Α : φωνάζουν από καιρό όπως και η οργάνωση των καταναλωτών, με επίσης ειδησεογραφικές αναφορές σχετικά με τις ακριβότερες τιμές πολλών βασικών προϊόντων, όπως γάλα, γιαούρτι κλπ, εν σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Κανείς δεν έλυσε το θέμα και δεν μπορεί να το λύσει και να σας πω γιατί. Γιατί η απάντηση είναι πάντα πως η αγορά είναι μικρή, άρα τα κέρδη τους λίγα. Δηλαδή τα θέλουν όλα. Εμ και μονοπώλιο, εμ και ακριβότερες τιμές, εμ και χαμηλότερους μισθούς, λες και οι άνθρωποι είναι απλά νούμερα καταναλωτικά. Αυτό όμως το φαινόμενο ξεκίνησε από χώρες όπως Κορέα, Κίνα κλπ. Όταν σταμάτησε η παραγωγή στην Ελλάδα και από εξαγωγική κατάντησε να εισάγει τα πάντα. Στην Ευρώπη δεν ίσχυε κάτι ανάλογο, ήταν φυσικό. Ο κατάλογος ήταν ενιαίος. Σήμερα όμως όπως βλέπουμε η ιδέα των Κορεατών και Κινέζων, οικειοποιήθηκε εκ μέρους του μεταναστευτικού κεφαλαίου ανατολικότερα. Εργαζόμενη σε εισαγωγική εξαγωγική εταιρεία, όταν τους ρωτούσα γιατί δεν έχουν ενιαίο κατάλογο, η απάντηση ήταν η ανωτέρω. Για κάθε χώρα, είχαν το δικό της τιμοκατάλογο. Σαν να λέμε η τιμολόγηση δεν ήταν μόνον πληθυσμιακή, αλλά συνάμα και πολιτική. Αυτός είναι ο κόσμος που πλάσαμε ειδικότερα τα τελευταία χρόνια. Μόνον που γίνεται πιο αντιληπτό όταν η γεωμετρική πρόοδος ξεπεράσει τα πρώτα στάδια και αρχινίσει και γίνεται επιθετική. Πράγμα που ζούμε στις μέρες μας. Κατά τα άλλα δεν βλέπω τηλεόραση καθόλου, αλλά δεν θα έβλεπα ποτέ κάποιες ενημερωτικές εκπομπές, αφού θα την πλήρωνε το γυαλί και όχι ο δικαιούχος. Διαβάστε όμως τα σχόλια του κ. Ξυνίδη
=============
Δεικτικός ο Σωκράτης
Ξυνίδης μέσα από το προσωπικό του blog κατα των Οικονομέα-Καμπουράκη
χωρίς να τους κατονομάζει αλλά φωτογραφίζοντας τους. Να τι γράφει
ακριβώς: «Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου διενήργησε μια εκτεταμένη μελέτη
για τη διαμόρφωση των τιμών σε ευρωπαϊκές χώρες και σε επώνυμα προϊόντα,
προκειμένου να αποκτήσουμε στοιχεία για τη λειτουργία της αγοράς και
των πολυεθνικών εταιρειών. Αυτά τα στοιχεία αναλάβαμε το ρίσκο να τα
δημοσιοποιήσουμε στο ευρύ κοινό μέσω των δημοσιογράφων που κάνουν
ρεπορτάζ στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου. Σήμερα λοιπόν παρατηρήθηκε το
εξής σουρεαλιστικό(;) φαινόμενο.
Οι δημοσιογράφοι συγκεκριμένης πρωινής
εκπομπής να χρησιμοποιούν επιλεκτικά τα στοιχεία για να μας εγκαλέσουν
ότι δεν κάνουμε αυτά που πρέπει για να προστατέψουμε τους καταναλωτές
και να λένε «εγώ θέλω να βγει ο υπουργός και να πει ότι η τάδε
οδοντόπαστα στην Ελλάδα πουλιέται ακριβότερα». Και διερωτώμαι.
Αφού έχουν τα στοιχεία στα χέρια τους
(τα οποία όπως προείπα χρησιμοποιούσαν κατά τη συζήτηση) τι τους
εμποδίζει να αναφέρουν ποια επώνυμα προϊόντα και ποιες εταιρείες
παρουσιάζουν αυτές τις μεγάλες αποκλίσεις; Γιατί δεν ενημερώνουν με όλα
τα στοιχεία που τους περιήλθαν από τη μελέτη το καταναλωτικό κοινό,
αυτοί που κατά τα άλλα κόπτονται για το συμφέρον των πολιτών; Μήπως
γιατί όλοι αυτοί είναι οι βασικοί χρηματοδότες των διαφημίσεών τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου