Του Καθηγητή Γ. Ζουγανέλη [UPDATED 4 Οκτ. 2014]
Σε προηγούμενο άρθρο σας μίλησα για το θέμα της προκήρυξης απο το ΥΠΕΚΑ οικοπέδων για έρευνα σε περιοχές που είναι στα διεθνή ύδατα, δηλαδή πέραν των 6 νμ, Θεωρώ τις προκηρύξεις παράνομες γιατί η Ελλάδα δεν έχει δικαιώματα σε διεθνή ύδατα. Τα ύδατα μετά τα 6 νμ. αυτή τη στιγμή δεν ανήκουν στην Ελληνική ΑΟΖ γιατί αυτή δεν έχει οριοθετηθεί. Ανακήρυξη ΑΟΖ χωρίς οριοθέτηση δεν έχει κανένα νόημα, γιατί για να έχει μια χώρα ΑΟΖ πρέπει να ξέρει επακριβώς και που αυτή είναι. Μου κάνει εντύπωση πως το θέμα αυτό, που είναι πολύ σοβαρό δεν έχει αναφερθεί μέχρι στιγμής απο κανένα άλλο ασχολούμενο με το θέμα των υδρογοναθράκων. Περίεργο.
Η οριοθέτηση ΑΟΖ δίνει δικαιώματα σε μια χώρα, Εφόσον η Ελλάδα δεν έχει ΑΟΖ με όρια, δεν μπορεί να διεκδικήσει φορολογικά έσοδα απο καμμία εταιρεία που έχει υπογράψει συμβόλαιο με το ΥΠΕΚΑ για κοιτάσματα που είναι σε απόσταση μεγαλύτερη απο τα 6 νμ απο τις ακτές. Πιο λιανά δεν μπορώ να το κάνω.
Ένα άλλο θέμα με πολύ ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι η συμφωνία συνεκμετάλλευσης κοιτασμάτων που είναι στα σύνορα των ΑΟΖ μεταξύ Κύπρου και Αιγύπτου. Στη φωτογραφία σας παρουσιάζω μερικές περιπτώσεις κοιτασμάτων κάτω απο το βυθό της θάλασσας, δεξιά και αριστερά της συνοριακής επιφάνειας Δ μεταξύ των δύο ΑΟΖ.
Παρατηρείστε, ότι η επιφάνεια Δ (κάθετη στο επίπεδο της οθόνης σας) τέμνει το κοίτασμα (2) σε μια περιοχή και το διαχωρίζει σε ένα μικρό και ένα πολύ μεγάλο κοίτασμα. Σύμφωνα με τη “συμφωνία” που προέκυψε ξαφνικά “τώρα”, Κύπρος και Αίγυπτος θα πρέπει να “διαμοιρασθούν” ένα τέτοιο κοίτασμα. Το ότι δεν αναφέρεται ο όρος “αναλογικά” στο “μοίρασμα” μπορεί να αποβεί μελλοντικά εις βάρος της Κύπρου. Αν το κοίτασμα είναι σε μεγάλη έκταση, τότε αυτό θα είναι καταστροφικό. Είναι χρήσιμο να σας αναφέρω ότι “διευκρινήσεις” μετά από ανακοινώσεις “συμφωνιών”, ποτέ δεν “αγοράζω”…
Αν υποθέσουμε σε μια τέτοια συμφωνία, στην οποία συμμετέχει και η Ελλάδα, ένα πάχος Π (κάποια χιλιόμετρα δεξιά και αριστερά της επιφάνειας Δ) σαν περιοχή στην οποία θα εφαρμόζεται η ιδέα της συνεκμετάλλευσης, τότε το πράγμα περιπλέκεται αφού θα προυποθέτει επαλήθευση των μεγεθών των κοιτασμάτων για κάθε χώρα απο διαφορετικές εταιρείες που θα οδηγήσει σε διαβουλεύσεις επι διαβουλεύσεων.
Ένα ασαφές σημείο που πρέπει να ξεκαθαρίζεται σε μια τέτοια συμφωνία είναι, “τι είναι κοίτασμα”, σε σχέση με το βάθος, τη σχετική θέση, την έκτασή του, τη μοροφολογία του κλπ. Ο γεωλογικός και ο νομικός όρος δεν πρέπει να θεωρείται απαραίτητα ο ίδιος.
Το σωστό είναι να γίνονται εξορρύξεις απο κάθε χώρα στη δική της ΑΟΖ, χωρίς να υπάρχει “συνεκμετάλλευση”Το ότι αυτή η απλή και πρακτική λύση δεν εφαρμόστηκε σημαίνει ότι το πράγμα πάει βαθύτερα και αφορά τη συνεκμετάλλευση κοιτασμάτων της Ελλάδας με τη Τουρκία σε διάφορες περιοχές στο Αιγαίο, κάτι που θα γίνει φανερότερο στη συνέχεια.
Η πολιτική “εργολαβία”
Aνακήρυξη ΑΟΖ με οριοθέτηση ΜΟΝΟ με ορισμένα κράτη π.χ. της Ελλάδας με την Αίγυπτο και τη Κύπρο δεν εννοείται. Πρέπει να υπάρχει οριοθέτηση με όλα κράτη που έχουν ενδιαφέρον στην ίδια περιοχή.Αυτό είναι αναγκαίο, γιατί δεν μπορεί να γνωρίζει κανείς πόσο “κοντά” ένα τρίτο κράτος (εννοώ τη Τουρκία) επιθυμεί να βρεθεί σε αυτή την οριοθέτηση και με τι ανταλλάγματα για “συνεκμετάλλευση” τελικά θα συμφωνήσει στην οποιαδήποτε τελική μορφή της. Δέστε το επόμενο σχήμα.
Παρατηρείστε πως αυξάνει σε δύο βήματα το μέγεθος της Τουρκικής ΑΟΖ και πως αυτή θα μπορούσε να “αγγίξει” την Αιγυπτιακή ΑΟΖ με το κόλπο της “συνεκμετάλλευσης” των κοιτασμάτων που είναι στα σύνορα των ΑΟΖ των τεσσάρων “ΑΟΖ”. Στη πρώτη φάση συμφωνούν για συνεκμετάλλευση Ελλάδα, Κύπρος και Αίγυπτος και στη δεύτερη Ελλάδα, Κύπρος και Τουρκία! Απλό.
Υπάρχει και η λύση της άμεσης ανακήρυξης ΑΟΖ με οριοθέτηση και η επιλογή για όποιον διαφωνεί να καταφύγει στα δύο διεθνή δικαστήρια, Αυτό όμως δεν αφορά χώρες-προτεκτοράτα.
Ελληνική εξωτερική πολιτική και συνεκμετάλλευση κοιτασμάτων
Είναι ήδη γνωστό, ότι ο “πατριώτης” Βενιζέλος άρχισε να μιλάει για “συνεκμετάλλευση” στα κοινά σύνορα των ΑΟΖ Ελλάδας, Κύπρου και Αιγύπτου. Αν αυτό γίνει με την Αίγυπτο, τότε λογικό είναι να γίνει και με τη Τουρκία στα Ελληνοτουρκικά σύνορα, όπως εννοούνται ή εννοηθούν αυτά.Στη φωτογραφία βλέπετε τη σημερινή κατάσταση στο Αιγαίο, το Ιόνιο και τη Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένου και του ακριτικού Καστελόριζου (διαφοροποιήσεις μπορεί να υπάρχουν αν μερικές νησίδες θεωρηθούν Ελληνικές και συνεπώς έχουν και χωρικά ύδατα). Υπενθυμίζω ότι “high seas” είναι τα “διεθνή ύδατα”.
Η Ελλάδα έχει 6 νμ εθνικά χωρικά ύδατα και πέραν αυτών υπάρχουν τα διεθνή ύδατα, στα οποία ΔΕΝ μπορεί να ασκήσει δικαιώματα. ΑΟΖ δεν έχει η Ελλάδα και σύμφωνα με το κατάλογο της CIA, ΑΟΖ δεν έχει ούτε η Κύπρος!
Είναι εντυπωσιακό πως κανείς στην Ελλάδα ή στη Κύπρο, ΜΜΕ ή κάποιος άλλος δεν έχει προσέξει πως ούτε η Ελλάδα ούτε η Κύπρος έχουν ΑΟΖ και ότι οι προκηρύξεις των οικοπέδων τους αφορούν διεθνή ύδατα. Συζητήσεις μπορεί να υπήρχαν ή να υπάρχουν, οριοθέτηση αυτή τη στιγμή σύμφωνα με το κατάλογο της CIA, που σας επισυνάπτω στη συνέχεια δεν υπάρχει.
Στη συνέχεια, σας παρουσιάζω τον χάρτη των είκοσι οικοπέδων που προκήρυξε το ΥΠΕΚΑ. όπως και τα 13 οικόπεδα της Κύπρου. Όλα είναι σε διεθνή ύδατα. Αυτό δεν έχω ακούσει κανένα να το λέει.
Δεν μπορεί οι πολίτες των δύο χωρών να ζούν στο κόσμο των ψευδαισθήσεων. Δεν μπορεί να μιλάει το καθεστώς στην Ελλάδα για Ελληνική ΑΟΖ χωρίς να ξέρει να απαντήσει αν ερωτηθεί ποιά ακριβώς είναι. Σας θυμίζω και την ιστορία με τα Χημικά, που η Ελλάδα δεν μπορύσε να παρέμβει γιατί to CAPE RAY δρούσε στα διεθνή ύδατα.
Ένας χάρτης που οδηγεί σε ενόχους για ισόβια
Στη συνέχεια, ακολουθεί ο πρώτος χάρτης που έχει παρουσιασθεί ποτέ στο Ελληνικό κοινό, με τις πιθανότερες θέσεις των κοιτασμάτων σε ΟΛΗ την υποτιθέμενη Ελληνική ΑΟΖ. Ο χάρτης αυτός συνετέθη απο εμένα και θα γραφεί στην Ελληνική ιστορία είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι. Συνιστώ να αρχίσει να τους αρέσει. Δεν σκοπεύω να εξαφανιστώ πλέον…Είναι λυπηρό να μην έχω προσκληθεί να μιλήσω για το χάρτη αυτό απο κανένα κεντρικό ΜΜΕ. Είναι ντροπή τους να μη θέλουν να ακουστεί απο τα Ελληνικά ΜΜΕ η φωνή κάποιου που περιέγραψε πρώτος επακριβώς και δημόσια τη θέση του μεγαλύτερου πλούτου της Ελλλάδας. Δεν είναι μόνο μικροί, δεν είναι μόνο ανθέλληνες, δεν είναι μόνο κομπλεξικοί. Είναι ανύπαρκτοι και σαν άνθρωποι που δήθεν σέβονται την τεχνολογία και πάντα γνωρίζω τι λέω. Στις γνώσεις δεν υπάρχει ισότητα και τη γνώση του ο καθένας την δείχνει χωρίς τις πλάτες αποτυχημένων και χρεοκοπημένων ανθρωπάκων.
Στο χάρτη παρατηρείστε τις θέσεις των κοιτασμάτων 7-13. Είναι όλες σε διεθνή ύδατα. Δεν μπορεί να προκηρυχθούν οικόπεδα σε αυτές χωρίς ΑΟΖ. Η ΕΕ δεν μπορεί να λύνει προβλήματα που αποτελούν προβλήματα άλλων. Το σημερινό πολιτικό σύστημα είναι ανίκανο να αντιμετωπίσει το μέλλον. Δεν έχει το ύψος και την ικανότητα να το δεί. Μόνη του λύση είναι να κρύβει πράγματα απο το λαό. Για το λόγο αυτό υπάρχει πάντα ο κατάλληλος δημοσιογράφος στη κατάλληλη θέση.
Παρατηρώντας τα σημεία 1-5 του χάρτη αυτού διερωτάται κανείς αν στα σημεία 1-4 θα υπάρχει συνεκμετάλλευση των κοιτασμάτων απο την Ελλάδα και τη Τουρκία αφού είναι στα σύνορα των χωρικών υδάτων αλλά των υποτιθέμενων ΑΟΖ, των σχεδιασμένων με την αρχή της μέση γραμμής, των χωρών αυτών.
Η απάντηση φαίνεται να είναι θετική και αναμενόμενη. Το ερώτημα είναι σε τί έκταση και μέχρι τι βάθος μέσα στα Ελληνικά χωρικά ύδατα θα γίνει η συνεκμετάλλευση αυτή..
Δεν έχω δεί κανένα κόμμα να μιλάει για τα θέματα τα οποία σας αναφέρω, κάτι πολύ λογικό αφού καθημερινά αποδεικνύονται ότι όλα είναι μια παρέα με κοινό αφεντικό… και ότι στους τυφλούς στην Ελλάδα βασιλεύει πάντα ένας μονόφθαλμος…
Στη συνέχεια, σας επισυνάπτω τον κατάλογο της CIA με τις θαλάσσιες ζώνες κρατών που έχουν ενδιαφέρον να γνωρίζετε.
O επίσημος κατάλογος της CIA με τις θαλάσσιες ζώνες διαφόρων κρατών
Κάτι πιο επίσημο για ότι υπάρχει παγκόσμια σε σχέση με τις ΑΟΖ δεν υπάρχει. Τα δεδομένα που ακολουθούν ελήφθησαν απο το επίσημο website της CIA πού είναι εδώ.
Cyprus
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
Albania
territorial sea: 12 nm
continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
Croatia
territorial sea: 12 nm
continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
Egypt
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
exclusive economic zone: 200 nm continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
Japan
territorial sea: 12 nm; between 3 nm and 12 nm in the international straits - La Perouse or Soya, Tsugaru, Osumi, and Eastern and Western Channels of the Korea or Tsushima Strait
contiguous zone: 24 nm
exclusive economic zone: 200 nm
China
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
exclusive economic zone: 200 nm
continental shelf: 200 nm or to the edge of the continental margin
Greece
territorial sea: 12 nm
continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
Lebanon
territorial sea: 12 nm
Syria
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
Libya
territorial sea: 12 nm
note: Gulf of Sidra closing line - 32 degrees, 30 minutes north
exclusive fishing zone: 62 nm
France
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
exclusive economic zone: 200 nm (does not apply to the Mediterranean)
continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
Spain
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
exclusive economic zone: 200 nm (applies only to the Atlantic Ocean)
Georgia
territorial sea: 12 nm
exclusive economic zone: 200 nm
Bulgaria
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
exclusive economic zone: 200 nm
Romania
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
exclusive economic zone: 200 nm Germany
territorial sea: 12 nm
exclusive economic zone: 200 nm
continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
Italy
territorial sea: 12 nm
continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
Malta
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
exclusive fishing zone: 25 nm
Turkey
territorial sea: 6 nm in the Aegean Sea; 12 nm in Black Sea and in Mediterranean Sea
exclusive economic zone: in Black Sea only: to the maritime boundary agreed upon with the former USSR
United Kingdom
territorial sea: 12 nm
exclusive fishing zone: 200 nm
continental shelf: as defined in continental shelf orders or in accordance with agreed upon boundaries
United States
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
exclusive economic zone: 200 nm
continental shelf: not specified
Qatar
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
exclusive economic zone: as determined by bilateral agreements or the median line
Russia
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
exclusive economic zone: 200 nm
continental shelf: 200 m depth or to the depth of exploitation
Ukraine
territorial sea: 12 nm
exclusive economic zone: 200 nm
continental shelf: 200 m or to the depth of exploitation
United Arab Emirates
territorial sea: 12 nm
contiguous zone: 24 nm
exclusive economic zone: 200 nm
continental shelf: 200 nm or to the edge of the continental margin
Kαι τι γίνεται με την Ελληνική υφαλοκρηπίδα;
Μήπως το ΥΠΕΚΑ έχει δικαίωμα να προκηρύσσει οικόπεδα στα διεθνή ύδατα με βάση αυτή;H απάντηση είναι σαφέστατα ΟΧΙ, για τους εξής λόγους:
- Aνακήρυξη της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας με όρια σταλμένη στον ΟΗΕ δεν έχει γίνει και δεν μπορεί να γίνει, γιατί οι απαιτήσεις ενός κράτους π.χ. της Τουρκίας, της Συρίας, του Λιβάνου, της Μάλτας ή της Λιβύης μπορεί να φτάσουν σε σύνορα τοπικών ζωνών, που άλλα κράτη να έχουν ήδη συμφωνήσει ενώ αυτό όχι.
- Ανακήρυξη υφαλοκρηπίδας δεν μπορεί να γίνει όσο οι συζητήσεις με άλλα όμορα κράτη συνεχίζονται. AOZ και υφαλοκρηπίδα στο Νόμο της Θάλασσας ανακηρύσσονται με όρια στο ειδικό γραφείο του ΟΗΕ.
- Ο Μανιάτης έχει περάσει τροπολογία στην οποία αναφέρεται, ότι για την Ελλάδα η Ελληνική υφαλοκρηπίδα και η Ελληνική ΑΟΖ ταυτίζονται. Εφόσον οριοθέτηση της ΑΟΖ επίσημη δεν υπάρχει, άρα και οριοθέτηση επίσημη της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας δεν υπάρχει.
- Aκόμη και μια αναφορά στη χρήση της μέσης γραμμής για μελλοντική οριοθέτηση της ΑΟΖ ή της υφαλοκρηπίδας να είχε σταλεί απο την Ελλάδα στον ΟΗΕ δεν αρκεί για να εκληφθεί ως οριοθέτηση, αφού η χρήση της μέσης γραμμής για το σχεδιασμό των ΑΟΖ είναι μαθηματική μέθοδος και όχι γεωγραφικές συντεταγμένες.
- Ο νόμος της θάλασσας μιλάει για ανακήρυξη ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας μόνο με γεωγραφικές συντεταγμένες, γιατί αυτές εξαρτώνται απο τις θέσεις των νησιών που έχουν οικονομική ζωή. Αυτό δεν είναι ξεκαθαρισμένο ακόμη για την Ελλάδα…
- Από τη στιγμή που ένα κράτος δεν έχει ψηφίσει τον νόμο της Θάλασσας, κανείς δεν μπορεί να προυποθέσει “αύριο” τι ακριβώς σημαίνει για αυτό ο όρος “υφαλοκρηπίδα” και κυρίως απο που “ξεκινάει” ή που “τελειώνει”.
Σε διεθνή ύδατα η Ελλάδα ούτε μέσω ΑΟΖ ούτε μέσω υφαλοκρήπίδας δικαιούται να προκηρύσσει οικόπεδα γιατί δέν έχει δικαιώματα σε αυτά.Πιο λιανά δεν μπορώ να το κάνω.
Συμπεράσματα
- H Eλλάδα παράνομα προκηρύσσει οικόπεδα στα διεθνή ύδατα αφού δεν έχει δικαιώματα σε αυτά.
- Η Κύπρος δεν έχει ανακηρύξει ΑΟΖ με σαφήνεια και με γενική αποδοχή απ όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Η ΑΟΖ δεν ανακηρύσσεται κομμάτι-κομμάτι αλλά συνολικά αφού έχει γίνει συνολική διευθέτηση μέ όλες της χώρες.
- Η Ελλάδα και η Κύπρος θα μπορούσαν στη πράξη να ανακηρύξουν άμεσα και συνολικά την ΑΟΖ τους με γεωγραφικές συντεταγμένες και απο κεί και πέρα αν ένα άλλο όμορο κράτος διαφωνήσει, υπάρχουν τα δύο διεθνή δικαστήρια να διεκδικήσει ότι θέλει.
- Η Αίγυπτος έχει ανακηρύξει ΑΟΖ και κάνει νόμιμα προκηρύξεις οικοπέδων.
- Πίσω απο την ιδέα για “συνεκμετάλλευση” κοιτασμάτων και την εφαρμογή της στα σύνορα των ΑΟΖ Ελλάδας, Κύπρου και Αιγύπτου κρύβεται η συνεκμετάλλευση Ελλάδας - Τουρκίας στο Αιγαίο και βλέπουμε.
- Έχει σημασία που ανήκουν φορολογικά οι εταιρείες που θα κάνουν εξόρυξη υδρογονανθράκων. Οι πολυεθνικές σε διεθνή ύδατα θα φορολογούντα στην Ελλάδα; Mόνο στο κράτος που έχουν την έδρα τους θα μποσροεύσε να γίνει αυτό. Οι Αμερικάνικες πολυεθνικές φορολογούνται πχ. στις ΗΠΑ (όσες το θυμούνται).
- Το γεγονός ότι πολλά ευρωπαικά κράτη δεν έχουν ανακηρύξει ακόμη ΑΟΖ στη Μεσόγειο αποδίδεται στο γεγονός ότι δεν διαθέτουν υδρογονάνθρακες μέσα σε αυτές.
- Μια εναλλακτική αντιμετώπιση του διαχωρισμού των ΑΟΖ στη Μεσόγειο, απο όλα τα κράτη του ευρωπαικού νότου με τη δημιουργία ζωνών άλλου τύπου απο αυτές των ΑΟΖ, θα έχει σχέση περισσότερο με συμφέροντα ξένα προς τα συμφέροντα της ΕΕ στη περιοχή. Η Μαύρη θάλασσα είναι και αυτή μια κλειστή θάλασσα αλλά σε αυτή όλες οι χώρες της περιοχής διαχώρησαν τα σύνορα των ΑΟΖ τους και σύμφωνα με την αρχή της μέσης γραμμής. Ανάμεσα σε αυτές είναι και η Τουρκία. Η ΕΕ δεν μπορεί να κάνει το ίδιο;
- Η στάση των ΗΠΑ να κάνουν την εξουδετέρωση των χημικών της Συρίας στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου λέει πολλά για το θέμα. Αυτό το έχω σημειώσει μήνες πρίν σε ραδιοφωνική συνέντευξη που έδωσα. Τότε όλοι ήταν σε αφασία…
- Την ώρα που όλοι μιλούν για “Ελληνική ΑΟΖ” που η Ελλάδα δικαιούται, κανείς τους δεν επισημαίνει ότι οι προκηρύξεις οικοπέδων απο το ΥΠΕΚΑ σε διεθνή ύδατα είναι παράνομη. Μόνο εγώ το κάνω. Τυχαίο; To ΣΥΡΙΖΑ που είναι; To KKE που είναι; Μισόλογα σε ένα θέμα που μπορεί να οδηγήσει τους ενόχους σε ισόβια δεν μπορεί να υπάρχουν. Οι Γερμανοί δεν μπορούν να κάνουν την πάπια. Τώρα ξέρουν. Τα χατήρια που έκαναν στους εφοπλιστές με την ΕΟΖ που τους έφτειαξαν στην Ελλάδα δείχνει ότι δεν είναι υπέρ του Δικαίου.
- Σε μια ΕΕ χωρίς Δίκαιο κράτη μικρά σαν την Ελλάδα δεν μπορούν να συμμετέχουν. Το Δίκαιο του Ισχυρού επιβάλλεται αλλά καταπίπτει εύκολα. Είναι νόμος της Φύσης.
- Το “λάθος” της CIA που δίνει 12 νμ χωρικά ύδατα στην Ελλάδα και το γεγονός ότι η Τουρκία δεν έχει ακόμη διαμαρτυρηθεί για αυτό, είναι κάτι που πρέπει να μας προβληματίσει.
Μη κάνετε όλοι τη κορόιδα στη Βουλή για τη προκήρυξη οικοπέδων απο το ΥΠΕΚΑ σε διεθνή ύδαταΗ παραίτηση του καθεστώτος δεν θα αλλάξει τίποτα στην Ελλάδα όσο η παρέα που κάνει κουμάντο στη χώρα παραμένει η ίδια και όσο οι εξωτερικοί σύμμαχοι και συμπλέοντες τα βρίσκουν μαζί της κάνοντάς της τα χατήρια.
http://zcode-gr.blogspot.gr/2014/09/blog-post_30.html#more
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου