a.readmore { /* CSS properties go here */ }
Καλώς ορίσατε στην μάχη της Αναζήτησης.

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

Αγαπητοί μου φίλοι,

Είμαι βυθισμένη στην απογοήτευση αυτές τις μέρες.  Πως να αλλάξει η όλη κατάσταση !! 
Δεν είναι και κανένας μαυροπίνακας να σβήνεις με σφουγγάρι, ώστε τα λάθη να διορθώνονταν και να ξαναγραφόταν η ζωή απ' την αρχή.  Μακάρι να ήταν κάπως έτσι.

Πως να ξεριζωθεί κάτι που έχει τόσο βαθιές ρίζες, εεε μου λέτε ;;  Και εγώ που τα λέω και τα γράφω , πρώτα το κάνω για μένα να μην ξεχνώ και μετά για όποιον ενδιαφέρεται. 

Κοιτάζεις γύρο σου και βλέπεις ένα κάρο κινήσεις, μέτωπα να συγκροτούνται υπό το κέντρισμα του προδοτικού - αντιμνημονιακού προσανατολισμού.  Καλά μέχρι εδώ, αλλά τι στο καλό φταίει εεεε πείτε μου, που δεν μπορούν να βρουν όλοι αυτοί το ομόκεντρον του κοινού στόχου.  Μα σαφώς έχει τις αιτίες του.  Υπάρχει κάτι που να μην έχει αιτία ;;

Θέλω να μου βρείτε ποια η διαφορά μεταξύ κυβέρνησης και των διάφορων αντιμνημονιακών.   Καμία κυρίες και κύριοι.  Όλοι κρατούν μια ταμπέλα και πορεύονται, λες και κρατούν τον πάπα ξέρετε από που. Το σπουδαίο είναι πως όλοι αυτοί ονομάζουν τους εαυτούς τους δημοκρατικούς.  Βέβαια, αλλά φαίνεται στα σχολεία που πήγαν θα τους έμαθαν πως υπάρχουν πολλές δημοκρατίες.  Πήρε ο καθένας και από μία και έγινε μπροστάρης.  Άντε να κάνεις προκοπή με τόσους μπροστάρηδες.
Σε τι διαφέρει ένα "δημοκρατικό" κίνημα από την "δημοκρατική" κυβέρνηση μας ;;
Όλοι και ο καθένας ξεχωριστά δεν υποστηρίζει πως η δική του συνταγή είναι η σωστή ;;;  
εεεε ρωτάω έτσι δεν είναι ;;;  Άρα το πρόβλημα είναι να αποδείξει ο καθένας το δικό του  και δεν βαριέσαι ας γίνεται κόλαση τριγύρω, αρκεί να διεκδικεί  πρώτη πίστα θέση  !!! 
Δεν φταίνε όμως μόνον αυτοί, φταίμε και μεις το ίδιο.  Βρέθηκα και εγώ στο chat του enikos.gr την ώρα του Καμμένου και έβλεπα την αγωνία του κόσμου να γράφει "μην μας απογοητεύσεις και συ"   Άραγε από τι ;  Από τους ίδιους μας τους εαυτούς ;;  Γιατί ο καθένας από αυτούς και όλοι μαζί εμείς, δεν ήλθαμε ουρανοκατέβατοι.  Είμαστε εδώ από χθες και από αντίπροχθες.  Φαντάζομαι καταλαβαίνετε τι εννοώ. 

Άραγε πόσοι από εμάς γνωρίζουμε την ιστορικότητα και την πολυπλοκότητα των καταβολών της καταληκτικής μας κατάστασης ;;   Έχει σχέση με την όλη δομή και την αποδοχή ενός μοντέλου κοινωνίας που διαπιστώνουμε σήμερα τα αποτελέσματα του, ανάλογα με τον βαθμό της δικής μας συμμετοχής.... ή όχι ;;  Νομίζετε πως άλλαξε σε τίποτα τα τελευταία 2000 χρόνια ;;; Απολύτως σε τίποτα.  Μικροδιαφορές και αυτές όχι ουσίας, αλλά πάντα εντός ενός κακοφορμισμένου συστήματος, που ήξερε και ξέρει καλά να καλύπτει τον εαυτό του.  Αντί λοιπόν να υπάρχει ένα ενιαίο μέτωπο απέναντι σε ένα άλλο που στην ουσία μόνον φαινομενικά είναι διασπασμένο, εμείς παραμένουμε διχασμένοι-διασκορπισμένοι,  φαντασιόπληκτοι πως θα βρούμε λύση κατ' αυτόν τον τρόπο !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Σίγουρα δεν αναφέρομαι μόνον σε θέματα πολιτικής.  Η ζωή δεν είναι αν θέλετε μόνον πολιτική.  Η υποκειμενικότητα και η ατομικότητα εντός ενός μοντέλου κοινωνίας, δεν αφορά απαραίτητα κάποια πολιτική.  Η συγκεκριμένη είναι απλώς μιά λανθασμένη νοοτροπία στον εγκέφαλο που μας αποπροσανατολίζει με την διασπαστικότητά της, παρά μας δείχνει κάποια σωστή κατεύθυνση.

Συνειδητοποιημένοι άνθρωποι το προφέρουν : δεν είναι η κρίση οικονομική ή πολιτική, αλλά καθαρά πολιτισμική.   Άραγε πόσοι από μας έχουμε αναρωτηθεί τι σημαίνει "πολιτισμική" !!! ή έχουμε απλά αρκεστεί στο μέχρι πόσες είναι οι αντοχές μας, στο νέο μοντέλο της υποτιθέμενης αντικειμενικής υποβαλλόμενης-επιβαλλόμενης  κοινώς παραδεκτής μορφής, που θέλει να ενθρονιστεί ;;  Εμείς όμως περιμένουμε την λύση από τον κάθε μπροστάρη μόνον.   Μια αλλαγή αρχινά πρώτα από τον εσωτερικό πολιτισμό που εμείς θέλουμε να παράγουμε και όχι από κάποια επιλογή μπροστά σε μια βιτρίνα.
Αυτή είναι και η ουσία της μετριότητας που βιώνουμε.  Τίποτα καινοφανές, όλα ξαναμαγειρεμένα.

Φωνάζουμε για ελευθερία και δημοκρατία.  Πόσο είμαστε ικανοί και άξιοι για τέτοιου είδους ιδέες ;;  Κάλλιστα μπορεί ο καθένας να έχει και από έναν ορισμό στο κεφάλι του,  στριμώχνοντας τις έννοιες σε ένα πλαίσιο, είτε που τον βολεύουν μαθημένος όντας εντός συστήματος  είτε προσαρμοσμένος σε αυτές, κουκουλώνοντας τις δικές του αδεξιότητες. Άραγε ο χαρακτηριζόμενος πολιτισμός υφέρπεται υπό όρους διαφόρων εννοιών ή καλλιεργείτε υπό το εύρος μη οριοθετημένων μάλλον άπιαστων ιδεών ;;;
Ας αναγνωρίζουμε πως η πολυδιασπαστικότητα των εννοιών διαμορφώνει αποτελεσματικά και καθοριστικά, τους μεταξύ μας διαχωρισμούς
Πόσο εποικοδομητικός θα ήταν ως νέος ενωτικός τρόπος σκέπτεσθαι : ο ιδεολογικός ;;;
Στον αντίποδα οι ρεαλιστές, θα πρέπει να αναλογιστούν και εκείνοι δεν κάνουν κάτι διαφορετικό από το να χάνονται σε όρους "ρεαλιστικούς" !!! 

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα : "Εν αρχή ην ο λόγος".  Πόσο αλήθεια είναι τελικά αυτό ;; Διότι λόγος πριν να έχει προηγηθεί διεργασία σκέψης δεν γίνεται.  Συμπέρασμα, ο λόγος υπό την έννοια του οριζόμενου νόμου, είναι διασπαστικός, βαβελικός, απολυταρχικός, ο παραλογισμός και η ασυδοσία του φερόμενου ως "λογικό" !!!  Στον αντίποδα αυτού υπάρχει το "εσω-κράτος" = Σωκράτης = ο κρατών τα εσω δηλαδή γνώστης του κράτους του, του κάστρου του = του εαυτού του !!!  Μια διερεύνηση που δεν υπόκειται σε όρους εννοιών, αλλά στον ελεύθερο διαλογισμό.
Ψιλά γράμματα όμως αυτά.

Υπάρχουν κάποιοι που σωστά ισχυρίζονται "να φτιάξουμε τα του οίκου μας" .                      Το αντιλαμβανόμαστε όμως κατά τον ίδιο τρόπο ;;; σίγουρα όχι, χωρίς να σημαίνει πως όλες οι απόψεις δεν εμφωλεύουν κοινής παραδοχής υποσύνολα.  Δεν είναι όμως απαραίτητα συλλογικό.  Άλλος θα το στηρίζει στον υλισμό, άλλος στον εννοιολογισμό, ελάχιστοι στον διαλογισμό.  Η διανοητική μας και αντιληπτική μας διάβρωση έχει τόσο σε βάθος επιτευχθεί, που είναι ο βασικός λόγος στην αδυναμία μας να δείξουμε πνεύμα ενωτικό, ασχέτως του προτασσόμενου λόγου μας. Λίγες φορές πιάσαμε τον εαυτόν μας, άλλα να ισχυρίζεται και άλλα να πράττει ;;  "Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις".   Σύνηθες φαινόμενο, ενεργά ορατό από τους εκπροσώπους μας, αλλά και από τους εαυτούς μας.  Ενισχύσαμε τυχαίους, δευτεροκλασάτης ποιότητας σπόρους σκέψεως (που να πεις διανόησης!!) για την ανάπτυξη και την ουσία των προσωπικοτήτων μας. 

Άκουγα σε βίντεο τον Βενιζέλο να ρητορεύει από βήματος για το τι σημαίνει μια κοινότητα και σύμφωνα με την δική του έννοια, κοινότητα σημαίνει καταναγκασμός !!!.  Μετά από μερικές ακόμα διατεταγμένες ρητορικές λέξεις, το βίντεο έκλεισε στις λέξεις        " συσχετισμοί δυνάμεων" !!  Α, σε έπιασα, τυχαίο να θέλουν να εκπέμπουμε εικόνα "τεμπέληδων και πένητων" ;;;  Δεν νομίζω.   Αν δεν δημιουργήσεις την διαφορά, πως αλλιώς θα μιλήσεις γι αυτήν.   Αν δεν πειστείς πως είσαι αδύναμος και φτωχός, πως αλλιώς θα υπερισχύσουν οι φερόμενοι ισχυροί !!!
Πως αλλιώς θα σε πείσουν πως δεν φταίει κανείς άλλος, αλλά εμείς οι κακοί πολλοί, ενώ αυτοί οι λίγοι "καλοί" βρίσκονται στο απυρόβλητο.  Μπορεί να θέτουν δόση των δικών τους κακών χειρισμών, απλώς και μόνον να κρατούν τα "δημοκρατικά" τους προσχήματα πως το εξέφρασαν,  αλλά κατά τα άλλα "εσύ φταις".
Δηλαδή θα έπρεπε να έχω προβλέψει εκ των προτέρων, πως πρόκειται για διεφθαρμένους αρωγούς πολιτισμού,  όντας αυτοί εκτός κριτικής, καθ'  όσον εμείς θα έπρεπε να τους έχουμε ξεσκεπάσει από την εποχή των σχολείων που μας στέλνουν !!!

Ακούς τον διπλανό σου να λέει "πήρε σύνταξη στα 50, ενώ εγώ δεν ξέρω πότε".  Δεν σκέφτεται πως σωστά την πήρε και ας φρόντιζε να διεκδικήσει το ίδιο για τον εαυτό του, σε μια κοινωνία που διατυμπανίζει τα επιτεύγματά της.  Θεωρεί πως η λύση είναι προς τα κάτω ή στο να κατηγορήσει, παρά ως μια κοινή αντιμετώπιση για το καλλίτερο όλων.  Πως να μην καταφέρνουν να μας διχάζουν ;;  πως να πρυτανεύσει η στοιχειώδης λογική κόντρα στην διχαστική, στο δικό τους παραμύθι  !!!  Θυμάστε το προσδόκιμον ορίου ηλικίας ;;;  Ποτέ κανείς δεν μίλησε πως ήλθε η ώρα να καρπωθούν οι κόποι προσπάθειας αιώνων ζωής !!!  
¨Ολοι μιλούν για το εκατομμύριο του βουλευτή και δεν ντρεπόμαστε που τους ακούμε ή τους αναπαράγουμε, όταν όλοι αυτοί εντός βουλής αλλά και οι εκτός που τάχατε τον ψάχνουν (εδώ παπάς εκεί παπάς) , έχουν πολύ περισσότερα εξάγει.   Θυμάστε το "νόμιμον είναι και ηθικόν του Βουλγαράκη ;;    Η φάκα είναι τόσο αόρατη, όπως αυτή στην ζούγκλα του Αμαζονίου.

Αν είχα κάποιους μπροστά μου από εσάς, σίγουρα θα άκουγα διάφορες απόψεις με ένα κοινό πρόσημο, αυτόν του ισχυρού που επιβάλει την υπεροχή του και πως είναι τάχατε νόμος φυσικός  ή του προνομιούχου που έστω και αθέμιτα το κέρδισε.  Από την στιγμή που κάποιος δέχεται την αναμέτρηση και τον συσχετισμό δυνάμεων, είναι σαν να έχει ήδη παραδοθεί *  αν ανήκει στην άλλη πλευρά, έχει την αλαζονεία της τεχνητά δημιουργημένης ισχύος, αλλά ουδεμίας ουσίας.
Στον συσχετισμό δυνάμεων κ. Βενιζέλο δεν ισχύει κανένας κανόνας του ισχυρού, αλλά αυτού που έχει το ανάστημα να κοιτάξει τον απέναντί του : ίσος προς ίσο.  
Επιδιδόμενος από την θέση σας σε τέτοιου είδους μαθήματα στην κοινωνία, προάγεται διδαχές και έννοιες διχαστικά επίπλαστες.  Δεν είναι τίποτ' άλλο πέραν αυτού !!!

Πολλές φορές σκέφτομαι αν αρκεί να κατηγορείς κάποιον, αντί να απαιτήσεις την επιστροφή του στα βιβλία και φτου κι απ' την αρχή.
Διότι φίλοι μου, άλλο η έννοια "συσχετισμός" και άλλο η ιδέα "του ισότιμου δίκαιου καθήκοντος"  !!
Χωρίς οποιαδήποτε διχαστική σημασιολογία, δεν κτίζονται οι λεκτικοί "απατεώνες" και "τεμπέληδες" 
Η δημιουργία της εξ ανάγκης πελατειακής σχέσης, ή ο νόμος του ισχυρού, έγινε το πρόσχημα ενός δόλιου και κατασταλτικού φαινομένου,  όχι μόνον σχετικού με την χώρα μας ή μόνον στο εσωτερικό κάθε χώρας, αλλά επεκτεινόμενο στήν διάσπαση της σχέσης μεταξύ των ίδιων των λαών.  Αυτό προβάλουν ως θεωρία τα φίδια τα κολοβά

Οι λαοί έκαναν τραγικό λάθος να επαφίουν ανεξέλεγκτα σε άλλους να επινοούν τις προϋποθέσεις πολιτισμών και να πείθονται πως αυτό είναι το σωστό.  Θα πρέπει να είναι όμως έτσι ;;; Ένα βροντερό ΟΧΙ.  Απλώς οι λαοί ακολούθησαν μοντέλα επιβολής και καθοδηγητισμού.  Κλείστηκαν σε σπίτια με περισσότερες ή λιγότερες ανέσεις και η ιδέα του πολιτισμού περιορίστηκε μέχρι εκεί.  Τι όμως μπορεί να παράγει έναν πολιτισμό ;; Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό οικοδόμημα από έννοιες και ορισμούς ή από ιδέες ;;  Υπόκεινται οι ιδέες σε σύνορα ;;;  είναι σύνολο μη επαρκών εννοιών ;;  
Σίγουρα όχι το πρώτο και σίγουρα ναι το δεύτερο  Για να μπορέσουν όμως να ανθίσουν οι ιδέες, θα εξαρτηθούν από το υπόβαθρο της εκάστοτε παιδείας είτε στο σύνολο είτε στο άτομο.
Για να μην μακρηγορώ στο συγκεκριμένο, δεν είναι οι ηγεσίες που παράγουν πολιτισμό, αλλά οι ίδιοι οι λαοί και η πηγαία διάθεσή τους γι αυτό.

Στα καθ' ημάς, συνηθίσαμε να τα περιμένουμε όλα έτοιμα.  Από έναν ενθρονισμένο θεό και στην έξωθεν αρωγή του, ακολουθώντας όντας επιρρεπείς και προτρεπόμενοι προς ξένες ονομαζόμενες "προοδευτικές κουλτούρες".  Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και τώρα.  Πάνω σε αυτό το μοντελάκι σκέψης, στυλώνουν την άποψή τους περί σωτηρίας της χώρας.  Αλήθεια πόσοι πιστεύουν πως δεν μπορούν να στυλωθούν στα πόδια τους, ανίκανοι αν δεν βοηθηθούν από έξωθεν διασώστες ;;;   Δεν υποστηρίζει την έλλειψη αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης, αυτοεμπιστοσύνης και ανικανότητας ;; Σίγουρα ναι.   Γιατί θα πρέπει να εμπιστεύομαι ξένους διασώστες ή προτροπές ή δόλιες διδαχές, αντί να μην στρέφομαι πιο εύκολα στον εαυτό μου, μετά στον κάθε διπλανό μου, που διατίθεται να κάνει το αυτό ;;;  
Γιατί να μην με μαθαίνουν να χειρίζομαι σωστά τις δυνατότητές μου, όταν ειδικά αυτές είναι απεριόριστες ;;;  Κι όμως όλα αυτά προέρχονται από μια συγκεκριμένη παιδεία που εδραιώθηκε επί αιώνες για να αποδομεί κάθε έννοια πολιτισμού και όχι να τον προάγει !!

Είναι ωραίο να μην αποδέχεται κάποιος την έννοια ραγιαδισμός.  Δεν θα πρέπει όμως ταυτόχρονα να είναι προσωπικά έτοιμος να το προασπίσει πρώτα σε ατομικό επίπεδο ;; Βεβαίως ναι.  Κι αυτό θα λάμψει μόνον μέσα από τις επιλογές του τρόπου σκέπτεσθαι που προεκτεινόμενο θα αποδίδεται στο έργο, στην αντίληψή, στην επιλογή, στην αύρα που θα εκπέμπεται.  Γιατί αν μια κοινωνία δεν μπορεί να παράγει ιδέες, τότε η ίδια διαγράφει το ζοφερό της μέλλον.  Μια τέτοιου είδους τοποθέτηση δεν αφορά καμία ανύπαρκτη έννοια δικαιώματος, αλλά καθήκοντος έναντι του εαυτού μας και της κοινωνίας μας.

Όσοι αντιτιθέμενοι στο κατεστημένο διάλογοι αναπτύσσονται, καταλήγουν σε ένα στερεότυπο φινάλε : ο λαός είναι αυτός που θα διεκδικήσει, ο λαός θα επιταχύνει την ανατροπή.  Όσοι απ΄ τον πολιτικό και πνευματικό κόσμο το προβάλουν, περισσότερο καλύπτονται πίσω απ' αυτό για να μην πράξουν το δικό τους καθήκον.  Πως μπορείς να υποδεικνύεις, όταν πρώτα ο ίδιος δεν ενεργείς παραδειγματικά ανάλογα ;;; 
Διάβαζα για μια επιστολή που έστειλε ο Άρειος Πάγος στον πρόοοεδρο !!  Μπράβο, αλλά πότε ;;  όταν κατάλαβαν πως άρχισε το τσουνάμι να αφορά και τους ίδιους, για να συμπεριλάβουν τι ;; ότι ο λαός δεν μπορεί να σηκώσει άλλα βάρη, όμως ούτε και αυτοί δεν δέχονται τα περαιτέρω !!!.  Αυτό είναι τρανό και τραγικό παράδειγμα του είδους της κοινωνίας που έχουμε διαμορφώσει. 
Πάντως όσο ισχύει γι αυτούς που προτείνουν, άλλο τόσο ισχύει για τον καθένα από μας ως υποχρέωση και καθήκον έναντι του εαυτού μας και κανενός άλλου και όχι υπό τύπον υποδείξεως και προτροπής  !!

Έχουν περάσει σχεδόν δυο χρόνια από την αρχή της πολιτισμικής μας κρίσης.  Κάνουμε τον απολογισμό τι έχουμε κερδίσει από αυτό ;; τι έχουμε μάθει ή τι έχουμε περισσότερο αποκομίσει  ;; 
Έχουμε συναντηθεί με άτομα, να μιλήσουμε, να βρούμε τρόπους νέας συνύπαρξης ;; ή μήπως έχουμε μπλέξει σε εγωϊστικούς ανταγωνισμούς ;;
Πόσοι έπραξαν το καθήκον τους να ενημερώνουν τον διπλανό τους, να επαγρυπνούν και να τον αφυπνίζουν σε όλα τα επίπεδα ;;;

Δεν ξέρω αν θα πρέπει να το αναφέρω ως Εθνικό πνεύμα ή πνεύμα Γένους (αν υπάρχει), το σίγουρο είναι ένα, πως πρέπει η αναγέννησή μας να γίνει σε όσο πιο ευρύτερη συλλογική προσπάθεια, γιατί μόνον μέσα απ' την συλλογικότητα θα αναδειχθούν οι γεννήτορες των νέων αναγκαίων πολιτισμικών ιδεών, που τόσο η ανθρωπότητα έχει ανάγκη.
Αν δεν ξεριζωθεί η γάγγραινα από το μυαλό μας, πως θα συμβεί το ίδιο και προς στα έξω μας ;;;

Ο Φρόιντ έλεγε " αν θέλεις ειρήνη πρέπει να είσαι έτοιμος για πόλεμο
Ο Λιαντίνης " αν θέλεις ζωή, να είσαι έτοιμος για θάνατο

Ασπασία

ΠΩΣ ΘΑ ΞΕΡΙΖΩΘΕΙ ;;;;;;;;

Αγαπητοί μου φίλοι,

Είμαι βυθισμένη στην απογοήτευση αυτές τις μέρες.  Πως να αλλάξει η όλη κατάσταση !! 
Δεν είναι και κανένας μαυροπίνακας να σβήνεις με σφουγγάρι, ώστε τα λάθη να διορθώνονταν και να ξαναγραφόταν η ζωή απ' την αρχή.  Μακάρι να ήταν κάπως έτσι.

Πως να ξεριζωθεί κάτι που έχει τόσο βαθιές ρίζες, εεε μου λέτε ;;  Και εγώ που τα λέω και τα γράφω , πρώτα το κάνω για μένα να μην ξεχνώ και μετά για όποιον ενδιαφέρεται. 

Κοιτάζεις γύρο σου και βλέπεις ένα κάρο κινήσεις, μέτωπα να συγκροτούνται υπό το κέντρισμα του προδοτικού - αντιμνημονιακού προσανατολισμού.  Καλά μέχρι εδώ, αλλά τι στο καλό φταίει εεεε πείτε μου, που δεν μπορούν να βρουν όλοι αυτοί το ομόκεντρον του κοινού στόχου.  Μα σαφώς έχει τις αιτίες του.  Υπάρχει κάτι που να μην έχει αιτία ;;

Θέλω να μου βρείτε ποια η διαφορά μεταξύ κυβέρνησης και των διάφορων αντιμνημονιακών.   Καμία κυρίες και κύριοι.  Όλοι κρατούν μια ταμπέλα και πορεύονται, λες και κρατούν τον πάπα ξέρετε από που. Το σπουδαίο είναι πως όλοι αυτοί ονομάζουν τους εαυτούς τους δημοκρατικούς.  Βέβαια, αλλά φαίνεται στα σχολεία που πήγαν θα τους έμαθαν πως υπάρχουν πολλές δημοκρατίες.  Πήρε ο καθένας και από μία και έγινε μπροστάρης.  Άντε να κάνεις προκοπή με τόσους μπροστάρηδες.
Σε τι διαφέρει ένα "δημοκρατικό" κίνημα από την "δημοκρατική" κυβέρνηση μας ;;
Όλοι και ο καθένας ξεχωριστά δεν υποστηρίζει πως η δική του συνταγή είναι η σωστή ;;;  
εεεε ρωτάω έτσι δεν είναι ;;;  Άρα το πρόβλημα είναι να αποδείξει ο καθένας το δικό του  και δεν βαριέσαι ας γίνεται κόλαση τριγύρω, αρκεί να διεκδικεί  πρώτη πίστα θέση  !!! 
Δεν φταίνε όμως μόνον αυτοί, φταίμε και μεις το ίδιο.  Βρέθηκα και εγώ στο chat του enikos.gr την ώρα του Καμμένου και έβλεπα την αγωνία του κόσμου να γράφει "μην μας απογοητεύσεις και συ"   Άραγε από τι ;  Από τους ίδιους μας τους εαυτούς ;;  Γιατί ο καθένας από αυτούς και όλοι μαζί εμείς, δεν ήλθαμε ουρανοκατέβατοι.  Είμαστε εδώ από χθες και από αντίπροχθες.  Φαντάζομαι καταλαβαίνετε τι εννοώ. 

Άραγε πόσοι από εμάς γνωρίζουμε την ιστορικότητα και την πολυπλοκότητα των καταβολών της καταληκτικής μας κατάστασης ;;   Έχει σχέση με την όλη δομή και την αποδοχή ενός μοντέλου κοινωνίας που διαπιστώνουμε σήμερα τα αποτελέσματα του, ανάλογα με τον βαθμό της δικής μας συμμετοχής.... ή όχι ;;  Νομίζετε πως άλλαξε σε τίποτα τα τελευταία 2000 χρόνια ;;; Απολύτως σε τίποτα.  Μικροδιαφορές και αυτές όχι ουσίας, αλλά πάντα εντός ενός κακοφορμισμένου συστήματος, που ήξερε και ξέρει καλά να καλύπτει τον εαυτό του.  Αντί λοιπόν να υπάρχει ένα ενιαίο μέτωπο απέναντι σε ένα άλλο που στην ουσία μόνον φαινομενικά είναι διασπασμένο, εμείς παραμένουμε διχασμένοι-διασκορπισμένοι,  φαντασιόπληκτοι πως θα βρούμε λύση κατ' αυτόν τον τρόπο !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Σίγουρα δεν αναφέρομαι μόνον σε θέματα πολιτικής.  Η ζωή δεν είναι αν θέλετε μόνον πολιτική.  Η υποκειμενικότητα και η ατομικότητα εντός ενός μοντέλου κοινωνίας, δεν αφορά απαραίτητα κάποια πολιτική.  Η συγκεκριμένη είναι απλώς μιά λανθασμένη νοοτροπία στον εγκέφαλο που μας αποπροσανατολίζει με την διασπαστικότητά της, παρά μας δείχνει κάποια σωστή κατεύθυνση.

Συνειδητοποιημένοι άνθρωποι το προφέρουν : δεν είναι η κρίση οικονομική ή πολιτική, αλλά καθαρά πολιτισμική.   Άραγε πόσοι από μας έχουμε αναρωτηθεί τι σημαίνει "πολιτισμική" !!! ή έχουμε απλά αρκεστεί στο μέχρι πόσες είναι οι αντοχές μας, στο νέο μοντέλο της υποτιθέμενης αντικειμενικής υποβαλλόμενης-επιβαλλόμενης  κοινώς παραδεκτής μορφής, που θέλει να ενθρονιστεί ;;  Εμείς όμως περιμένουμε την λύση από τον κάθε μπροστάρη μόνον.   Μια αλλαγή αρχινά πρώτα από τον εσωτερικό πολιτισμό που εμείς θέλουμε να παράγουμε και όχι από κάποια επιλογή μπροστά σε μια βιτρίνα.
Αυτή είναι και η ουσία της μετριότητας που βιώνουμε.  Τίποτα καινοφανές, όλα ξαναμαγειρεμένα.

Φωνάζουμε για ελευθερία και δημοκρατία.  Πόσο είμαστε ικανοί και άξιοι για τέτοιου είδους ιδέες ;;  Κάλλιστα μπορεί ο καθένας να έχει και από έναν ορισμό στο κεφάλι του,  στριμώχνοντας τις έννοιες σε ένα πλαίσιο, είτε που τον βολεύουν μαθημένος όντας εντός συστήματος  είτε προσαρμοσμένος σε αυτές, κουκουλώνοντας τις δικές του αδεξιότητες. Άραγε ο χαρακτηριζόμενος πολιτισμός υφέρπεται υπό όρους διαφόρων εννοιών ή καλλιεργείτε υπό το εύρος μη οριοθετημένων μάλλον άπιαστων ιδεών ;;;
Ας αναγνωρίζουμε πως η πολυδιασπαστικότητα των εννοιών διαμορφώνει αποτελεσματικά και καθοριστικά, τους μεταξύ μας διαχωρισμούς
Πόσο εποικοδομητικός θα ήταν ως νέος ενωτικός τρόπος σκέπτεσθαι : ο ιδεολογικός ;;;
Στον αντίποδα οι ρεαλιστές, θα πρέπει να αναλογιστούν και εκείνοι δεν κάνουν κάτι διαφορετικό από το να χάνονται σε όρους "ρεαλιστικούς" !!! 

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα : "Εν αρχή ην ο λόγος".  Πόσο αλήθεια είναι τελικά αυτό ;; Διότι λόγος πριν να έχει προηγηθεί διεργασία σκέψης δεν γίνεται.  Συμπέρασμα, ο λόγος υπό την έννοια του οριζόμενου νόμου, είναι διασπαστικός, βαβελικός, απολυταρχικός, ο παραλογισμός και η ασυδοσία του φερόμενου ως "λογικό" !!!  Στον αντίποδα αυτού υπάρχει το "εσω-κράτος" = Σωκράτης = ο κρατών τα εσω δηλαδή γνώστης του κράτους του, του κάστρου του = του εαυτού του !!!  Μια διερεύνηση που δεν υπόκειται σε όρους εννοιών, αλλά στον ελεύθερο διαλογισμό.
Ψιλά γράμματα όμως αυτά.

Υπάρχουν κάποιοι που σωστά ισχυρίζονται "να φτιάξουμε τα του οίκου μας" .                      Το αντιλαμβανόμαστε όμως κατά τον ίδιο τρόπο ;;; σίγουρα όχι, χωρίς να σημαίνει πως όλες οι απόψεις δεν εμφωλεύουν κοινής παραδοχής υποσύνολα.  Δεν είναι όμως απαραίτητα συλλογικό.  Άλλος θα το στηρίζει στον υλισμό, άλλος στον εννοιολογισμό, ελάχιστοι στον διαλογισμό.  Η διανοητική μας και αντιληπτική μας διάβρωση έχει τόσο σε βάθος επιτευχθεί, που είναι ο βασικός λόγος στην αδυναμία μας να δείξουμε πνεύμα ενωτικό, ασχέτως του προτασσόμενου λόγου μας. Λίγες φορές πιάσαμε τον εαυτόν μας, άλλα να ισχυρίζεται και άλλα να πράττει ;;  "Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις".   Σύνηθες φαινόμενο, ενεργά ορατό από τους εκπροσώπους μας, αλλά και από τους εαυτούς μας.  Ενισχύσαμε τυχαίους, δευτεροκλασάτης ποιότητας σπόρους σκέψεως (που να πεις διανόησης!!) για την ανάπτυξη και την ουσία των προσωπικοτήτων μας. 

Άκουγα σε βίντεο τον Βενιζέλο να ρητορεύει από βήματος για το τι σημαίνει μια κοινότητα και σύμφωνα με την δική του έννοια, κοινότητα σημαίνει καταναγκασμός !!!.  Μετά από μερικές ακόμα διατεταγμένες ρητορικές λέξεις, το βίντεο έκλεισε στις λέξεις        " συσχετισμοί δυνάμεων" !!  Α, σε έπιασα, τυχαίο να θέλουν να εκπέμπουμε εικόνα "τεμπέληδων και πένητων" ;;;  Δεν νομίζω.   Αν δεν δημιουργήσεις την διαφορά, πως αλλιώς θα μιλήσεις γι αυτήν.   Αν δεν πειστείς πως είσαι αδύναμος και φτωχός, πως αλλιώς θα υπερισχύσουν οι φερόμενοι ισχυροί !!!
Πως αλλιώς θα σε πείσουν πως δεν φταίει κανείς άλλος, αλλά εμείς οι κακοί πολλοί, ενώ αυτοί οι λίγοι "καλοί" βρίσκονται στο απυρόβλητο.  Μπορεί να θέτουν δόση των δικών τους κακών χειρισμών, απλώς και μόνον να κρατούν τα "δημοκρατικά" τους προσχήματα πως το εξέφρασαν,  αλλά κατά τα άλλα "εσύ φταις".
Δηλαδή θα έπρεπε να έχω προβλέψει εκ των προτέρων, πως πρόκειται για διεφθαρμένους αρωγούς πολιτισμού,  όντας αυτοί εκτός κριτικής, καθ'  όσον εμείς θα έπρεπε να τους έχουμε ξεσκεπάσει από την εποχή των σχολείων που μας στέλνουν !!!

Ακούς τον διπλανό σου να λέει "πήρε σύνταξη στα 50, ενώ εγώ δεν ξέρω πότε".  Δεν σκέφτεται πως σωστά την πήρε και ας φρόντιζε να διεκδικήσει το ίδιο για τον εαυτό του, σε μια κοινωνία που διατυμπανίζει τα επιτεύγματά της.  Θεωρεί πως η λύση είναι προς τα κάτω ή στο να κατηγορήσει, παρά ως μια κοινή αντιμετώπιση για το καλλίτερο όλων.  Πως να μην καταφέρνουν να μας διχάζουν ;;  πως να πρυτανεύσει η στοιχειώδης λογική κόντρα στην διχαστική, στο δικό τους παραμύθι  !!!  Θυμάστε το προσδόκιμον ορίου ηλικίας ;;;  Ποτέ κανείς δεν μίλησε πως ήλθε η ώρα να καρπωθούν οι κόποι προσπάθειας αιώνων ζωής !!!  
¨Ολοι μιλούν για το εκατομμύριο του βουλευτή και δεν ντρεπόμαστε που τους ακούμε ή τους αναπαράγουμε, όταν όλοι αυτοί εντός βουλής αλλά και οι εκτός που τάχατε τον ψάχνουν (εδώ παπάς εκεί παπάς) , έχουν πολύ περισσότερα εξάγει.   Θυμάστε το "νόμιμον είναι και ηθικόν του Βουλγαράκη ;;    Η φάκα είναι τόσο αόρατη, όπως αυτή στην ζούγκλα του Αμαζονίου.

Αν είχα κάποιους μπροστά μου από εσάς, σίγουρα θα άκουγα διάφορες απόψεις με ένα κοινό πρόσημο, αυτόν του ισχυρού που επιβάλει την υπεροχή του και πως είναι τάχατε νόμος φυσικός  ή του προνομιούχου που έστω και αθέμιτα το κέρδισε.  Από την στιγμή που κάποιος δέχεται την αναμέτρηση και τον συσχετισμό δυνάμεων, είναι σαν να έχει ήδη παραδοθεί *  αν ανήκει στην άλλη πλευρά, έχει την αλαζονεία της τεχνητά δημιουργημένης ισχύος, αλλά ουδεμίας ουσίας.
Στον συσχετισμό δυνάμεων κ. Βενιζέλο δεν ισχύει κανένας κανόνας του ισχυρού, αλλά αυτού που έχει το ανάστημα να κοιτάξει τον απέναντί του : ίσος προς ίσο.  
Επιδιδόμενος από την θέση σας σε τέτοιου είδους μαθήματα στην κοινωνία, προάγεται διδαχές και έννοιες διχαστικά επίπλαστες.  Δεν είναι τίποτ' άλλο πέραν αυτού !!!

Πολλές φορές σκέφτομαι αν αρκεί να κατηγορείς κάποιον, αντί να απαιτήσεις την επιστροφή του στα βιβλία και φτου κι απ' την αρχή.
Διότι φίλοι μου, άλλο η έννοια "συσχετισμός" και άλλο η ιδέα "του ισότιμου δίκαιου καθήκοντος"  !!
Χωρίς οποιαδήποτε διχαστική σημασιολογία, δεν κτίζονται οι λεκτικοί "απατεώνες" και "τεμπέληδες" 
Η δημιουργία της εξ ανάγκης πελατειακής σχέσης, ή ο νόμος του ισχυρού, έγινε το πρόσχημα ενός δόλιου και κατασταλτικού φαινομένου,  όχι μόνον σχετικού με την χώρα μας ή μόνον στο εσωτερικό κάθε χώρας, αλλά επεκτεινόμενο στήν διάσπαση της σχέσης μεταξύ των ίδιων των λαών.  Αυτό προβάλουν ως θεωρία τα φίδια τα κολοβά

Οι λαοί έκαναν τραγικό λάθος να επαφίουν ανεξέλεγκτα σε άλλους να επινοούν τις προϋποθέσεις πολιτισμών και να πείθονται πως αυτό είναι το σωστό.  Θα πρέπει να είναι όμως έτσι ;;; Ένα βροντερό ΟΧΙ.  Απλώς οι λαοί ακολούθησαν μοντέλα επιβολής και καθοδηγητισμού.  Κλείστηκαν σε σπίτια με περισσότερες ή λιγότερες ανέσεις και η ιδέα του πολιτισμού περιορίστηκε μέχρι εκεί.  Τι όμως μπορεί να παράγει έναν πολιτισμό ;; Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό οικοδόμημα από έννοιες και ορισμούς ή από ιδέες ;;  Υπόκεινται οι ιδέες σε σύνορα ;;;  είναι σύνολο μη επαρκών εννοιών ;;  
Σίγουρα όχι το πρώτο και σίγουρα ναι το δεύτερο  Για να μπορέσουν όμως να ανθίσουν οι ιδέες, θα εξαρτηθούν από το υπόβαθρο της εκάστοτε παιδείας είτε στο σύνολο είτε στο άτομο.
Για να μην μακρηγορώ στο συγκεκριμένο, δεν είναι οι ηγεσίες που παράγουν πολιτισμό, αλλά οι ίδιοι οι λαοί και η πηγαία διάθεσή τους γι αυτό.

Στα καθ' ημάς, συνηθίσαμε να τα περιμένουμε όλα έτοιμα.  Από έναν ενθρονισμένο θεό και στην έξωθεν αρωγή του, ακολουθώντας όντας επιρρεπείς και προτρεπόμενοι προς ξένες ονομαζόμενες "προοδευτικές κουλτούρες".  Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και τώρα.  Πάνω σε αυτό το μοντελάκι σκέψης, στυλώνουν την άποψή τους περί σωτηρίας της χώρας.  Αλήθεια πόσοι πιστεύουν πως δεν μπορούν να στυλωθούν στα πόδια τους, ανίκανοι αν δεν βοηθηθούν από έξωθεν διασώστες ;;;   Δεν υποστηρίζει την έλλειψη αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης, αυτοεμπιστοσύνης και ανικανότητας ;; Σίγουρα ναι.   Γιατί θα πρέπει να εμπιστεύομαι ξένους διασώστες ή προτροπές ή δόλιες διδαχές, αντί να μην στρέφομαι πιο εύκολα στον εαυτό μου, μετά στον κάθε διπλανό μου, που διατίθεται να κάνει το αυτό ;;;  
Γιατί να μην με μαθαίνουν να χειρίζομαι σωστά τις δυνατότητές μου, όταν ειδικά αυτές είναι απεριόριστες ;;;  Κι όμως όλα αυτά προέρχονται από μια συγκεκριμένη παιδεία που εδραιώθηκε επί αιώνες για να αποδομεί κάθε έννοια πολιτισμού και όχι να τον προάγει !!

Είναι ωραίο να μην αποδέχεται κάποιος την έννοια ραγιαδισμός.  Δεν θα πρέπει όμως ταυτόχρονα να είναι προσωπικά έτοιμος να το προασπίσει πρώτα σε ατομικό επίπεδο ;; Βεβαίως ναι.  Κι αυτό θα λάμψει μόνον μέσα από τις επιλογές του τρόπου σκέπτεσθαι που προεκτεινόμενο θα αποδίδεται στο έργο, στην αντίληψή, στην επιλογή, στην αύρα που θα εκπέμπεται.  Γιατί αν μια κοινωνία δεν μπορεί να παράγει ιδέες, τότε η ίδια διαγράφει το ζοφερό της μέλλον.  Μια τέτοιου είδους τοποθέτηση δεν αφορά καμία ανύπαρκτη έννοια δικαιώματος, αλλά καθήκοντος έναντι του εαυτού μας και της κοινωνίας μας.

Όσοι αντιτιθέμενοι στο κατεστημένο διάλογοι αναπτύσσονται, καταλήγουν σε ένα στερεότυπο φινάλε : ο λαός είναι αυτός που θα διεκδικήσει, ο λαός θα επιταχύνει την ανατροπή.  Όσοι απ΄ τον πολιτικό και πνευματικό κόσμο το προβάλουν, περισσότερο καλύπτονται πίσω απ' αυτό για να μην πράξουν το δικό τους καθήκον.  Πως μπορείς να υποδεικνύεις, όταν πρώτα ο ίδιος δεν ενεργείς παραδειγματικά ανάλογα ;;; 
Διάβαζα για μια επιστολή που έστειλε ο Άρειος Πάγος στον πρόοοεδρο !!  Μπράβο, αλλά πότε ;;  όταν κατάλαβαν πως άρχισε το τσουνάμι να αφορά και τους ίδιους, για να συμπεριλάβουν τι ;; ότι ο λαός δεν μπορεί να σηκώσει άλλα βάρη, όμως ούτε και αυτοί δεν δέχονται τα περαιτέρω !!!.  Αυτό είναι τρανό και τραγικό παράδειγμα του είδους της κοινωνίας που έχουμε διαμορφώσει. 
Πάντως όσο ισχύει γι αυτούς που προτείνουν, άλλο τόσο ισχύει για τον καθένα από μας ως υποχρέωση και καθήκον έναντι του εαυτού μας και κανενός άλλου και όχι υπό τύπον υποδείξεως και προτροπής  !!

Έχουν περάσει σχεδόν δυο χρόνια από την αρχή της πολιτισμικής μας κρίσης.  Κάνουμε τον απολογισμό τι έχουμε κερδίσει από αυτό ;; τι έχουμε μάθει ή τι έχουμε περισσότερο αποκομίσει  ;; 
Έχουμε συναντηθεί με άτομα, να μιλήσουμε, να βρούμε τρόπους νέας συνύπαρξης ;; ή μήπως έχουμε μπλέξει σε εγωϊστικούς ανταγωνισμούς ;;
Πόσοι έπραξαν το καθήκον τους να ενημερώνουν τον διπλανό τους, να επαγρυπνούν και να τον αφυπνίζουν σε όλα τα επίπεδα ;;;

Δεν ξέρω αν θα πρέπει να το αναφέρω ως Εθνικό πνεύμα ή πνεύμα Γένους (αν υπάρχει), το σίγουρο είναι ένα, πως πρέπει η αναγέννησή μας να γίνει σε όσο πιο ευρύτερη συλλογική προσπάθεια, γιατί μόνον μέσα απ' την συλλογικότητα θα αναδειχθούν οι γεννήτορες των νέων αναγκαίων πολιτισμικών ιδεών, που τόσο η ανθρωπότητα έχει ανάγκη.
Αν δεν ξεριζωθεί η γάγγραινα από το μυαλό μας, πως θα συμβεί το ίδιο και προς στα έξω μας ;;;

Ο Φρόιντ έλεγε " αν θέλεις ειρήνη πρέπει να είσαι έτοιμος για πόλεμο
Ο Λιαντίνης " αν θέλεις ζωή, να είσαι έτοιμος για θάνατο

Ασπασία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου