικά– και την πιθανότητα της εγκατάλειψής της στην επερχόμενη ισλαμική Ανατολή. Γι’ αυτό και τίθεται πάλι, επιτακτικά, το ζήτημα της πορείας μας.
Όλοι γνωρίζουμε πως, χωρίς μία αυτόνομη ανεξάρτητη πολιτική, χωρίς μια παραγωγική αναδόμηση της χώρας, αργά ή γρήγορα, οδηγούμαστε στην υποταγή και την εξαφάνιση. Αυτό είναι το πρώτο και βασικό συμπέρασμα. Ωστόσο, όπως κάθε φορά, τίθεται το ερώτημα: Θα έχουμε τον χρόνο να συγκροτήσουμε έναν σχετικά αυτόνομο πόλο και να διαμορφώσουμε την αναγκαία στρατηγική συμμαχία με τους βαλκάνιους γείτονές μας, που βρίσκονται, τουλάχιστον οι πιο κοντινοί μας, η Σερβία και η Βουλγαρία, σε εξίσου άθλια ή χειρότερη κατάσταση από εμάς; Είμαστε λοιπόν υποχρεωμένοι να επιλέξουμε κάποιες συμμαχίες που θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να υπάρχουμε, ενώ, στο μεταξύ, θα οικοδομούμε μια νέα εσωστρεφή οικονομική και πνευματική πορεία.
Το ίδιο δίλημμα είχε τεθεί και στους Βυζαντινούς Έλληνες κατά τον 15ο αιώνα. Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, στο Δεσποτάτο του Μορέως, πολεμούσε αδιάκοπα και νικηφόρα ενάντια στους Φράγκους, και είχε επεκτείνει την ελληνική επικράτεια, μέχρις ότου ηττήθηκε από τις συνδυασμένες δυνάμεις των Φράγκων και των Τούρκων που κάλεσαν οι Φράγκοι προς επικουρία τους. Στη συνέχεια, έγινε αυτοκράτορας στο συρρικνωμένο Βυζάντιο, που περιλάμβανε μόλις το μεγαλύτερο μέρος της Πελοποννήσου και την περίμετρο της Κωνσταντινούπολης. Τότε, αυτός ο ηγέτης του πολέμου ενάντια στους Φράγκους, για την οικοδόμηση και την ανασυγκρότηση της εσωτερικής ισχύος του ελληνισμού, βρέθηκε απέναντι στην απειλή της κατάληψης της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους. Και τέθηκε το δίλημμα: θα έπρεπε να συμμαχήσει με τους Δυτικούς, για να αντιμετωπίσει του Τούρκους, ή όχι; Και η επιλογή του ήταν ορθή. Διότι η Δύση μας απειλούσε με οικονομική αποικιοποίηση, ενώ η τουρκική Ανατολή με ιστορική εξαφάνιση, μέσα από τους εξισλαμισμούς, την κατάκτηση των εδαφών μας και τον εποικισμό τους με μουσουλμανικά φύλα.
Κατ’ αναλογία, το ίδιο ζήτημα έχει τεθεί στην Ελλάδα, από το 1974 και μετά. Και η Τουρκία έδειξε στην Κύπρο πως, μετά την αγγλική αποικιοκρατία, υπήρχε κάτι πολύ χειρότερο, και ίσως τελεσίδικο, η εθνοκάθαρση. Γι’ αυτό και η επιλογή της αγκίστρωσης προς τη Δύση και η ένταξη στην ΕΟΚ/ΕΕ. Και όμως, οι ανίκανες άρχουσες τάξεις της χώρας, η μεταπρατική αστική τάξη και τα παρασιτικά μεσοστρώματα, αντί να εκμεταλλευτούν τον χρόνο –και το χρήμα– αυτής της συμμαχίας με τη Δύση/ΕΟΚ, ώστε να οικοδομήσουν εκείνη την ισχυρή παραγωγική Ελλάδα, που θα μπορούσε να αποτελεί έναν σχετικά αυτόνομο παίκτη, έκαναν το ακριβώς αντίθετο. Έκαναν ακόμα πιο παρασιτική και ανίκανη την οικονομία και την κοινωνία της χώρας, ενώ την ίδια στιγμή ενισχύονταν οι δυνάμεις του οθωμανισμού. Και έτσι, τριάντα οκτώ χρόνια μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, βρισκόμαστε σε χειρότερη θέση οικονομικά και αμυντικά. Ο συσχετισμός των δυνάμεων έχει μεταβληθεί σε βάρος μας.
ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ
Στον υστεροβυζαντινό ελληνισμό, υπήρχε μία ισχυρή πτέρυγα που εκφραζόταν από την ησυχαστική παράδοση, και στη συνέχεια από τον Μάρκο Ευγενικό, που αντιτασσόταν στη συμμαχία με τη Δύση, επιλέγοντας την πνευματική αντίσταση και όχι πλέον τη στρατιωτικο-πολιτειακή. Αυτή η παράδοση επέτρεψε στον ελληνισμό να διασωθεί, ταυτιζόμενος με την Ορθοδοξία, όταν κατέρρευσε πολιτειακά το ελληνικό κράτος, και σε βάθος χρόνου να ανασυγκροτηθεί και να δοκιμάσει την απελευθέρωσή του. Πολλοί προκρίνουν σήμερα μια ανάλογη στρατηγική. Θεωρούν πως το αυτόνομο ελληνικό κράτος έχει εκμετρήσει το ζην και πως δεν μας μένει τίποτα άλλο παρά μια πνευματική αντίσταση, επιστρέφοντας κατ’ εξοχήν στις αξίες της Ορθοδοξία ή, κάποιοι λιγότεροι, στις αξίες της αρχαίας Ελλάδας. Εμείς πιστεύουμε πως, δυστυχώς, η επανάληψη της ιστορίας δεν είναι εφικτή. Όταν ο ελληνισμός υπέκυψε στρατιωτικά στους Οθωμανούς, διέθετε μεγάλα αποθέματα, πληθυσμιακά, οικονομικά και πνευματικά. Οι Έλληνες, ακόμα και αριθμητικά, ήταν πολύ περισσότεροι από τους Τούρκους, διέθεταν υψηλότερο οικονομικό και πνευματικό επίπεδο, καθώς και μια ισχυρή δημογραφική ανάπτυξη, σε όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Τέλος, είχαν μια απόλυτη και ισχυρή ταύτιση με την Ορθοδοξία και τις πνευματικές αξίες της. Η Ορθοδοξία και το πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης ακτινοβολούσε μέχρι την Αίγυπτο και την Πολωνία. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, η ησυχαστική επιλογή απεδείχθη αποτελεσματική, μετά το τέλος των στρατιωτικών και πολιτικών προσπαθειών του βυζαντινού κράτους.
Σήμερα, δεν υπάρχει τίποτα το ανάλογο. Οι Έλληνες είναι πολύ λιγότεροι αναλογικά, ο ελληνικός πολιτισμός έχει υποβαθμισθεί και έχει πάψει να αποτελεί ένα ισχυρό υπόδειγμα για όλους τους ορθόδοξους και βαλκανικούς πληθυσμούς, ενώ η ελληνική γλώσσα έχει πληγεί καίρια ακόμα και στο εσωτερικό της ίδιας της Ελλάδας. Τέλος, η Ορθοδοξία δεν ταυτίζεται πλέον με τον ελληνισμό, όπως τότε. Αντίθετα, έχουν δημιουργηθεί εθνικές εκκλησίες σε όλες τις ορθόδοξες χώρες, κάποτε ισχυρότερες από την ελληνική, και κυρίως από το πατριαρχείο, ενώ ο ορθόδοξος τρόπος ζωής έχει πάψει να αποτελεί το κυρίαρχο πολιτιστικό υπόδειγμα των ίδιων των Ορθοδόξων. Κατά συνέπεια, η ελληνική ορθοδοξία, δεν θα μπορέσει να επιβιώσει εάν πάψει να υπάρχει ελληνικό κράτος. Και όμως, ένα μεγάλο μέρος των νεο-ορθοδόξων Ελλήνων καταφεύγουν σε έναν φανταστικό οικουμενισμό και σε ένα Πατριαρχείο χειροπόδαρα δεμένο στην κρατική πολιτική του νεο-οθωμανισμού. Δεν υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα διαχωρισμού ανάμεσα στις τύχες του ελληνικού κράτους και της ελληνικής πολιτισμικής παράδοσης ή του «γένους» των Ελλήνων. Τη μοίρα του ελληνικού κράτους θα ακολουθήσει μοιραία ο ελληνισμός και η ελληνική Ορθοδοξία. Ο τελευταίος που είχε κατανοήσει –έστω με τον τρόπο του– αυτή την αλήθεια, ήταν ο μ. αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, σε αντίθεση με την πατριαρχική και οικουμενιστική αυταπάτη. Το ευρύτερο γένος μας δεν υπάρχει πλέον, υπάρχει μόνο η Ελλάδα και η Κύπρος. Και όποιος θέλει να υπερασπίσει τον ελληνισμό, αρχαίο, ορθόδοξο, βυζαντινό, οικουμενικό, κοινοτιστικό κ.ο.κ., είναι υποχρεωμένος να υπερασπίσει με νύχια και με δόντια τον «υπαρκτό ελληνισμό», δηλαδή το ελλαδικό και κυπριακό κράτος.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ, ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, τίθεται εκ νέου επιτακτικά το ζήτημα των συμμαχιών μέχρις ότου κατορθώσουμε και πάλι να σταθούμε αυτόνομα στα πόδια μας. Εξ ου και η μεγάλη αγωνία μας για την έκβαση της παρούσας κρίσης. Η ευρωπαϊστική αριστερά μοιάζει να ανησυχεί λιγότερο από εμάς, διότι, ως εθνομηδενιστική, δεν αντιλαμβάνεται το βάθος και τη σημασία της ιστορικής μοναξιάς ενός «ανάδελφου» έθνους. Δεν αντιλαμβάνεται πως η Δύση και ο νεώτερος ελληνισμός αποτελούν δύο διακριτές ιστορικές οντότητες. Δεν κατανοεί πως η ένταξή μας στο δυτικό στρατόπεδο αποτελεί μια άνιση σχέση υποταγής και ανάγκης. Γι’ αυτό και δεν μπορεί να διανοηθεί την «έξοδο» από την Ευρώπη. Και επειδή είναι ανιστόρητη, δεν έχει κατανοήσει πώς ένας λαός αποικιοποιημένος από τη Δύση, όπως ο ελληνικός, νιώθει άβολα σε αυτή τη λεόντεια σχέση, ενώ, αντίστοιχα, οι Δυτικοί δεν μας θεωρούν «δικούς τους». Δικούς τους θεωρούν μόνο τους αρχαίους Έλληνες και μάλιστα με τη μεσολάβηση της Ρώμης, ενώ απεχθάνονται το Βυζάντιο.
Γι’ αυτό λοιπόν και εμείς ανησυχούμε πολύ περισσότερο. Γιατί γνωρίζουμε ότι αυτή η σχέση συμφέροντος με τη Δύση, μας είναι αναγκαία σήμερα, μέχρις ότου μπορέσουμε όχι μόνο να ορθοποδήσουμε αλλά και να αναπτυχθεί και πάλι ο τρίτος πόλος ισχύος, δηλαδή ο ρωσικός και ανατολικοευρωπαϊκός, ως αυτόνομος παράγων, στον οποίο να μπορούμε να στηριχθούμε, και μέχρις ότου οι Βαλκάνιοι αποφασίσουν πως, όσο συνεχίζουν να «βγάζουν τα μάτια τους» μεταξύ τους, θα είναι μονίμως υποτελείς και εξαρτημένοι.
Γι’ αυτό λοιπόν, και παρ’ όλο που η τευτονική Δύση μας οδηγεί στην παράδοση στη σύμμαχό της Τουρκία, είμαστε υποχρεωμένοι να διατηρήσουμε σήμερα τη συμμαχία με την Ευρώπη, ιδιαίτερα τη νότια, τη «ρωμανική» Ευρώπη, και να εκμεταλλευτούμε τις αντιθέσεις της Γερμανίας με τις ΗΠΑ.
Κατά συνέπεια, έχοντας βαθιά συνείδηση της ιδιαιτερότητάς μας, «πολιορκημένοι από στεριά και θάλασσα», δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε πως ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, που πολέμησε για δεκαετίες τους Φράγκους, κάλεσε τον Ιουστινιάνη και τους Γενοβέζους για να υπερασπιστεί την Κωνσταντινούπολη: αυτή ήταν η τραγική κατάληξη του ελληνισμού που είχε απολέσει την εσωτερική δυναμική και αυτονομία του.
Πριν απ’ όλα, λοιπόν, να στηριχθούμε αποφασιστικά στις δικές μας δυνάμεις και στην ενότητα του λαού μας, να απορρίψουμε τον καταστροφικό εθνομηδενισμό και την αταβιστική μας εξωστρέφεια, να αρχίσουμε τη διαδικασία αντικατάστασης των άχρηστων και παρασιτικών ελίτ, να συνάψουμε συμμαχίες τακτικού χαρακτήρα, να κερδίσουμε χρόνο.

===============

Με αφορμή το άρθρο του Γ. Καραμπελιά και τα αρκετά ενδιαφέροντα σχόλια που παρατέθηκαν στο olympia, σε χοντρικές γραμμές υπάρχουν δύο τάσεις.  Η μία αυτή της διπλωματίας και η άλλη της κυρίαρχης θέσης.  
Οι άνθρωποι δεν είναι ικανοί να ξεκαθαρίζουν, πως υπάρχουν πολλών ειδών διπλωματίες .  Έμαθαν να στρογγυλεύουν τις έννοιες και αυτό τους αρκεί.  Σίγουρα κανείς δεν θα προτιμήσει την ευθεία επίθεση, πρώτα θα προτιμήσει την διπλωματική.  Η διπλωματική οδός όμως εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, που η ίδια η κοινωνία στο σύνολό της δεν έχει προαπαιτήσει, μέσα από πράξεις και έργα της, (ούτε τα βασικά δεν έχει πράξει εντός της), πόσο μάλλον προς τα έξω.  Γιατί δεν της έμαθαν να απαιτεί τα δικαιώματά της.  
Για να μάθαινε να απαιτεί, θα έπρεπε να υπάρχει τριβή μέσα στην κοινωνία. Γεγονός που μειώθηκε με την αστυφιλία, απ' τον λάθος χειρισμό της οικογένειας ώστε σήμερα, να δυσκολεύεται σε αυτό.   Η νεολαία αν πολιτικοποιείται, πρώτα περνάει από τις ελκιστικές αριστερές απόψεις και εθίζεται σε λάθος έννοιες και προσανατολισμούς, επιδεινώνοντας περισότερο την προσωπική κατάσταση.  Δεν είναι καθόλου τυχαίο που με ευκολία μεγαλώνοντας μεταπηδά στην απέναντι όχθη !!  
Η απομόνωση, έκοψε κάθε ζωντανό ιστό σύνδεσης της κοινωνίας. Αυτό είναι το σοβαρότερο μειονέκτημά της, που αν μπορούσε να το ξεπεράσει ως μάθηση, μέσα απ' την κρίση, θα άρχιζε να αντιλαμβάνεται και να αισθάνεται την άλλη άποψη, που υποστηρίζει την "κυρίαρχη θέση" .  Δεν είναι καθόλου κακό ο Έλληνας να αναρωτηθεί : τι πρόσωπο "πουλάει " στην Διεθνή κοινωνία ;;  Ποιός είναι ;;  Τι ήταν, τι είναι και που πάει, αν πάει ;;  Έλληνας είναι μόνον ο κράχτης έξω απ' τα σουβενίρ και τα εστιατόρια ;;  ή κάτι πολύ παραπάνω ;;  δεν είναι συμπεριφορά  μπαξισιού και υποτέλειας ;;


Περισσότερη σημασία θα δώσει στα παπούτσια του άλλου, παρά αν έχει κάτι παραπάνω να του πει !! Μπορώ να συμφωνήσω λοιπόν με τον συγγραφέα σε ένα πράγμα.  Από την στιγμή που η κοινωνία έχει υποστεί σε τέτοιο βαθμό υποβάθμιση, νομίζω και εγώ πως θα πρέπει να αξιοποιήσει τον χρόνο της, ώστε να αρχίσει στην κυριολεξία να μαθαίνει πράγματα. Ακόμα και θέματα συμπεριφοράς.  Όχι της εθνικά επαναστατικής συμπεριφοράς, αλλά της καθημερινής συμπεριφοράς που είναι η μικρογραφία της συμπεριφοράς που αντανακλάται στο πρόσωπό μας τώρα.  Οφείλουμε να το εξετάσουμε από την θετική πλευρά του,  πως και γιατί.  Τις και τι πταίει (!!!)  Ανάμεσα σε αυτό το χρονικό διάστημα η σημαντικότερη εργασία όλων των πολιτικών, θα έπρεπε να είναι οι συμμαχίες.  Πράγμα που δεν διευκρινίζεται, ούτε εμφανώς ως πρόθεση βγαίνει προς τα έξω.  Αντίθετα ακολουθείται η ίδια πολιτική και απ' τα δύο κόμματα, άρα οι εντολοδόχοι τους είναι οι ίδιοι.  Όταν έχω αναφερθεί σε δρακονιανούς και ερπετοειδείς που έβαλαν τα δυνατά τους για Σαμαρά, για όσους καταλαβαίνουν, θα έλεγα "και πάλι καλά" !!


Όσο για το αν μπορούν οι Βαλκάνιοι να μην κατασπαράζουν ο ένας τον άλλο, δεν είναι παρά στο χέρι τους να συμβεί ως γεγονός και όχι απλώς ένα ευχολόγιο.  Δεν πρόκειται να τους έλθει η λύση εξ ουρανού.  Απλά πάσχουν και εκείνοι από πλευράς τους απ΄ την ίδια ασθένεια. Οι Βαλκάνιοι θα μπορούσαν να ενώσουν και να υψώσουν τα κοινά συμφέροντα της περιοχής τους, αντί να αφήνουν συνεχώς τις πόρτες να εισάγουν ανεμοστρόβιλους. Βλέπετε έχουν και αυτοί να περάσουν το δικό τους μάθημα. Ο χρόνος όμως ποικίλει για όσους βιάζονται, δυστυχώς. Το ίδιο συμβαίνει και στην κοινωνία μας.  
Δεν πάει να είναι οργανωμένη σε διάφορα κινήματα (!).  Δεν αρκεί.  
Της λείπει η Εθνική συνείδηση και χωρίς αυτήν, δεν θα μπορεί να είναι ενωμένη.  Θα κατασπαράζει η μία πλευρά την άλλη, ως τάχατε η καλλίτερη όλων !  Και αυτοί που πελαγοδρομούν σε αερολογίες του όλοι είμαστε ίδιοι και ίσοι, τους λέω λοιπόν από την στιγμή που υπάρχω εγώ και δεν το δέχομαι ως άποψη, παύει να ισχύει η απολυτότητα της δικής τους γνώμης !! Νομοτελειακό !!  Ούτε εκείνοι θα μπορέσουν, ούτε εγώ θα μπορέσω, να πείσουμε ο ένας τον άλλο απόλυτα σε κάτι. Το κάθε πράγμα, απ' το απλούστερο μέχρι το πολυπλοκότερο, απαιτεί την αυτοσυνειδησία του, σε όποια πλευρά και αν βρίσκεται ο διαλογιστής.  Διότι όταν η ζωή θα τον φέρει στα αντίθετα δεδομένα, τότε θα μπορεί να κάνει τον συγκριτικό απολογισμό του.  Τότε είτε θα αναθεωρήσει, θα τροποποιήσει έως και θα διαγράψει εντελώς μια άποψη.

Πρέπει να κατανοήσουμε, πως έχοντας απαξιώσει γενικώς το είδος μας και την ιστορία μας, μας απαξίωσαν περισσότερο και εκείνοι, άσχετα αν μας ενοχλεί αυτό, πάλι από λάθος πλευρά όμως. Έχω την εντύπωση πως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε δραματικά πάρα πολλές απόψεις. Στην καθομιλουμένη, κοινώς να ψαχθούμε γενικώς. 
Τότε ναι, θα μπορέσουμε να φτάσουμε σε επίπεδο ως ένα ενωμένο κοινωνικό σώμα, τουλάχιστον στο ευρύτερο μέρος, που θα πει "όχι δεν θα πάρω", "δεν θέλω να είμαι δούλος" "αφήστε με μόνο μου"  , δεν δέχομαι να απορροφηθώ λιγότερο ή περισσότερο από κάποιους !!!.   Δεν υπάρχει για μένα δίλημμα Ανατολή ή Δύση. Υπάρχει Ελλάδα - Ανατολή και Δύση και ό,τι άλλο θέλετε και σ΄αυτό το πλαίσιο θα αρχίσω τις νέες έξυπνες συμμαχίες μου !!

Άρα τώρα είναι η ώρα των συμμαχιών. Είναι η ώρα των ανακατατάξεων. Έχουμε πολιτικούς ή εκλέξαμε ακόμα μια φορά ετερόφωτους διεθνείς φοροεισπράκτορες ;;
 
Καλή μάχη.  Ασπασία

Ανατολή ή Δύση ;;

Αναδημοσίευση από olympia 
 
Ανατολή ή Δύση : δύο ιστορικά παράλληλα
 
του Γιώργου Καραμπελιά

Η παρούσα κρίση θέτει για άλλη μια φορά επιτακτικά το ερώτημα του εθνικού μας προσανατολισμού. Σε συνθήκες που, τηρουμένων των αναλογιών, προσομοιάζουν με εκείνες του πρώτου νεοελληνικού κράτους, δηλαδή… του ύστερου Βυζαντίου. Τότε, ο ελληνισμός, αρχικώς, υποτάχτηκε οικονομικά στη Δύση, ενώ παράλληλα άρχισε η σταδιακή απόσπαση της ανατολικής του πτέρυγας, δηλαδή της Μ. Ασίας, από τους Τούρκους (το 1071 πραγματοποιείται η μάχη του Μαντζικέρτ και η ιστορική ήττα των βυζαντινών δυνάμεων, ενώ, τον ίδιο χρόνο, οι Νορμανδοί καταλαμβάνουν την Ν. Ιταλία και Σικελία, και το 1081 επιβάλλεται η κατάργηση της φορολογίας για τους Ενετούς εμπόρους στο εσωτερικό του Βυζαντίου). Για μερικούς αιώνες, η συνδυασμένη οικονομική και στρατιωτική πίεση της Δύσης και η στρατιωτικο-θρησκευτική (μέσω της στρατιωτικής επέκτασης και των εξισλαμισμών), από την Ανατολή, πιέζουν μέχρις οριστικής εξαφανίσεως (1453) το ελληνικό Βυζάντιο. Όλα αυτά είναι πολύ γνωστά και όμως αμφιβάλλω αν έχει ποτέ αποτιμηθεί επακριβώς η σημασία και η δυναμική τους.
Έκτοτε, ο ελληνισμός, συρρικνωμένος, αγωνίζεται για να ανασυστήσει την κρατική του υπόσταση στα όρια –λίγο πολύ– του ύστερου Βυζαντίου, και αυτό αποτελεί τη «Μεγάλη Ιδέα» την οποία εξήγγειλε πρώτος ο Μιχαήλ Παλαιολόγος (1261), επανέλαβε ο Ρήγας Βελεστινλής και η Φιλική Εταιρεία, σε μια νέα εκδοχή, και προσπάθησε να υλοποιήσει ο Ελευθέριος Βενιζέλος, για να καταλήξει στην οριστική ακύρωση με την καταστροφή το 1922. Στο εξής, ο ελληνισμός δεν διαθέτει πλέον τα μεγέθη για να συγκροτήσει έναν ανεξάρτητο, αυτόνομο πόλο, ανάλογο του υστεροβυζαντινού. Παράλληλα, οι κοινωνικές τάξεις που διεκδικούν την ηγεμονία υπακούουν στην παρασιτική εξάρτησή τους, είτε από τη Δύση, ο μεταπρατικός αστισμός μας, είτε από τη Ρωσία, οι χτυπημένες από την προσφυγιά λαϊκές τάξεις.
Στο εξής, ξετυλίγεται το μεγάλο ερώτημα, με «ποιους να πας και ποιους να αφήσεις». Η Δύση μας υποτάσσει στρατιωτικά και οικονομικά, ενώ η ισλαμική και τουρκική Ανατολή μας απειλεί με ενσωμάτωση σε μια νέα επεκτεινόμενη (νεο)οθωμανική επικράτεια. Η ανατολική Ευρώπη και προπαντός η Ρωσία, που αποτελούσε στο παρελθόν, μέχρι τον Κριμαϊκό πόλεμο (1853-1856), τον σύμμαχο του υπόδουλου ελληνισμού, προτάσσει στη συνέχεια την επέκταση του σλαβισμού και όχι πια την ορθόδοξη ταυτότητα και αποτελεί, τουλάχιστον μέχρι τον Εμφύλιο, έναν επιπλέον πόλο αποσύνθεσης του ελληνισμού. Έτσι, η Ελλάδα, μη διαθέτοντας την εσωτερική δυναμική και τη γεωπολιτική θέση που θα της επέτρεπε μια αυτόνομη ανάπτυξη, και σε μία περίοδο, μετά τον Εμφύλιο, κατά την οποία η τουρκική απειλή εμφανιζόταν αμβλυμμένη, προσκολλάται με υποτελή τρόπο στη Δύση ως το μικρότερο κακό.
ΑΛΛΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
Από τότε άλλαξαν πολλά πράγματα. Το σοβιετικό στρατόπεδο κατέρρευσε και η Τουρκία, μετά την εισβολή στην Κύπρο, εμφανίζεται ως η κύρια απειλή για τη χώρα μας. Σήμερα δε, όταν η Ευρώπη και η Δύση οπισθοχωρούν τελεσίδικα, μετά οκτώ αιώνων επέκταση, η Ελλάδα, ως μία χώρα των συνόρων και ως τελευταίο ενδιαίτημα του ελληνισμού, αντιμετωπίζει και πάλι την απόρριψη από τη Δύση –αφού πρώτα την έχει γονατίσει οικονομικά– και την πιθανότητα της εγκατάλειψής της στην επερχόμενη ισλαμική Ανατολή. Γι’ αυτό και τίθεται πάλι, επιτακτικά, το ζήτημα της πορείας μας.
Όλοι γνωρίζουμε πως, χωρίς μία αυτόνομη ανεξάρτητη πολιτική, χωρίς μια παραγωγική αναδόμηση της χώρας, αργά ή γρήγορα, οδηγούμαστε στην υποταγή και την εξαφάνιση. Αυτό είναι το πρώτο και βασικό συμπέρασμα. Ωστόσο, όπως κάθε φορά, τίθεται το ερώτημα: Θα έχουμε τον χρόνο να συγκροτήσουμε έναν σχετικά αυτόνομο πόλο και να διαμορφώσουμε την αναγκαία στρατηγική συμμαχία με τους βαλκάνιους γείτονές μας, που βρίσκονται, τουλάχιστον οι πιο κοντινοί μας, η Σερβία και η Βουλγαρία, σε εξίσου άθλια ή χειρότερη κατάσταση από εμάς; Είμαστε λοιπόν υποχρεωμένοι να επιλέξουμε κάποιες συμμαχίες που θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να υπάρχουμε, ενώ, στο μεταξύ, θα οικοδομούμε μια νέα εσωστρεφή οικονομική και πνευματική πορεία.
Το ίδιο δίλημμα είχε τεθεί και στους Βυζαντινούς Έλληνες κατά τον 15ο αιώνα. Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, στο Δεσποτάτο του Μορέως, πολεμούσε αδιάκοπα και νικηφόρα ενάντια στους Φράγκους, και είχε επεκτείνει την ελληνική επικράτεια, μέχρις ότου ηττήθηκε από τις συνδυασμένες δυνάμεις των Φράγκων και των Τούρκων που κάλεσαν οι Φράγκοι προς επικουρία τους. Στη συνέχεια, έγινε αυτοκράτορας στο συρρικνωμένο Βυζάντιο, που περιλάμβανε μόλις το μεγαλύτερο μέρος της Πελοποννήσου και την περίμετρο της Κωνσταντινούπολης. Τότε, αυτός ο ηγέτης του πολέμου ενάντια στους Φράγκους, για την οικοδόμηση και την ανασυγκρότηση της εσωτερικής ισχύος του ελληνισμού, βρέθηκε απέναντι στην απειλή της κατάληψης της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους. Και τέθηκε το δίλημμα: θα έπρεπε να συμμαχήσει με τους Δυτικούς, για να αντιμετωπίσει του Τούρκους, ή όχι; Και η επιλογή του ήταν ορθή. Διότι η Δύση μας απειλούσε με οικονομική αποικιοποίηση, ενώ η τουρκική Ανατολή με ιστορική εξαφάνιση, μέσα από τους εξισλαμισμούς, την κατάκτηση των εδαφών μας και τον εποικισμό τους με μουσουλμανικά φύλα.
Κατ’ αναλογία, το ίδιο ζήτημα έχει τεθεί στην Ελλάδα, από το 1974 και μετά. Και η Τουρκία έδειξε στην Κύπρο πως, μετά την αγγλική αποικιοκρατία, υπήρχε κάτι πολύ χειρότερο, και ίσως τελεσίδικο, η εθνοκάθαρση. Γι’ αυτό και η επιλογή της αγκίστρωσης προς τη Δύση και η ένταξη στην ΕΟΚ/ΕΕ. Και όμως, οι ανίκανες άρχουσες τάξεις της χώρας, η μεταπρατική αστική τάξη και τα παρασιτικά μεσοστρώματα, αντί να εκμεταλλευτούν τον χρόνο –και το χρήμα– αυτής της συμμαχίας με τη Δύση/ΕΟΚ, ώστε να οικοδομήσουν εκείνη την ισχυρή παραγωγική Ελλάδα, που θα μπορούσε να αποτελεί έναν σχετικά αυτόνομο παίκτη, έκαναν το ακριβώς αντίθετο. Έκαναν ακόμα πιο παρασιτική και ανίκανη την οικονομία και την κοινωνία της χώρας, ενώ την ίδια στιγμή ενισχύονταν οι δυνάμεις του οθωμανισμού. Και έτσι, τριάντα οκτώ χρόνια μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, βρισκόμαστε σε χειρότερη θέση οικονομικά και αμυντικά. Ο συσχετισμός των δυνάμεων έχει μεταβληθεί σε βάρος μας.
ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ
Στον υστεροβυζαντινό ελληνισμό, υπήρχε μία ισχυρή πτέρυγα που εκφραζόταν από την ησυχαστική παράδοση, και στη συνέχεια από τον Μάρκο Ευγενικό, που αντιτασσόταν στη συμμαχία με τη Δύση, επιλέγοντας την πνευματική αντίσταση και όχι πλέον τη στρατιωτικο-πολιτειακή. Αυτή η παράδοση επέτρεψε στον ελληνισμό να διασωθεί, ταυτιζόμενος με την Ορθοδοξία, όταν κατέρρευσε πολιτειακά το ελληνικό κράτος, και σε βάθος χρόνου να ανασυγκροτηθεί και να δοκιμάσει την απελευθέρωσή του. Πολλοί προκρίνουν σήμερα μια ανάλογη στρατηγική. Θεωρούν πως το αυτόνομο ελληνικό κράτος έχει εκμετρήσει το ζην και πως δεν μας μένει τίποτα άλλο παρά μια πνευματική αντίσταση, επιστρέφοντας κατ’ εξοχήν στις αξίες της Ορθοδοξία ή, κάποιοι λιγότεροι, στις αξίες της αρχαίας Ελλάδας. Εμείς πιστεύουμε πως, δυστυχώς, η επανάληψη της ιστορίας δεν είναι εφικτή. Όταν ο ελληνισμός υπέκυψε στρατιωτικά στους Οθωμανούς, διέθετε μεγάλα αποθέματα, πληθυσμιακά, οικονομικά και πνευματικά. Οι Έλληνες, ακόμα και αριθμητικά, ήταν πολύ περισσότεροι από τους Τούρκους, διέθεταν υψηλότερο οικονομικό και πνευματικό επίπεδο, καθώς και μια ισχυρή δημογραφική ανάπτυξη, σε όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Τέλος, είχαν μια απόλυτη και ισχυρή ταύτιση με την Ορθοδοξία και τις πνευματικές αξίες της. Η Ορθοδοξία και το πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης ακτινοβολούσε μέχρι την Αίγυπτο και την Πολωνία. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, η ησυχαστική επιλογή απεδείχθη αποτελεσματική, μετά το τέλος των στρατιωτικών και πολιτικών προσπαθειών του βυζαντινού κράτους.
Σήμερα, δεν υπάρχει τίποτα το ανάλογο. Οι Έλληνες είναι πολύ λιγότεροι αναλογικά, ο ελληνικός πολιτισμός έχει υποβαθμισθεί και έχει πάψει να αποτελεί ένα ισχυρό υπόδειγμα για όλους τους ορθόδοξους και βαλκανικούς πληθυσμούς, ενώ η ελληνική γλώσσα έχει πληγεί καίρια ακόμα και στο εσωτερικό της ίδιας της Ελλάδας. Τέλος, η Ορθοδοξία δεν ταυτίζεται πλέον με τον ελληνισμό, όπως τότε. Αντίθετα, έχουν δημιουργηθεί εθνικές εκκλησίες σε όλες τις ορθόδοξες χώρες, κάποτε ισχυρότερες από την ελληνική, και κυρίως από το πατριαρχείο, ενώ ο ορθόδοξος τρόπος ζωής έχει πάψει να αποτελεί το κυρίαρχο πολιτιστικό υπόδειγμα των ίδιων των Ορθοδόξων. Κατά συνέπεια, η ελληνική ορθοδοξία, δεν θα μπορέσει να επιβιώσει εάν πάψει να υπάρχει ελληνικό κράτος. Και όμως, ένα μεγάλο μέρος των νεο-ορθοδόξων Ελλήνων καταφεύγουν σε έναν φανταστικό οικουμενισμό και σε ένα Πατριαρχείο χειροπόδαρα δεμένο στην κρατική πολιτική του νεο-οθωμανισμού. Δεν υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα διαχωρισμού ανάμεσα στις τύχες του ελληνικού κράτους και της ελληνικής πολιτισμικής παράδοσης ή του «γένους» των Ελλήνων. Τη μοίρα του ελληνικού κράτους θα ακολουθήσει μοιραία ο ελληνισμός και η ελληνική Ορθοδοξία. Ο τελευταίος που είχε κατανοήσει –έστω με τον τρόπο του– αυτή την αλήθεια, ήταν ο μ. αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, σε αντίθεση με την πατριαρχική και οικουμενιστική αυταπάτη. Το ευρύτερο γένος μας δεν υπάρχει πλέον, υπάρχει μόνο η Ελλάδα και η Κύπρος. Και όποιος θέλει να υπερασπίσει τον ελληνισμό, αρχαίο, ορθόδοξο, βυζαντινό, οικουμενικό, κοινοτιστικό κ.ο.κ., είναι υποχρεωμένος να υπερασπίσει με νύχια και με δόντια τον «υπαρκτό ελληνισμό», δηλαδή το ελλαδικό και κυπριακό κράτος.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ, ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, τίθεται εκ νέου επιτακτικά το ζήτημα των συμμαχιών μέχρις ότου κατορθώσουμε και πάλι να σταθούμε αυτόνομα στα πόδια μας. Εξ ου και η μεγάλη αγωνία μας για την έκβαση της παρούσας κρίσης. Η ευρωπαϊστική αριστερά μοιάζει να ανησυχεί λιγότερο από εμάς, διότι, ως εθνομηδενιστική, δεν αντιλαμβάνεται το βάθος και τη σημασία της ιστορικής μοναξιάς ενός «ανάδελφου» έθνους. Δεν αντιλαμβάνεται πως η Δύση και ο νεώτερος ελληνισμός αποτελούν δύο διακριτές ιστορικές οντότητες. Δεν κατανοεί πως η ένταξή μας στο δυτικό στρατόπεδο αποτελεί μια άνιση σχέση υποταγής και ανάγκης. Γι’ αυτό και δεν μπορεί να διανοηθεί την «έξοδο» από την Ευρώπη. Και επειδή είναι ανιστόρητη, δεν έχει κατανοήσει πώς ένας λαός αποικιοποιημένος από τη Δύση, όπως ο ελληνικός, νιώθει άβολα σε αυτή τη λεόντεια σχέση, ενώ, αντίστοιχα, οι Δυτικοί δεν μας θεωρούν «δικούς τους». Δικούς τους θεωρούν μόνο τους αρχαίους Έλληνες και μάλιστα με τη μεσολάβηση της Ρώμης, ενώ απεχθάνονται το Βυζάντιο.
Γι’ αυτό λοιπόν και εμείς ανησυχούμε πολύ περισσότερο. Γιατί γνωρίζουμε ότι αυτή η σχέση συμφέροντος με τη Δύση, μας είναι αναγκαία σήμερα, μέχρις ότου μπορέσουμε όχι μόνο να ορθοποδήσουμε αλλά και να αναπτυχθεί και πάλι ο τρίτος πόλος ισχύος, δηλαδή ο ρωσικός και ανατολικοευρωπαϊκός, ως αυτόνομος παράγων, στον οποίο να μπορούμε να στηριχθούμε, και μέχρις ότου οι Βαλκάνιοι αποφασίσουν πως, όσο συνεχίζουν να «βγάζουν τα μάτια τους» μεταξύ τους, θα είναι μονίμως υποτελείς και εξαρτημένοι.
Γι’ αυτό λοιπόν, και παρ’ όλο που η τευτονική Δύση μας οδηγεί στην παράδοση στη σύμμαχό της Τουρκία, είμαστε υποχρεωμένοι να διατηρήσουμε σήμερα τη συμμαχία με την Ευρώπη, ιδιαίτερα τη νότια, τη «ρωμανική» Ευρώπη, και να εκμεταλλευτούμε τις αντιθέσεις της Γερμανίας με τις ΗΠΑ.
Κατά συνέπεια, έχοντας βαθιά συνείδηση της ιδιαιτερότητάς μας, «πολιορκημένοι από στεριά και θάλασσα», δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε πως ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, που πολέμησε για δεκαετίες τους Φράγκους, κάλεσε τον Ιουστινιάνη και τους Γενοβέζους για να υπερασπιστεί την Κωνσταντινούπολη: αυτή ήταν η τραγική κατάληξη του ελληνισμού που είχε απολέσει την εσωτερική δυναμική και αυτονομία του.
Πριν απ’ όλα, λοιπόν, να στηριχθούμε αποφασιστικά στις δικές μας δυνάμεις και στην ενότητα του λαού μας, να απορρίψουμε τον καταστροφικό εθνομηδενισμό και την αταβιστική μας εξωστρέφεια, να αρχίσουμε τη διαδικασία αντικατάστασης των άχρηστων και παρασιτικών ελίτ, να συνάψουμε συμμαχίες τακτικού χαρακτήρα, να κερδίσουμε χρόνο.

===============

Με αφορμή το άρθρο του Γ. Καραμπελιά και τα αρκετά ενδιαφέροντα σχόλια που παρατέθηκαν στο olympia, σε χοντρικές γραμμές υπάρχουν δύο τάσεις.  Η μία αυτή της διπλωματίας και η άλλη της κυρίαρχης θέσης.  
Οι άνθρωποι δεν είναι ικανοί να ξεκαθαρίζουν, πως υπάρχουν πολλών ειδών διπλωματίες .  Έμαθαν να στρογγυλεύουν τις έννοιες και αυτό τους αρκεί.  Σίγουρα κανείς δεν θα προτιμήσει την ευθεία επίθεση, πρώτα θα προτιμήσει την διπλωματική.  Η διπλωματική οδός όμως εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, που η ίδια η κοινωνία στο σύνολό της δεν έχει προαπαιτήσει, μέσα από πράξεις και έργα της, (ούτε τα βασικά δεν έχει πράξει εντός της), πόσο μάλλον προς τα έξω.  Γιατί δεν της έμαθαν να απαιτεί τα δικαιώματά της.  
Για να μάθαινε να απαιτεί, θα έπρεπε να υπάρχει τριβή μέσα στην κοινωνία. Γεγονός που μειώθηκε με την αστυφιλία, απ' τον λάθος χειρισμό της οικογένειας ώστε σήμερα, να δυσκολεύεται σε αυτό.   Η νεολαία αν πολιτικοποιείται, πρώτα περνάει από τις ελκιστικές αριστερές απόψεις και εθίζεται σε λάθος έννοιες και προσανατολισμούς, επιδεινώνοντας περισότερο την προσωπική κατάσταση.  Δεν είναι καθόλου τυχαίο που με ευκολία μεγαλώνοντας μεταπηδά στην απέναντι όχθη !!  
Η απομόνωση, έκοψε κάθε ζωντανό ιστό σύνδεσης της κοινωνίας. Αυτό είναι το σοβαρότερο μειονέκτημά της, που αν μπορούσε να το ξεπεράσει ως μάθηση, μέσα απ' την κρίση, θα άρχιζε να αντιλαμβάνεται και να αισθάνεται την άλλη άποψη, που υποστηρίζει την "κυρίαρχη θέση" .  Δεν είναι καθόλου κακό ο Έλληνας να αναρωτηθεί : τι πρόσωπο "πουλάει " στην Διεθνή κοινωνία ;;  Ποιός είναι ;;  Τι ήταν, τι είναι και που πάει, αν πάει ;;  Έλληνας είναι μόνον ο κράχτης έξω απ' τα σουβενίρ και τα εστιατόρια ;;  ή κάτι πολύ παραπάνω ;;  δεν είναι συμπεριφορά  μπαξισιού και υποτέλειας ;;


Περισσότερη σημασία θα δώσει στα παπούτσια του άλλου, παρά αν έχει κάτι παραπάνω να του πει !! Μπορώ να συμφωνήσω λοιπόν με τον συγγραφέα σε ένα πράγμα.  Από την στιγμή που η κοινωνία έχει υποστεί σε τέτοιο βαθμό υποβάθμιση, νομίζω και εγώ πως θα πρέπει να αξιοποιήσει τον χρόνο της, ώστε να αρχίσει στην κυριολεξία να μαθαίνει πράγματα. Ακόμα και θέματα συμπεριφοράς.  Όχι της εθνικά επαναστατικής συμπεριφοράς, αλλά της καθημερινής συμπεριφοράς που είναι η μικρογραφία της συμπεριφοράς που αντανακλάται στο πρόσωπό μας τώρα.  Οφείλουμε να το εξετάσουμε από την θετική πλευρά του,  πως και γιατί.  Τις και τι πταίει (!!!)  Ανάμεσα σε αυτό το χρονικό διάστημα η σημαντικότερη εργασία όλων των πολιτικών, θα έπρεπε να είναι οι συμμαχίες.  Πράγμα που δεν διευκρινίζεται, ούτε εμφανώς ως πρόθεση βγαίνει προς τα έξω.  Αντίθετα ακολουθείται η ίδια πολιτική και απ' τα δύο κόμματα, άρα οι εντολοδόχοι τους είναι οι ίδιοι.  Όταν έχω αναφερθεί σε δρακονιανούς και ερπετοειδείς που έβαλαν τα δυνατά τους για Σαμαρά, για όσους καταλαβαίνουν, θα έλεγα "και πάλι καλά" !!


Όσο για το αν μπορούν οι Βαλκάνιοι να μην κατασπαράζουν ο ένας τον άλλο, δεν είναι παρά στο χέρι τους να συμβεί ως γεγονός και όχι απλώς ένα ευχολόγιο.  Δεν πρόκειται να τους έλθει η λύση εξ ουρανού.  Απλά πάσχουν και εκείνοι από πλευράς τους απ΄ την ίδια ασθένεια. Οι Βαλκάνιοι θα μπορούσαν να ενώσουν και να υψώσουν τα κοινά συμφέροντα της περιοχής τους, αντί να αφήνουν συνεχώς τις πόρτες να εισάγουν ανεμοστρόβιλους. Βλέπετε έχουν και αυτοί να περάσουν το δικό τους μάθημα. Ο χρόνος όμως ποικίλει για όσους βιάζονται, δυστυχώς. Το ίδιο συμβαίνει και στην κοινωνία μας.  
Δεν πάει να είναι οργανωμένη σε διάφορα κινήματα (!).  Δεν αρκεί.  
Της λείπει η Εθνική συνείδηση και χωρίς αυτήν, δεν θα μπορεί να είναι ενωμένη.  Θα κατασπαράζει η μία πλευρά την άλλη, ως τάχατε η καλλίτερη όλων !  Και αυτοί που πελαγοδρομούν σε αερολογίες του όλοι είμαστε ίδιοι και ίσοι, τους λέω λοιπόν από την στιγμή που υπάρχω εγώ και δεν το δέχομαι ως άποψη, παύει να ισχύει η απολυτότητα της δικής τους γνώμης !! Νομοτελειακό !!  Ούτε εκείνοι θα μπορέσουν, ούτε εγώ θα μπορέσω, να πείσουμε ο ένας τον άλλο απόλυτα σε κάτι. Το κάθε πράγμα, απ' το απλούστερο μέχρι το πολυπλοκότερο, απαιτεί την αυτοσυνειδησία του, σε όποια πλευρά και αν βρίσκεται ο διαλογιστής.  Διότι όταν η ζωή θα τον φέρει στα αντίθετα δεδομένα, τότε θα μπορεί να κάνει τον συγκριτικό απολογισμό του.  Τότε είτε θα αναθεωρήσει, θα τροποποιήσει έως και θα διαγράψει εντελώς μια άποψη.

Πρέπει να κατανοήσουμε, πως έχοντας απαξιώσει γενικώς το είδος μας και την ιστορία μας, μας απαξίωσαν περισσότερο και εκείνοι, άσχετα αν μας ενοχλεί αυτό, πάλι από λάθος πλευρά όμως. Έχω την εντύπωση πως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε δραματικά πάρα πολλές απόψεις. Στην καθομιλουμένη, κοινώς να ψαχθούμε γενικώς. 
Τότε ναι, θα μπορέσουμε να φτάσουμε σε επίπεδο ως ένα ενωμένο κοινωνικό σώμα, τουλάχιστον στο ευρύτερο μέρος, που θα πει "όχι δεν θα πάρω", "δεν θέλω να είμαι δούλος" "αφήστε με μόνο μου"  , δεν δέχομαι να απορροφηθώ λιγότερο ή περισσότερο από κάποιους !!!.   Δεν υπάρχει για μένα δίλημμα Ανατολή ή Δύση. Υπάρχει Ελλάδα - Ανατολή και Δύση και ό,τι άλλο θέλετε και σ΄αυτό το πλαίσιο θα αρχίσω τις νέες έξυπνες συμμαχίες μου !!

Άρα τώρα είναι η ώρα των συμμαχιών. Είναι η ώρα των ανακατατάξεων. Έχουμε πολιτικούς ή εκλέξαμε ακόμα μια φορά ετερόφωτους διεθνείς φοροεισπράκτορες ;;
 
Καλή μάχη.  Ασπασία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου