Ν : Χα, η Βαλαβάνη που ξέρει από μακροοικονομία, αλλά δεν ξέρει από οικονομία ....
Την καλή της διάθεση για τις διαπραγματεύσεις η κυβέρνηση αποφάσισε να
την δείξει με το να κηρύξει την έναρξη του ξεπουλήματος των 14
περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και του ΟΛΠ., ενώ ακόμα οι
διαπραγματεύσεις δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει.
Αντίθετα με τις προεκλογικές δεσμεύσεις η ελληνική κυβέρνηση μετά τη
ρήξη φιάσκο που πολυδιαφήμιζε ότι θα κάνει στο τελευταίο Γιουρογκρούπ,
"αναγκάστηκε" να ολοκληρώσει τις μνημονιακές δεσμεύσεις πουλώντας
δημόσια περιούσια άκρως σημαντική για την εθνική κυριαρχία και για την
οικονομική αυτάρκεια της χώρας.
Κανονικό ξεπούλημα
Η αρχή έγινε με τον διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια για τον
οποίο το ΤΑΙΠΕΔ έβγαλε θριαμβευτική ανακοίνωση. Μάλιστα, κάλυψε την ξένη
εταιρεία αποτίμησης που ήταν υπό έρευνα του επίκουρου εισαγγελέα
Διαφθοράς, κ. Δραγάτση για πιθανές ευθύνες του διοικητικού συμβουλίου
του ΤΑΙΠΕΔ όσον αφορά στην αποτίμηση που έκανε η εν λόγω εταιρεία για τα
ελληνικά αεροδρόμια. Η εταιρεία είχε προσληφθεί για να κάνει
"ανεξάρτητη αποτίμηση του περιουσιακού στοιχείου" και έκρινε ότι η αξία
τους ανέρχεται στα 350 εκατ.ευρώ ενώ οι Γερμανοί με την Fraport
"χτύπησαν" τα αεροδρόμια με 1,23 δις/
Το σημερινό διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει στην ανακοίνωσή του για την ξένη ιδιωτική εταιρεία τα εξής:"
Πρόκειται για εταιρεία διεθνούς κύρους, με αποδεδειγμένη πολυετή
εμπειρία στον αεροπορικό κλάδο και στις αποτιμήσεις. Το ΤΑΙΠΕΔ διαφύλαξε
το κύρος και την αξιοπιστία του διαγωνισμού, έχοντας ως μοναδικό
γνώμονα το δημόσιο συμφέρον». Το ΤΑΙΠΕΔ με τον τρόπο αυτό
σταματά την δικαστική έρευνα για την απίστευτα χαμηλή αποτίμηση και
δηλώνει ικανοποιημένο που κατάφερε να πουλήσει τα αεροδρόμια 850 εκατ.
περισσότερο από αυτό που η ξένη εταιρεία είχε αποτιμήσει. Συνολικά τα 14
αεροδρόμια πουλιούνται αντί 1,234 δις και με ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ.
ευρώ που θα αναπροσαρμόζεται με τον πληθωρισμό.
Δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ πούλησε ελληνική κυριαρχία για να εισπράξει το ποσό που
καλύπτει μόνο τις συντάξεις και τους μισθούς ενός μήνα! Βέβαια, τα
χρήματα από την πώληση δεν θα πάνε στο κρατικό ταμείο αλλά για το
μνημονιακό χρέος και αυτό είναι ένας ακόμα ένας όρος των δανειστών που
δεν τον βάζουν σε διαπραγμάτευση.
Χωρίς να αναφέρουν ότι ο πλειοδότης είναι η γερμανική κοινοπραξία Frapor
ανακοινώνουν επίσημα ότι ο διαγωνισμός διεξήχθη υπό καθεστώς έντονου
ανταγωνισμού, ενώ επετεύχθη ένα ιδιαίτερα υψηλό τίμημα!
Τέλος τα μεγαλύτερα λιμάνια
Το Κυβερνητικό Συμβούλιο μετά την πίεση των δανειστών στις
διαπραγματεύσεις άναψε το πράσινο φως και για την πώληση του 51% του
ΟΛΠ, ενώ η πώληση του ΟΛΘ θα προχωρήσει σε δεύτερο στάδιο. Η κυβέρνηση
θεωρεί μεγάλη νίκη ότι δεν θα πωληθεί το 67% αλλά το 51% όμως αυτό είναι
ακόμα σε στάδιο διαπραγμάτευσης με τους δανειστές. Η μη τελική συμφωνία
για το ποιο ποσοστό θα πουληθεί κάνει τους ξένους αγοραστές να
ακολουθήσουν την στρατηγική του "παγώματος" των προσφορών έτσι ώστε ή να
πιέσουν να πάρουν το 67% ή να πάρουν το 51% και την πλήρη διοίκηση του
ΟΛΠ και του ΟΛΘ με εξευτελιστική τιμή.
Οι λιμενεργάτες που αντιστέκονται στο ξεπούλημα μετά την συνάντησή τους
με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Πιτσιόρλα δήλωσαν απογοητευμένοι τα εξής:"Ενημερωθήκαμε ότι η απόφαση συνέχισης των διαγωνισμών πώλησης των μετοχών του ΟΛΠ και ΟΛΘ είναι θέμα κυβερνητικής απόφασης".
Οι δύο εταιρείες που ενδιαφέρονται να έχουν την πλήρη διοίκηση του
μεγαλύτερου λιμανιού της Μεσογείου οι Κινέζοι της COSCO και οι Δανοί της
Maersk ενώ τυπικά στον διαγωνισμό παραμένουν η φιλιππινέζικη
International Container Terminal Services, η αμερικανική Ports America
και η νεοζηλανδικών συμφερόντων Utilico.
Η νίκη των δανειστών στην μάχη των διαπραγματεύσεων αποδεικνύεται από το
εν τάχει ξεπούλημα αεροδρομίων και λιμανιών της Ελλάδας και από την
δήλωση του κ. Σόιμπλε μετά το Γιουρογκρούπ:"Η ελληνική κυβέρνηση διόρθωσε μια υπαναχώρησή της όσον αφορά τις ιδιωτικοποιήσεις".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου