a.readmore { /* CSS properties go here */ }
Καλώς ορίσατε στην μάχη της Αναζήτησης.

Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Στο greki βρήκα την εξής είδηση από newsit:  Το Υπουργείο Παιδείας κάνει προαιρετικό το μάθημα "Πολιτική και Δίκαιο" γνωστό ως "Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος" και αυτό μόνο για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης της Β΄Λυκείου. Ουσιαστικά καταργεί το μάθημα που έβαλε στα σχολεία το 1931 ο Ελευθέριος Βενιζέλος και κατήργησε μόνο η Χούντα. 
 
Αν σας ενδιαφέρει η συνέχεια επισκεφθείτε την πηγή κλικάροντας (τι λέξη κι αυτή) στο greki.
 
Όμως εγώ θα αντιστρέψω το νόημα.  Ίσως πολλοί της γενιάς μου να θυμούνται ποιά σημαντικά  μαθήματα κάναμε στο σχολείο που αυτά θα έπρεπε να μην έχουν καταργηθεί ποτέ. Αυτά ήταν : ΗΘΙΚΗ και  ΛΟΓΙΚΗ.
 
Αυτό που προσπαθώ να πω αγαπητοί μου αναγνώστες είναι τούτο. Δεν γίνεσαι σωστά ενεργός πολίτης, αν σε στρατολογεί το πολιτειακό σύστημα σύμφωνα με την μέθοδο του.   Τι να το κάνω αν η μαϊμού μαθαίνει να μην ανεβαίνει την σκάλα να πάρει την μπανάνα, αρχικά μέσω ενός εφαρμοσμένου συστημικού τρόπου επειδή αυτό θέλει να προστατέψει το σύστημα και εν συνεχεία η εκπαίδευση να συνεχίζεται στις επόμενες από τις προηγούμενες ήδη "μυημένες" στρατολογημένες μαϊμούδες. Ελπίζω να γνωρίζετε το πείραμα για να μην μακρηγορώ. 
Αυτό δηλαδή προβάλουμε ως την απώτατη γνώση ;;

Μα για να είσαι συνειδητοποιημένος άνθρωπος και να θεωρείσαι ορθός πολίτης με τα σημερινά δεδομένα, προηγούνται άλλες σοβαρότερες γνώσεις, όπως η ΗΘΙΚΗ και η ΛΟΓΙΚΗ. 
Την Ηθική και την Λογική που δεν θα περιστρέφονται γύρο από έναν υμένα ή κάποιον  θρησκοληπτικό μανδύα, αλλά σύμφωνα με την φιλοσοφική έννοιά τους.  
Δηλαδή και, οι επτά ή δώδεκα "παγκόσμιες αδελφές" λίγο με ενδιαφέρει  ο αριθμός, έχουν και αυτές την δική τους Ηθική και Λογική.  Σαν να λέμε επιβάλλουν οι δώδεκα στα δισεκατομμύρια τις δικές τους ψυχοτροπικές θεωρήσεις. 
Οι δε επιφορτισμένοι με τον ρόλο "της διαμόρφωσης των κοινωνιών" δεν είναι παρά οι πρώτες μαϊμούδες που έμαθαν να μην ανεβαίνουν την σκάλα να πάρουν την μπανάνα που την δικαιούνται και εφ 'οσον αυτή ήταν η εκπαίδευσή τους, αυτήν επιβάλλουν και στους επόμενους απ' αυτούς.  Κι όμως αυτός ο τρόπος λογικής και ηθικής καθιερώθηκε επί αιώνες ως πυλώνες για την "ευημερία" της ανθρωπότητας, που στην ουσία δεν ήταν παρά η καταπολέμηση της δημιουργικής προσωπικότητας, η μοναδική που παράγει και διαμορφώνει Ηθική και Λογική κατά την διάρκεια της ζύμωσης των κοινωνιών, με ένα κυρίαρχο γνώμονα : αυτόν που καλύπτει το μεγαλύτερο φάσμα με Δικαιοσύνη και Ισορροπία ανάμεσα στις υπάρξεις. 
 
Ομιλώ για την Ηθική που στο επίκεντρο τοποθετείται ο Άνθρωπος, ο μόνος ελεγκτής και ισορροπιστής με χαρακτηριστικά Αρετής και Σωφροσύνης, όλων των ζώντων όντων στον υλικό κόσμο στον οποίο βρίσκεται. 
Ας δώσω ένα επίκαιρο παράδειγμα. Η θεσμοθετημένη "Πολιτική και το Δίκαιο" των κοινωνιών διδάσκει πως ο πολίτης οφείλει να είναι σωστός στις υποχρεώσεις του απέναντι στην πολιτεία. Μαθαίνοντας αυτήν την διδαχή , δεν έχει παρά να "νομοταγεί" ακολουθώντας τους νόμους, ανεξαρτήτως αν οι νόμοι δεν αφορούν τους πάντες, αλλά μόνον τους ανίσχυρους και ουδόλως αυτούς που τους συνέταξαν. Οπότε η ερευνητική ματιά του νομοταγούς, δεν είναι ικανή να ξεπεράσει τα όρια τα οποία έχει μάθει, αφού συνήθως του διδάσκονται τα δικά του όρια και όχι αυτά της πολιτείας.  Επίσης δεν σημαίνει πως η πολιτεία επειδή νομοθετεί, όλοι οι νόμοι της είναι λογικά "νόμιμοι".  Παράδειγμα, όλοι οι δρόμοι εξυπηρετούν την ελεύθερη μετακίνηση των ανθρώπων και όχι την κερδοφορία των ολίγων.  Κι όμως γνωρίζουμε πως πριν ένα χρόνο υπουργός (δεν μαγαρίζω το κείμενο αναφέροντας ονόματα υπανθρώπων) νομοθέτησε παρανόμως, κατά του Δικαίου της Ηθικής και της Λογικής !!!!
Επίσης θα φέρω ακόμα ένα παράδειγμα.  Κάποτε στον πατέρα μου του είχε δοθεί εντολή να συλλάβει κάποιον συνάδελφό και φίλο του αντιφρονούντα με το τότε καθεστώς. Έτσι έλεγε ο νόμος του ισχυρού την δεδομένη στιγμή. Ο πατέρας μου αρνήθηκε, αφού η φιλία γι αυτόν ήταν πάνω από οποιοδήποτε νόμο, χωρίς να ενδιαφερθεί για τις "συνέπειες αυτού".  Δηλαδή η Λογική και η Ηθική υπερίσχυσαν του υπαρκτού νόμου. 
Σημαίνει ότι ήταν μη νομοταγής πολίτης ;; Φυσικά όχι.  
Άλλο όμως το πολιτειακό Δίκαιο και άλλο το Ηθικό και Λογικό που δεν καταγράφεται σε σελίδες, αλλά φιλοσοφείται. 

Ενώ λοιπόν θα έπρεπε η Λογική και η Ηθική να προέρχονται από εσωτερικές διεργασίες και  παράγοντες, αφού δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα σαφή όρια στο τι είναι και δεν είναι Λογικό και Ηθικό, θεσπίζονται νόμοι , άρα οι έννοιες επαφίενται σε εξωτερικούς παράγοντες που συνήθως οι λίγοι τους προσδιορίζουν ανάμεσα σε νομικίστικες και λογικοφανείς αράδες .

Τουτέστιν επειδή η ανθρώπινη Λογική και Ηθική είναι εύπλαστες, η συμπεριφορά του ατόμου καθορίζεται ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο ζει.  Μπορεί να γίνει ακόμα και βίαιος, παραβαίνοντας ακόμα και τις βαθύτερες προσωπικές του αντιλήψεις.

Η Λογική λέει ο Αριστοτέλης διακρίνει τον άνθρωπο από τα ζώα, αφού η λέξη Λογική προέρχεται από τον Λόγο. Θα προχωρούσα παρακινδυνευμένα ελπίζω όμως κατανοητά, να έλεγα πως τα ζώα έχουν λογική που εμείς δεν την κατανοούμε, μη γνωρίζοντες τον δικό τους λόγο.  Δεν ξεπερνούν ποτέ τα όρια της καταγεγραμμένης λογικής τους, ει μη μόνον αν βρίσκονται σε κίνδυνο επιβίωσης.  Σε φυσιολογικές συνθήκες, μοιράζονται λογικά την συνύπαρξή τους. Όμως όπως πολύ σωστά συνεχίζει άλλος φιλόσοφος ο Ευριπίδης, στο πεδίο της Λογικής αλλά και Ηθικής προσθέτω, οφείλουν να δοκιμαστούν τα όρια του φόβου.

Συμπέρασμα, η Λογική εμπλεκόμενη με την Ηθική, επειδή έχουμε την αίσθηση πως πλέουν σε επικίνδυνα ασταθή πεδία, εύκολα γνώστες αυτού του "μυστηρίου" (τέτοιου είδους πρακτικές επεξεργάζονται τα ψυχοπαθή περίεργα μυαλά τους στα διαχρονικά μυστήρια τους) συμπαρασύρουν τις ανθρώπινες οντότητες προς την μία ή την άλλη κατεύθυνση, ανάλογα με τα δεδομένα των εποχών.  Λίγο αν κατανοούσε ο άνθρωπος πως αυτές οι βασικές ασφαλιστικές δικλείδες που είναι τα μέσα της φυσικής εναρμονισμένης συμβίωσης, αν δεν στηρίζονται στους Φυσικούς νόμους, που είναι εγγεγραμμένοι μόνον στην ψυχή (όπου ψυχή και καρδιά άρρηκτα συνδεδεμένες), θα συνεχίσουν να επιτρέπουν τις επαναλαμβανόμενες μεταβολές τους αφου στο πεδίο δράσης θα παίζουν συνήθως κεντρικό ρόλο, μερικές απόψεις περί Λογικής και Ηθικής. 

Ασπασία
Η "ΠΟΛΙΤΙΚΉ & ΔΙΚΑΙΟ" ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ

Στο greki βρήκα την εξής είδηση από newsit:  Το Υπουργείο Παιδείας κάνει προαιρετικό το μάθημα "Πολιτική και Δίκαιο" γνωστό ως "Στοιχεία Δημοκρατικού Πολιτεύματος" και αυτό μόνο για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης της Β΄Λυκείου. Ουσιαστικά καταργεί το μάθημα που έβαλε στα σχολεία το 1931 ο Ελευθέριος Βενιζέλος και κατήργησε μόνο η Χούντα. 
 
Αν σας ενδιαφέρει η συνέχεια επισκεφθείτε την πηγή κλικάροντας (τι λέξη κι αυτή) στο greki.
 
Όμως εγώ θα αντιστρέψω το νόημα.  Ίσως πολλοί της γενιάς μου να θυμούνται ποιά σημαντικά  μαθήματα κάναμε στο σχολείο που αυτά θα έπρεπε να μην έχουν καταργηθεί ποτέ. Αυτά ήταν : ΗΘΙΚΗ και  ΛΟΓΙΚΗ.
 
Αυτό που προσπαθώ να πω αγαπητοί μου αναγνώστες είναι τούτο. Δεν γίνεσαι σωστά ενεργός πολίτης, αν σε στρατολογεί το πολιτειακό σύστημα σύμφωνα με την μέθοδο του.   Τι να το κάνω αν η μαϊμού μαθαίνει να μην ανεβαίνει την σκάλα να πάρει την μπανάνα, αρχικά μέσω ενός εφαρμοσμένου συστημικού τρόπου επειδή αυτό θέλει να προστατέψει το σύστημα και εν συνεχεία η εκπαίδευση να συνεχίζεται στις επόμενες από τις προηγούμενες ήδη "μυημένες" στρατολογημένες μαϊμούδες. Ελπίζω να γνωρίζετε το πείραμα για να μην μακρηγορώ. 
Αυτό δηλαδή προβάλουμε ως την απώτατη γνώση ;;

Μα για να είσαι συνειδητοποιημένος άνθρωπος και να θεωρείσαι ορθός πολίτης με τα σημερινά δεδομένα, προηγούνται άλλες σοβαρότερες γνώσεις, όπως η ΗΘΙΚΗ και η ΛΟΓΙΚΗ. 
Την Ηθική και την Λογική που δεν θα περιστρέφονται γύρο από έναν υμένα ή κάποιον  θρησκοληπτικό μανδύα, αλλά σύμφωνα με την φιλοσοφική έννοιά τους.  
Δηλαδή και, οι επτά ή δώδεκα "παγκόσμιες αδελφές" λίγο με ενδιαφέρει  ο αριθμός, έχουν και αυτές την δική τους Ηθική και Λογική.  Σαν να λέμε επιβάλλουν οι δώδεκα στα δισεκατομμύρια τις δικές τους ψυχοτροπικές θεωρήσεις. 
Οι δε επιφορτισμένοι με τον ρόλο "της διαμόρφωσης των κοινωνιών" δεν είναι παρά οι πρώτες μαϊμούδες που έμαθαν να μην ανεβαίνουν την σκάλα να πάρουν την μπανάνα που την δικαιούνται και εφ 'οσον αυτή ήταν η εκπαίδευσή τους, αυτήν επιβάλλουν και στους επόμενους απ' αυτούς.  Κι όμως αυτός ο τρόπος λογικής και ηθικής καθιερώθηκε επί αιώνες ως πυλώνες για την "ευημερία" της ανθρωπότητας, που στην ουσία δεν ήταν παρά η καταπολέμηση της δημιουργικής προσωπικότητας, η μοναδική που παράγει και διαμορφώνει Ηθική και Λογική κατά την διάρκεια της ζύμωσης των κοινωνιών, με ένα κυρίαρχο γνώμονα : αυτόν που καλύπτει το μεγαλύτερο φάσμα με Δικαιοσύνη και Ισορροπία ανάμεσα στις υπάρξεις. 
 
Ομιλώ για την Ηθική που στο επίκεντρο τοποθετείται ο Άνθρωπος, ο μόνος ελεγκτής και ισορροπιστής με χαρακτηριστικά Αρετής και Σωφροσύνης, όλων των ζώντων όντων στον υλικό κόσμο στον οποίο βρίσκεται. 
Ας δώσω ένα επίκαιρο παράδειγμα. Η θεσμοθετημένη "Πολιτική και το Δίκαιο" των κοινωνιών διδάσκει πως ο πολίτης οφείλει να είναι σωστός στις υποχρεώσεις του απέναντι στην πολιτεία. Μαθαίνοντας αυτήν την διδαχή , δεν έχει παρά να "νομοταγεί" ακολουθώντας τους νόμους, ανεξαρτήτως αν οι νόμοι δεν αφορούν τους πάντες, αλλά μόνον τους ανίσχυρους και ουδόλως αυτούς που τους συνέταξαν. Οπότε η ερευνητική ματιά του νομοταγούς, δεν είναι ικανή να ξεπεράσει τα όρια τα οποία έχει μάθει, αφού συνήθως του διδάσκονται τα δικά του όρια και όχι αυτά της πολιτείας.  Επίσης δεν σημαίνει πως η πολιτεία επειδή νομοθετεί, όλοι οι νόμοι της είναι λογικά "νόμιμοι".  Παράδειγμα, όλοι οι δρόμοι εξυπηρετούν την ελεύθερη μετακίνηση των ανθρώπων και όχι την κερδοφορία των ολίγων.  Κι όμως γνωρίζουμε πως πριν ένα χρόνο υπουργός (δεν μαγαρίζω το κείμενο αναφέροντας ονόματα υπανθρώπων) νομοθέτησε παρανόμως, κατά του Δικαίου της Ηθικής και της Λογικής !!!!
Επίσης θα φέρω ακόμα ένα παράδειγμα.  Κάποτε στον πατέρα μου του είχε δοθεί εντολή να συλλάβει κάποιον συνάδελφό και φίλο του αντιφρονούντα με το τότε καθεστώς. Έτσι έλεγε ο νόμος του ισχυρού την δεδομένη στιγμή. Ο πατέρας μου αρνήθηκε, αφού η φιλία γι αυτόν ήταν πάνω από οποιοδήποτε νόμο, χωρίς να ενδιαφερθεί για τις "συνέπειες αυτού".  Δηλαδή η Λογική και η Ηθική υπερίσχυσαν του υπαρκτού νόμου. 
Σημαίνει ότι ήταν μη νομοταγής πολίτης ;; Φυσικά όχι.  
Άλλο όμως το πολιτειακό Δίκαιο και άλλο το Ηθικό και Λογικό που δεν καταγράφεται σε σελίδες, αλλά φιλοσοφείται. 

Ενώ λοιπόν θα έπρεπε η Λογική και η Ηθική να προέρχονται από εσωτερικές διεργασίες και  παράγοντες, αφού δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα σαφή όρια στο τι είναι και δεν είναι Λογικό και Ηθικό, θεσπίζονται νόμοι , άρα οι έννοιες επαφίενται σε εξωτερικούς παράγοντες που συνήθως οι λίγοι τους προσδιορίζουν ανάμεσα σε νομικίστικες και λογικοφανείς αράδες .

Τουτέστιν επειδή η ανθρώπινη Λογική και Ηθική είναι εύπλαστες, η συμπεριφορά του ατόμου καθορίζεται ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο ζει.  Μπορεί να γίνει ακόμα και βίαιος, παραβαίνοντας ακόμα και τις βαθύτερες προσωπικές του αντιλήψεις.

Η Λογική λέει ο Αριστοτέλης διακρίνει τον άνθρωπο από τα ζώα, αφού η λέξη Λογική προέρχεται από τον Λόγο. Θα προχωρούσα παρακινδυνευμένα ελπίζω όμως κατανοητά, να έλεγα πως τα ζώα έχουν λογική που εμείς δεν την κατανοούμε, μη γνωρίζοντες τον δικό τους λόγο.  Δεν ξεπερνούν ποτέ τα όρια της καταγεγραμμένης λογικής τους, ει μη μόνον αν βρίσκονται σε κίνδυνο επιβίωσης.  Σε φυσιολογικές συνθήκες, μοιράζονται λογικά την συνύπαρξή τους. Όμως όπως πολύ σωστά συνεχίζει άλλος φιλόσοφος ο Ευριπίδης, στο πεδίο της Λογικής αλλά και Ηθικής προσθέτω, οφείλουν να δοκιμαστούν τα όρια του φόβου.

Συμπέρασμα, η Λογική εμπλεκόμενη με την Ηθική, επειδή έχουμε την αίσθηση πως πλέουν σε επικίνδυνα ασταθή πεδία, εύκολα γνώστες αυτού του "μυστηρίου" (τέτοιου είδους πρακτικές επεξεργάζονται τα ψυχοπαθή περίεργα μυαλά τους στα διαχρονικά μυστήρια τους) συμπαρασύρουν τις ανθρώπινες οντότητες προς την μία ή την άλλη κατεύθυνση, ανάλογα με τα δεδομένα των εποχών.  Λίγο αν κατανοούσε ο άνθρωπος πως αυτές οι βασικές ασφαλιστικές δικλείδες που είναι τα μέσα της φυσικής εναρμονισμένης συμβίωσης, αν δεν στηρίζονται στους Φυσικούς νόμους, που είναι εγγεγραμμένοι μόνον στην ψυχή (όπου ψυχή και καρδιά άρρηκτα συνδεδεμένες), θα συνεχίσουν να επιτρέπουν τις επαναλαμβανόμενες μεταβολές τους αφου στο πεδίο δράσης θα παίζουν συνήθως κεντρικό ρόλο, μερικές απόψεις περί Λογικής και Ηθικής. 

Ασπασία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου