a.readmore { /* CSS properties go here */ }
Καλώς ορίσατε στην μάχη της Αναζήτησης.

Η τραπεζική Απάτη

Αποκαλύπτουμε την ... τραπεζική απάτη

Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2011

(Υπάρχει μία εικόνα στο εκκλησάκι της οδού Αθηνάς, στην οποία η Μαρία η Μαγδαληνή βρίσκεται στο κέντρο της ομήγυρις.  Απ '  ότι φαίνεται στην πορεία διεγράφη,  όπως διεγράφη και η πραγματική της ζωή.  Για την Μαρία παρ' όλα αυτά έχουν κτηστεί Ναοί που ονομάζονται Πύργοι Μάγδαλα !  Είμαι σίγουρη πως θα πρέπει να αρχίσουμε πραγματικά να ερευνούμε τι είναι αυτό που ονομάζουμε Χριστιανισμό. Χαμένα ψήγματα, φαγωμένα παζλ είναι αρκετά να αναβλύσουν χαμένες γνώσεις που βρίσκονται γραμμένες μόνον στις ψυχές μας !! Η έρευνα συνεχίζεται....Α.)

Η Μαγδαληνή έπλυνε τα πόδια του Χριστού με τα δάκρυά της και τα στέγνωσε με τα μαλλιά της.
Υπήρξε θύμα. Μια από τις μεγαλύτερες δυσφημίσεις της Ιστορίας ,ως η γνωστότερη εταίρα του κόσμου, ήταν όμως παρούσα στο ξεκίνημα του κινήματος του Χριστού.
Καταγόταν από την πόλη Μάγδαλα, 20 χλμ. βόρεια από την Ιερουσαλήμ, στις ακτές της θάλασσας της Γαλιλαίας, η πλήρης ονομασία της πόλης ήταν Μάγδαλα Τερίχεα . “Μάγδαλα” σημαίνει “Πύργος” και “Τερίχεα” σημαίνει “Αλμυρά Ψάρια” (δηλ. Πύργος των Αλμυρών Ψαριών). Δεν βρέθηκαν στοιχεία ότι πράγματι ήταν εταίρα αλλά και η Βίβλος δεν το αναφέρει αυτό πουθενά.
Η ιδέα αυτή ίσως προήλθε από την αναφορά Εβραϊκού κειμένου για τα Μάγδαλα. Το κείμενο αυτό λέει ότι τα Μάγδαλα τα κατέστρεψε ο Θεός, επειδή ήταν μία ακόλαστη πόλη ,με ένα εμπορικό με ναυτικούς αλλά και πόρνες. Από εκεί ίσως προήλθε το κακό όνομα της Μαγδαληνής, δηλαδή η περιγραφή των Μαγδάλων ως ακόλαστης πόλης, γέννησε την ιδέα στην χριστιανοσύνη της Δύσης, ότι η Μαρία ήταν εταίρα. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία που κατείχε την περιοχή ,είχε επιβάλει δυσβάσταχτους φόρους που ανάγκαζαν τις οικογένειες, που αδυνατούσαν να τους πληρώνουν, να πουλούν πολλές φορές και τα παιδιά τους για σκλάβους. Όλα αυτά όμως αποτελούσαν για την Μαγδαληνή ενδείξεις κι όχι αποδείξεις. Το Ευαγγέλιο του Λουκά μιλάει ότι ο Χριστός της έβγαλε επτά δαίμονες από μέσα της, της έκανε εξορκισμό ( γνωρίζουμε ότι ο Χριστός ήταν καλός εξορκιστής ) κι από τότε προσχώρησε στο κίνημά του. Όμως κατά τη διάρκεια που βρισκόταν στο κίνημά του, δεν έδειχνε τέτοια σημάδια μιας πρώην εταίρας. Όταν στην Αίγυπτο βρέθηκε μέσα σε ένα πιθάρι ένας πάπυρος, ανακαλύφθηκε το Ευαγγέλιο του Φιλίππου, του Θωμά και οι Πράξεις του Πέτρου. Αυτά όλα αναφέρονταν σαν απόκρυφα βιβλία των πρώτων Χριστιανικών χρόνων και δεν εντάχθηκαν ποτέ στην Βίβλο. Σ' αυτά τα κείμενα αποκαλύφθηκαν για πρώτη φορά για τη θέση της Μαγδαληνής στον κύκλο του Ιησού. Εμφανίζεται ως εξέχουσα μαθήτρια του Ιησού, κάνει πολλές καίριες ερωτήσεις, ενώ οι άλλοι μαθητές μοιάζουν μπερδεμένοι ,πώς εκείνη καταλαβαίνει ενώ αυτοί όχι. Αυτό ήταν μια πρόκληση σε καθημερινό επίπεδο. Οι εκπλήξεις όμως δεν σταματούν εκεί. Σε ένα από τα βιβλία του Νάγκ Χαμάντι είναι το Ευαγγέλιο του Φιλίππου, όπου η Μαρία Μαγδαληνή παίζει σπουδαίο ρόλο και στάθηκε αιτία ενός από τους πιο επίμαχους ισχυρισμούς σχετικά με αυτήν. Καθώς τα βιβλία ήταν θαμμένα στην άμμο, δέχθηκαν επιθέσεις των μυρμηγκιών. Στο συγκεκριμένο Ευαγγέλιο έκαναν μια τρύπα σε ένα ζωτικό σημείο και το χάσμα ταλανίζει τους μελετητές εδώ και δεκαετίες. Το απόσπασμα αφορά την Μαγδαληνή, γιατί παρ' ότι τα μυρμήγκια έχουν φάει το μισό όνομά της, όμως είναι ξεκάθαρο ότι αναφέρεται σε εκείνη: “Μαρία Μαγ...”. Το “δα” έχει χαθεί. Υπάρχει όμως το “...λινή”, δηλαδή Μαρία Μαγδαληνή. Οι μαθητές συχνά αναρωτιούνται: γιατί ο Χριστός αγαπάει τη Μαρία περισσότερο από αυτούς; Ο Ιησούς και η Μαρία φαίνεται ότι είχαν ξεχωριστή σχέση ,ήταν η αγαπημένη του σύντροφος,την προτιμούσε από τους άλλους μαθητές. Οι τρύπες στον πάπυρο υποδηλώνουν μια ακόμη στενότερη σχέση, όπως η: “...και την φίλησε στο...”. Μετά υπάρχει χάσμα και το χαμένο κείμενο αποτελεί αντικείμενο πολλών εικασιών, πού ακριβώς την φίλησε (πιθανότατα στο στόμα). Αυτό συνάγεται βάσει της Κοπτικής Γραμματικής και του μεγέθους του χάσματος (ίσως ένα φιλί στο στόμα να συμβολίζει την μετάδοση της Θείας Γνώσης). Το φιλί συμβολίζει την αποδοχή της διδασκαλίας, την αποδοχή του λόγου του Θεού. Σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Φιλίππου, η Μαρία είχε ιδιωτική διδασκαλία από τον Ιησού και είναι πολύ πιθανών η Μαρία να έμαθε πράγματα που δεν έμαθαν οι άλλοι. Ίσως ο Ιησούς είχε ιδιαίτερες συζητήσεις μαζί της επειδή καταλάβαινε τόσο καλά τις διδασκαλίες του. Δεν εμφανίζεται μόνο ως η αγαπημένη του μαθήτρια,αλλά και ως φιγούρα Θεϊκής σοφίας.
Η Μαρία ήταν παρούσα στις δύο σημαντικότερες στιγμές του Ιησού. Η Μαρία αλλά και άλλες γυναίκες ήταν παρούσες στη Σταύρωση, ενώ οι μαθητές είχαν φύγει από φόβο για την ζωή τους ,ενώ οι γυναίκες και βλέπουν την Σταύρωση (σε ορισμένα Ευαγγέλια ,ότι παρακολουθούν από μακρυά)και (σε άλλα ότι θρηνούν από κάτω) Ο Ιωάννης στο Ευαγγέλιο λέει ότι ο Ιησούς ήπιε νερό στο σταυρό που του έδωσε η Μαγδαληνή.
Μετά τον θάνατο του Ιησού η Μαρία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η Μαρία είναι αυτή που ανακοινώνει στους μαθητές ότι το Σώμα του Ιησού λείπει από τον Τάφο και αυτοί δεν την πιστεύουν και αυτό δείχνει την απαξιωτική στάση τους απέναντι στις γυναίκες ,σκέπτονται ότι την έχει πιάσει υστερία κ.α. Επειδή δεν την πιστεύουν ο Πέτρος και άλλος ένας πηγαίνουν στον Τάφο και διαπιστώνουν την αλήθεια και φεύγουν αμίλητοι χωρίς να δώσουν καμία σημασία στην Μαρία Μαγδαληνή αφήνοντας αυτή εκεί μόνη. Και ξαφνικά εκεί συμβαίνει το εξής καταπληκτικό όταν ακούει μια φωνή να την ρωτάει γιατί θρηνεί; Εκείνη, νομίζοντας ότι είναι ο κηπουρός, λέει: “Πήραν το Σώμα του Κυρίου μου και δεν ξέρω πού είναι;” και στρέφοντας το βλέμμα της προς προς τον ομιλητή βλέπει πως είναι ο Χριστός. Εκείνος όμως την σταματάει, δεν την αφήνει να τον αγγίξει, αλλά της λέει να πάει στους άλλους και να τους πει ότι αναστήθηκε. Εκείνη ήταν η στιγμή που έδωσε μια άλλη αντίληψη στον Χριστιανισμό, το γεγονός ότι αναστήθηκε, σήμαινε ότι όντως είναι ο Υιός του Θεού κι επομένως δεν υπήρχε λόγος να διαλυθεί το κίνημα, μιας και ήταν τόσο επιτυχημένο. Το γεγονός αυτό έδωσε την ιδέα στην Μαρία Μαγδαληνή ότι η ανάσταση θα ήταν η η κρίσιμη στιγμή για τον Χριστιανισμό. Έτσι το μικρό κίνημα μετατράπηκε σε νέα θρησκεία και η Μαρία Μαγδαληνή είχε βασικό ρόλο σε αυτό. Θα έπρεπε τουλάχιστον να αναγνωριστεί ως απόστολος, μια από τους πρωτεργάτες της νέας θρησκείας, καθώς πληρεί άλλωστε όλες τις προϋποθέσεις της Βίβλου. Στο Ευαγγέλιο του Λουκά άλλωστε, αναφέρει ότι, για να γίνει κανείς απόστολος, πρέπει να ήταν παρών στην διδασκαλία, στο θάνατο και στην ανάσταση, για να κηρύξει το αληθινό Ευαγγέλιο του Χριστού και η Μαρία Μαγδαληνή ταιριάζει απολύτως στον ρόλο. Κι όμως η Βίβλος δεν της δίνει αυτό τον ρόλο. Πουθενά στην Καινή Διαθήκη δεν αναφέρεται ως Απόστολος. Για να το μάθουμε αυτό, πρέπει να πάμε σε ένα παλιό απόκρυφο κείμενο. Σε ένα παζάρι στο Κάιρο, το 1896, ένας Γερμανός μελετητής βρήκε έναν περίεργο πάπυρο, δερματόδετος και γραμμένος στην Κοπτική Γλώσσα, είναι η γλώσσα που μιλούσαν οι πρώτοι Χριστιανοί της Αιγύπτου. Η προέλευσή του όμως, ήταν μυστηριώδης, δεν γνωρίζουμε τίποτα. Προερχόταν από το Αχμέτ της Άνω Αιγύπτου, είχε βρεθεί στην εσοχή ενός τοίχου, εκεί που ζούσαν κάποτε καταδιωγμένοι Χριστιανοί. Ύστερα από προσεχτική εξέταση ήρθε στο φως κάτι πραγματικά αξιοπρόσεχτο, το Ευαγγέλιο της Μαρίας Μαγδαληνής, το οποίο κι αυτό θεωρείται απόκρυφο.
Η ιστορία αρχίζει λίγο καιρό μετά την Ανάσταση όταν οι μαθητές είδαν ένα όραμα του Ιησού ο οποίος τους ενθαρρύνει να διαδώσουν τη διδασκαλία Του. Εκείνοι όμως φοβούνται, επειδή ο Ιησούς θανατώθηκε και ανησυχούν, ότι θα τους θανατώσουν κι εκείνους. Και τότε η Μαρία Μαγδαληνή ξεκάθαρα τους λέει να μην ανησυχούν, γιατί ο Ιησούς υποσχέθηκε να τους προστατέψει. Είναι εκείνη που δε φοβάται και περιμένει, τους πείθει και συζητούν για τα διδάγματα του Σωτήρα. Σε βιβλία όπως το Ευαγγέλιο του Φιλίππου, η Μαρία παρουσιάζεται ως σύμβολο σοφίας. Στο Ευαγγέλιο της Μαρίας μιλάει στους μαθητές για τη διδασκαλία του Ιησού. Πρώτα μαθαίνουν ότι είναι σοφή και σ' αυτό το Ευαγγέλιο το διαπιστώνουμε. Ο Πέτρος ζητάει από τη Μαρία να τους πει πράγματα που άκουσε, αλλά δεν γνωρίζουν οι άλλοι μαθητές κι εκείνη απαντά: “Θα σας πω όσα έμειναν κρυφά από εσάς”. Τους λέει για ένα όραμα του Ιησού και μια συζήτηση που είχε μαζί Του. Η Μαρία εκθέτει τις λεπτομέρειες της συζήτησης, που αφορά την πνευματική ανάπτυξη και τη μάχη της ψυχής με το κακό. Εδώ όμως αρχίζει η διαμάχη όταν ο Αντρέας λέει: “Όλα αυτά μου φαίνονται πολύ περίεργα, μας λέει πράγματα που δεν έχουν σχέση με τον “Σωτήρα” και δημιουργήτε σοβαρή διένεξη. Ένας ή περισσότεροι μαθητές αμφισβητούν την Μαρία κι έπονται χειρότερα. Ο Πέτρος παρεμβαίνει στην συνομιλία και λέει: “Τι καθόμαστε και την ακούμε; θα μιλούσε ο Ιησούς κρυφά με μια γυναίκα, αντί ανοιχτά με εμάς; θα την προτιμούσε από εμάς;”.
Ο Ματθαίος την υπερασπίζεται και κατευνάζει τον Πέτρο. Ο Πέτρος θύμωσε, επειδή ο Ιησούς επέλεξε την Μαρία για να ερμηνεύσει τη διδασκαλία Του τη θεωρεί αντίπαλο στην ηγεσία της ομάδας. Η Μαρία είναι εκείνη που πιάνει το νόημα, εκείνη που κατανοεί τη διδασκαλία του Ιησού, εκείνη που την καθιστά κατάλληλη για αρχηγό γιατί η πνευματική της ωριμότητα είναι σε υψηλότερο επίπεδο από τους μαθητές ,το γιατί θα εξηγήσω πιο κάτω. Η ειρωνεία είναι ότι ο Πέτρος θεωρείται η θεμέλιος πέτρα της Εκκλησίας και τον εμφανίζει ως τον σημαντικότερο μαθητή, ενώ η Μαρία στην καλύτερη περίπτωση παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Το Ευαγγέλιο της Μαρίας έρχεται σε τέτοια αντίθεση με την εικόνα που έχουμε για εκείνη, που πρέπει να βεβαιωθούμε για την αυθεντικότητά του. Κανείς δεν γνωρίζει την προέλευσή του κι αντίθετα με άλλα χριστιανικά κείμενα, δεν αναφερόταν πουθενά. Το συναρπαστικό με το Ευαγγέλιο της Μαρίας είναι ότι δεν γνωρίζουμε καν την ύπαρξή του και θα βοηθούσε αν ξέραμε την ηλικία του.
Τα κοπτικά Χειρόγραφα χρονολογούνται δύσκολα. Βρέθηκαν όμως δύο άλλα αποσπάσματα σε ένα σωρό σκουπιδιών, τα οποία ήταν γραμμένα στα Ελληνικά, κάτι που διευκόλυνε την χρονολόγηση γιατί τα Ελληνικά κείμενα χρονολογούνται βάσει του τρόπου γραφής. Σύμφωνα με αυτά, το Ευαγγέλιο της Μαρίας πρέπει να γράφτηκε τον 2ο αιώνα ή στην αρχή του 3ου. Ως ειδικός στην Κοπτική Γλώσσα, ο Στίβεν Έμελ πιστεύει ότι είναι αυθεντικά. Η πλαστογράφηση αυτών των εγγράφων απαιτεί ένα είδος μεγαλοφυΐας, που δεν νομίζω ότι θα ήταν εύκολο να κάνει κανείς.
Ο πλαστογράφος θα έπρεπε να κατασκεύασε τους παπύρους χρησιμοποιώντας τεχνικές χαμένες εδώ και χιλιετίες και θα έπρεπε να έχει γνώση της Κοπτικής Γλώσσας πολύ μεγαλύτερη από τους μεγαλύτερους ειδήμονες. Θα έπρεπε να ανάπλαθε έναν άγνωστο κόσμο με κάθε λεπτομέρεια και δεν είναι δυνατόν να πλαστογραφήσει κανείς κάτι τέτοιο. Αν το Ευαγγέλιο της Μαρίας είναι αυθεντικό, μπορεί να κρύβει την αληθινή αιτία της εξαφάνισης της Μαρίας από τη Βίβλο γιατί παρουσιάζει πολύ διαφορετική την εικόνα των μαθητών. Το συναρπαστικό με το Ευαγγέλιο της Μαρίας είναι ότι μας καλεί να επανεξετάσουμε την ιστορία του Χριστιανισμού. Είχαν πιάσει σωστά το νόημα οι μαθητές; καταλάβαιναν ποια ήταν η αλήθεια; Είναι πολύ ρηξικέλευστη και ίσως αιρετική άποψη. Ίσως το Ευαγγέλιο της Μαρίας παραήταν ρηξικέλευστο. γιατί παρουσιάζει την Μαρία ως πνευματική καθοδηγήτρια των άλλων μαθητών. Δεν είναι απλή μαθήτρια, αλλά είναι η Απόστολος των Αποστόλων. Εμείς ξέρουμε όμως την Μαρία ως εταίρα. Πώς κηλιδώθηκε τόσο πολύ υπόληψή της;
Ο συγγραφέας του Ευαγγελίου της Μαρίας είναι ένα στοιχείο. Δεν το έγραψε η Μαρία. Είχε πεθάνει καιρό πριν. Οι ειδικοί όμως φαντάζονται ποιος μπορεί να το έγραψε. Θα έλεγα ότι πρόκειται για γυναίκα. Υποθέτουμε, ότι πρέπει να γράφτηκε από μέλος Χριστιανικής κοινότητας, όπου οι γυναίκες είχαν εξέχουσα θέση, αλλά θέση όμως αυτή αμφισβητήθηκε.
Το Ευαγγέλιο εξελίχθηκε από τις συγκεντρώσεις των πιστών ,η σύσταση των ομάδων καθοριζόταν από τον τόπο συνάντησης. Οι πρώτες συγκεντρώσεις γίνονταν σε σπίτια και προσηλύτιζαν φιλικά άτομα. Τα συμπόσια ήταν από τις κύριες ασχολίες των ομάδων, καθώς τα σπίτια ήταν χώρος των γυναικών και οι γυναίκες είχαν εξέχουσα θέση σ' αυτές τις κοινότητες. Ήταν Απόστολοι,Δασκάλες, Αρχηγοί του σπιτιού, στην Επιστολή προς Κορίνθιους βλέπουμε ότι υπάρχουν Προφήτισσες στην Χριστιανική κοινότητα.
Τον 2ον και 3ον αιώνα όμως εμφανίστηκαν διαφορές ανάμεσα σε ομάδες με άνδρες αρχηγούς και ομάδες με γυναίκες αρχηγούς. Σε κάποιες ομάδες των πρώτων Χριστιανών η Μαρία Μαγδαληνή έγινε ένα είδος ηγετικής φυσιογνωμίας που αντιπροσώπευε τις Χριστιανές. Αντιπροσωπεύει το σύνολο των γυναικών , εν αντιθέσει με το σύνολο των ανδρών που δεν συμβαίνει το ίδιο .
Μερικές φορές οι άνδρες προσπαθούν να την παραμερίσουν ,εκείνη όμως ορθώνει το ανάστημά της
Ο εκπρόσωπος των ανδρών που την αρνείται είναι ο Πέτρος .Η σχέση της Μαρίας με τον Πέτρο συμβολίζει αυτή την σύγκρουση . Σε πολλά πρώιμα Χριστιανικά κείμενα αυτή η ένταση ανάμεσα στον Πέτρο και την Μαρία είναι εμφανής,όχι μόνο στα Ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης αλλά και σε πολλές άλλες πηγές των πρώτων Χριστιανικών χρόνων που δεν εντάχθηκαν στην Καινή Διαθήκη . Ο Πέτρος και οι ιδέες του κυριάρχησαν στο κίνημα και ο ρόλος της Μαρίας ως Αποστόλου υποβαθμίστηκε και καθώς η εκκλησία άρχισε να παγιώνεται οι γυναίκες αποκλείστηκαν.
Τι συνέβη στη Μαρία; Έπεσε θύμα στη πάλη για την Εξουσία. Θύμα του τρόπου με τον οποίο γράφτηκε η Ιστορία . Ποιος γράφει την Ιστορία : Οι Άνδρες :
Τον 4ον και 5ον αιώνα η ιδέα μιας αρχηγού θεωρείται αιρετική , οι γυναίκες δεν μπορούν να χειροτονηθούν,δεν μπορούν να γίνουν Επίσκοποι ή Ιερείς και η Μαρία Μαγδαληνή αποτελεί πρόβλημα γιατί μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επικυρώσει την ηγεσία της γυναίκας στην εκκλησία. Αυτή η εικόνα της Μαρίας δεν ήταν προσφιλής στους ηγέτες της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας ,για τον λόγο αυτό έπρεπε η Μαρία Μαγδαληνή να καταστραφεί, να εξαφανισθεί .
Η Εκκλησία ήθελε να περιορίσει το δόγμα στη Βίβλο πατάσσοντας τις “ανορθόδοξες” ιδέες .
Τα Βιβλία του Νάγκ Χαμάντι και το Ευαγγέλιο της Μαρίας έπρεπε κι αυτά να εξαφανισθούν.
Μπορούμε να φαντασθούμε ανθρώπους του 4ου αιώνα να έχουν αυτά τα βιβλία και η Εκκλησία να τους λέει: Μη τα διαβάζετε, Μη τα κρατάτε. Τι κάνουν λοιπόν;Τα πετάνε ή τα καίνε, ή τα κρύβουν για να πάνε να τα πάρουν κάποια στιγμή και αν δεν πάνε , τα βιβλία μένουν θαμμένα στη στην Έρημο . Η Μαρία Μαγδαληνή όμως δεν θάφτηκε ,δεν μπορούσε να εξαφανιστεί από τις ιστορίες του Ιησού επειδή υπήρχε ήδη ως οπαδός του στα 4 Ευαγγέλια . Έπρεπε λοιπόν να βρεθεί άλλος ρόλος γιαυτή , χρειαζόταν μια εναλλακτική ιστορία για την Μαρία και επινοήθηκε η ιστορία της εταίρας. Δεν νομίζω ότι αυτό ήταν τόσο αθώο, μια προσεκτική ματιά στη Βίβλο αποκαλύπτει μια εκπληκτική αλήθεια. Η Ιστορία της Μαρίας ως γνωστότερης εταίρας του κόσμου ,εξαρτάτε από τον τρόπο ανάγνωσης των Ευαγγελίων ,γιατί υπάρχουν πολλές Μαρίες στα Ευαγγέλια και δυστυχώς η Μαρία Μαγδαληνή ήταν μια από αυτές και αυτό ήταν που κατέστησε δυνατή την μεταμόρφωσή της στη γνωστή μας εταίρα.
Η Μαρία που χρίει τον Ιησού στο Ευαγγέλιο του Λουκά , η αποκαλούμενη “αμαρτωλή”,η γυναίκα που αλείφει τον Ιησού με μύρο,στεγνώνει τα πόδια του με τα μαλλιά της και θρηνεί ,σχετίζεται σκοπίμως με την Μαρία, αδελφή της Μάρθας στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο ,ότι αυτή είναι που χρίει τον Ιησού για την ταφή του. Η Μαρία αυτή συγχέεται με τη Μαρία Μαγδαληνή η οποία γίνεται η αμαρτωλή που έχρισε τον Ιησού. Ύστερα από αυτό είναι εύκολο να ταυτισθεί με κάθε ανώνυμη αμαρτωλή του Ευαγγελίου. Εδώ προκύπτει το εξής ερώτημα , ως γυναίκα τι είδους αμαρτωλή μπορεί να είναι; Αποφασίστηκε να μετατραπεί σε εταίρα, επειδή είναι η πιο χαρακτηριστική γυναικεία αμαρτία . Ένας τρόπος να προσβάλλεις μια γυναίκα αρχηγό είναι να την συσχετίσεις με την πορνεία . Η μεταμόρφωση της Μαρίας από Απόστολο σε αμαρτωλή και κατόπιν σε μετανοήσασα είχε ξεκινήσει .

Τον 6ον αιώνα ο Πάπας Γρηγόριος ο Μέγας συνόψισε στην Βασιλική του Αγίου Κλήμεντος το ηθικό δίδαγμα αυτής της άποψης και ανακήρυξε ότι οι 7 δαίμονες της Μαρίας αποτελούσαν τα 7 θανάσιμα αμαρτήματά της ,όταν όμως μετανόησε ,τα αμαρτήματά της μετεβλήθησαν σε αρετές .

Έτσι η αρχηγός των Αποστόλων έγινε η μετανοούσα εταίρα.

Η Μαρία Μαγδαληνή είχε τώρα νέο ρόλο, η εκκλησία ενεθάρρυνε τους πιστούς να αναλογίζονται το αμαρτωλό παρελθόν τους και η νέα Μαρία ήταν το ιδανικό πρότυπο . Έτσι μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να δείξει ότι οι αμαρτίες ήταν σεξουαλικές και να αντιπαραβληθεί με την Παρθένα Μαρία . Μαζί με την Έυα αποτελούν τη βάση της κατανόησης της γυναικείας σεξουαλικότητας στη Δύση. Στο ρόλο της μετανοούσας η Μαρία Μαγδαληνή είχε πολλούς οπαδούς ,όμως η μεταμόρφωσή όπως την εμφάνισαν ως μια πρώην αμαρτωλή ,κηλίδωσε την υπόληψή της . Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν μπορεί να είναι θετικός ακόμη και για μια παράδοση που δίνει αξία στη μετάνοια και θεωρεί ότι όλοι οι άνθρωποι πρέπει και μπορούν να μετανοήσουν.

Η Καθολική Εκκλησία όρισε εορτή για την Μαρία και της αφιέρωσε εκκλησίες , ήταν όμως μία Αγία που εκπροσωπούσε την μετάνοια .Τώρα ίσως ήρθε ο καιρός για αναθεώρηση ,πρέπει να την θυμόμαστε όχι μόνο ως οπαδό του Ιησού ή ως γυναίκα που είδε ένα όραμα του Ιησού ,αλλά ως πιθανή ηγέτιδα του Χριστιανικού κινήματος . Πρέπει να θυμόμαστε γιατί μετατράπηκε σε εταίρα, επειδή η ιστορία αυτή είναι διδακτική κατά πολλούς τρόπους .αλλά όμως αυτό δεν αφορά την Μαρία. Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στο κίνημα του Ιησού ,ήταν παρούσα στη Σταύρωση και την Ανάσταση . Υπήρξε σημαντική αντίπαλος του Πέτρου ,είχε όμως καταλάβει σημαντική θέση στις καρδιές των άλλων Αποστόλων,ποτέ όμως δεν πήρε ανάμεσά τους την θέση που τις άνηκε,ούτε όπως πιστεύουν ορισμένοι ειδικοί αναγνωρίστηκε η αξία της. Ήταν μια εξαιρετική αξιόλογη γυναίκα ,γιατί ήταν εκείνη που ανέδειξε χωρίς καμιά βοήθεια τον Χριστιανισμό .

Το 1964 η Καθολική Εκκλησία αναγνώρισε ότι η Μαρία Μαγδαληνή είχε αδικηθεί και απέσυρε τον χαρακτηρισμό μετανοούσα , πολλοί όμως ακόμα την ξέρουν ως εταίρα.
Η Μαρία Μαγδαληνή, ενσαρκώθηκε, θέλοντας να μάθει πώς νιώθει μια ψυχή, όταν βρίσκεται μέσα σε ένα σώμα. Της έλειπε αυτή η εμπειρία, δηλαδή η συνεργασία μεταξύ ψυχής και σώματος. Κατά την εξέλιξή της στο πνευματικό κόσμο, επέλεξε να αποκτήσει αυτή την εμπειρία, για να κατανοήσει τι θα πει να είσαι άνθρωπος. Και παρόλο που ξέρουμε, ότι ήταν μια ανώτερη ιστάμενη ψυχή, επέλεξε να ενσαρκωθεί για τον παραπάνω λόγο αλλά και γιατί ήθελε να συμπορευτεί με τον Ιησού για να του συμπαρασταθεί στην αποστολή του .
Ο Χριστός επέλεξε τους μαθητές Του κάτω στη Γη,όχι όμως και την Μαρία Μαγδαληνή με την οποία είχε πνευματική φιλία από τον πνευματικό κόσμο πριν την ενσάρκωσή τους.
Η Μαρία ανήκε στο άμεσο περιβάλλον Του , ήταν η πρώτη τη τάξει μαθήτρια του Ιησού, πρώτη στην ιεραρχία και ήταν στενή βοηθός Του. Επειδή η Μαρία Μαγδαληνή πριν ενσαρκωθεί ήταν επάνω στον Πνευματικό Κόσμο μια ανώτερη ιστάμενη ψυχή ,γιαυτό και μπορούσε να κατανοεί τις διδασκαλίες του Ιησού χωρίς να έχει δυσκολίες όπως αντιθέτως είχαν οι μαθητές του,λόγω τις πνευματικής της ωριμότητας. Η ενσάρκωσή της ήταν ο συνδυασμός μιας υψηλά ιστάμενης ψυχής και της ελεύθερης βούλησης του ανθρώπου.
Ήταν παντρεμένη με τον Φίλιππο,έχοντας και τρία τέκνα. Ήταν πολύ εύποροι οικογένεια και βοήθαγαν οικονομικά το έργο του Ιησού.
Η Εκκλησία τη χαρακτήρισε πόρνη. Όμως πως μία πόρνη έγραψε Ευαγγέλιο;
Προφανώς, κατηγορήθηκε, διότι ήταν μία γυναίκα, πολύ κοντά στον Χριστό και την εποχή εκείνη οι γυναίκες εθεωρούντο υποδεέστερα όντα. Μη ξεχνάτε ότι και μέχρι πρόσφατα είχαμε το φαινόμενο της απομόνωσης των γυναικών στους γυναικoνίτες των εκκλησιών. Η Εκκλησία πολλές φορές αντιμετώπισε τις γυναίκες ως μιάσματα και αυτό ήταν ένα ακόμη από τα σφάλματά της .

Η εκστρατεία εναντίον της πηγαίνει πίσω τόσους αιώνες που είναι δύσκολο να καταδειχθεί η αλήθεια . Ίσως κάποια ημέρα η εκπληκτική αυτή γυναίκα αναγνωριστεί γιαυτό που πραγματικά ήταν . Μια από τις θεμελιώτριες του Χριστιανισμού.

ΤΟ ΑΠΟΚΡΥΦΟ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗΣ !!!! ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ...Η ΡΗΞΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ, ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΠΡΟΗΛΘΑΝ ΤΑ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΙΕΡΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΜΕ ΤΑ "ΑΛΑΘΗΤΑ" ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ...!!!!!

(Υπάρχει μία εικόνα στο εκκλησάκι της οδού Αθηνάς, στην οποία η Μαρία η Μαγδαληνή βρίσκεται στο κέντρο της ομήγυρις.  Απ '  ότι φαίνεται στην πορεία διεγράφη,  όπως διεγράφη και η πραγματική της ζωή.  Για την Μαρία παρ' όλα αυτά έχουν κτηστεί Ναοί που ονομάζονται Πύργοι Μάγδαλα !  Είμαι σίγουρη πως θα πρέπει να αρχίσουμε πραγματικά να ερευνούμε τι είναι αυτό που ονομάζουμε Χριστιανισμό. Χαμένα ψήγματα, φαγωμένα παζλ είναι αρκετά να αναβλύσουν χαμένες γνώσεις που βρίσκονται γραμμένες μόνον στις ψυχές μας !! Η έρευνα συνεχίζεται....Α.)

Η Μαγδαληνή έπλυνε τα πόδια του Χριστού με τα δάκρυά της και τα στέγνωσε με τα μαλλιά της.
Υπήρξε θύμα. Μια από τις μεγαλύτερες δυσφημίσεις της Ιστορίας ,ως η γνωστότερη εταίρα του κόσμου, ήταν όμως παρούσα στο ξεκίνημα του κινήματος του Χριστού.
Καταγόταν από την πόλη Μάγδαλα, 20 χλμ. βόρεια από την Ιερουσαλήμ, στις ακτές της θάλασσας της Γαλιλαίας, η πλήρης ονομασία της πόλης ήταν Μάγδαλα Τερίχεα . “Μάγδαλα” σημαίνει “Πύργος” και “Τερίχεα” σημαίνει “Αλμυρά Ψάρια” (δηλ. Πύργος των Αλμυρών Ψαριών). Δεν βρέθηκαν στοιχεία ότι πράγματι ήταν εταίρα αλλά και η Βίβλος δεν το αναφέρει αυτό πουθενά.
Η ιδέα αυτή ίσως προήλθε από την αναφορά Εβραϊκού κειμένου για τα Μάγδαλα. Το κείμενο αυτό λέει ότι τα Μάγδαλα τα κατέστρεψε ο Θεός, επειδή ήταν μία ακόλαστη πόλη ,με ένα εμπορικό με ναυτικούς αλλά και πόρνες. Από εκεί ίσως προήλθε το κακό όνομα της Μαγδαληνής, δηλαδή η περιγραφή των Μαγδάλων ως ακόλαστης πόλης, γέννησε την ιδέα στην χριστιανοσύνη της Δύσης, ότι η Μαρία ήταν εταίρα. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία που κατείχε την περιοχή ,είχε επιβάλει δυσβάσταχτους φόρους που ανάγκαζαν τις οικογένειες, που αδυνατούσαν να τους πληρώνουν, να πουλούν πολλές φορές και τα παιδιά τους για σκλάβους. Όλα αυτά όμως αποτελούσαν για την Μαγδαληνή ενδείξεις κι όχι αποδείξεις. Το Ευαγγέλιο του Λουκά μιλάει ότι ο Χριστός της έβγαλε επτά δαίμονες από μέσα της, της έκανε εξορκισμό ( γνωρίζουμε ότι ο Χριστός ήταν καλός εξορκιστής ) κι από τότε προσχώρησε στο κίνημά του. Όμως κατά τη διάρκεια που βρισκόταν στο κίνημά του, δεν έδειχνε τέτοια σημάδια μιας πρώην εταίρας. Όταν στην Αίγυπτο βρέθηκε μέσα σε ένα πιθάρι ένας πάπυρος, ανακαλύφθηκε το Ευαγγέλιο του Φιλίππου, του Θωμά και οι Πράξεις του Πέτρου. Αυτά όλα αναφέρονταν σαν απόκρυφα βιβλία των πρώτων Χριστιανικών χρόνων και δεν εντάχθηκαν ποτέ στην Βίβλο. Σ' αυτά τα κείμενα αποκαλύφθηκαν για πρώτη φορά για τη θέση της Μαγδαληνής στον κύκλο του Ιησού. Εμφανίζεται ως εξέχουσα μαθήτρια του Ιησού, κάνει πολλές καίριες ερωτήσεις, ενώ οι άλλοι μαθητές μοιάζουν μπερδεμένοι ,πώς εκείνη καταλαβαίνει ενώ αυτοί όχι. Αυτό ήταν μια πρόκληση σε καθημερινό επίπεδο. Οι εκπλήξεις όμως δεν σταματούν εκεί. Σε ένα από τα βιβλία του Νάγκ Χαμάντι είναι το Ευαγγέλιο του Φιλίππου, όπου η Μαρία Μαγδαληνή παίζει σπουδαίο ρόλο και στάθηκε αιτία ενός από τους πιο επίμαχους ισχυρισμούς σχετικά με αυτήν. Καθώς τα βιβλία ήταν θαμμένα στην άμμο, δέχθηκαν επιθέσεις των μυρμηγκιών. Στο συγκεκριμένο Ευαγγέλιο έκαναν μια τρύπα σε ένα ζωτικό σημείο και το χάσμα ταλανίζει τους μελετητές εδώ και δεκαετίες. Το απόσπασμα αφορά την Μαγδαληνή, γιατί παρ' ότι τα μυρμήγκια έχουν φάει το μισό όνομά της, όμως είναι ξεκάθαρο ότι αναφέρεται σε εκείνη: “Μαρία Μαγ...”. Το “δα” έχει χαθεί. Υπάρχει όμως το “...λινή”, δηλαδή Μαρία Μαγδαληνή. Οι μαθητές συχνά αναρωτιούνται: γιατί ο Χριστός αγαπάει τη Μαρία περισσότερο από αυτούς; Ο Ιησούς και η Μαρία φαίνεται ότι είχαν ξεχωριστή σχέση ,ήταν η αγαπημένη του σύντροφος,την προτιμούσε από τους άλλους μαθητές. Οι τρύπες στον πάπυρο υποδηλώνουν μια ακόμη στενότερη σχέση, όπως η: “...και την φίλησε στο...”. Μετά υπάρχει χάσμα και το χαμένο κείμενο αποτελεί αντικείμενο πολλών εικασιών, πού ακριβώς την φίλησε (πιθανότατα στο στόμα). Αυτό συνάγεται βάσει της Κοπτικής Γραμματικής και του μεγέθους του χάσματος (ίσως ένα φιλί στο στόμα να συμβολίζει την μετάδοση της Θείας Γνώσης). Το φιλί συμβολίζει την αποδοχή της διδασκαλίας, την αποδοχή του λόγου του Θεού. Σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Φιλίππου, η Μαρία είχε ιδιωτική διδασκαλία από τον Ιησού και είναι πολύ πιθανών η Μαρία να έμαθε πράγματα που δεν έμαθαν οι άλλοι. Ίσως ο Ιησούς είχε ιδιαίτερες συζητήσεις μαζί της επειδή καταλάβαινε τόσο καλά τις διδασκαλίες του. Δεν εμφανίζεται μόνο ως η αγαπημένη του μαθήτρια,αλλά και ως φιγούρα Θεϊκής σοφίας.
Η Μαρία ήταν παρούσα στις δύο σημαντικότερες στιγμές του Ιησού. Η Μαρία αλλά και άλλες γυναίκες ήταν παρούσες στη Σταύρωση, ενώ οι μαθητές είχαν φύγει από φόβο για την ζωή τους ,ενώ οι γυναίκες και βλέπουν την Σταύρωση (σε ορισμένα Ευαγγέλια ,ότι παρακολουθούν από μακρυά)και (σε άλλα ότι θρηνούν από κάτω) Ο Ιωάννης στο Ευαγγέλιο λέει ότι ο Ιησούς ήπιε νερό στο σταυρό που του έδωσε η Μαγδαληνή.
Μετά τον θάνατο του Ιησού η Μαρία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Η Μαρία είναι αυτή που ανακοινώνει στους μαθητές ότι το Σώμα του Ιησού λείπει από τον Τάφο και αυτοί δεν την πιστεύουν και αυτό δείχνει την απαξιωτική στάση τους απέναντι στις γυναίκες ,σκέπτονται ότι την έχει πιάσει υστερία κ.α. Επειδή δεν την πιστεύουν ο Πέτρος και άλλος ένας πηγαίνουν στον Τάφο και διαπιστώνουν την αλήθεια και φεύγουν αμίλητοι χωρίς να δώσουν καμία σημασία στην Μαρία Μαγδαληνή αφήνοντας αυτή εκεί μόνη. Και ξαφνικά εκεί συμβαίνει το εξής καταπληκτικό όταν ακούει μια φωνή να την ρωτάει γιατί θρηνεί; Εκείνη, νομίζοντας ότι είναι ο κηπουρός, λέει: “Πήραν το Σώμα του Κυρίου μου και δεν ξέρω πού είναι;” και στρέφοντας το βλέμμα της προς προς τον ομιλητή βλέπει πως είναι ο Χριστός. Εκείνος όμως την σταματάει, δεν την αφήνει να τον αγγίξει, αλλά της λέει να πάει στους άλλους και να τους πει ότι αναστήθηκε. Εκείνη ήταν η στιγμή που έδωσε μια άλλη αντίληψη στον Χριστιανισμό, το γεγονός ότι αναστήθηκε, σήμαινε ότι όντως είναι ο Υιός του Θεού κι επομένως δεν υπήρχε λόγος να διαλυθεί το κίνημα, μιας και ήταν τόσο επιτυχημένο. Το γεγονός αυτό έδωσε την ιδέα στην Μαρία Μαγδαληνή ότι η ανάσταση θα ήταν η η κρίσιμη στιγμή για τον Χριστιανισμό. Έτσι το μικρό κίνημα μετατράπηκε σε νέα θρησκεία και η Μαρία Μαγδαληνή είχε βασικό ρόλο σε αυτό. Θα έπρεπε τουλάχιστον να αναγνωριστεί ως απόστολος, μια από τους πρωτεργάτες της νέας θρησκείας, καθώς πληρεί άλλωστε όλες τις προϋποθέσεις της Βίβλου. Στο Ευαγγέλιο του Λουκά άλλωστε, αναφέρει ότι, για να γίνει κανείς απόστολος, πρέπει να ήταν παρών στην διδασκαλία, στο θάνατο και στην ανάσταση, για να κηρύξει το αληθινό Ευαγγέλιο του Χριστού και η Μαρία Μαγδαληνή ταιριάζει απολύτως στον ρόλο. Κι όμως η Βίβλος δεν της δίνει αυτό τον ρόλο. Πουθενά στην Καινή Διαθήκη δεν αναφέρεται ως Απόστολος. Για να το μάθουμε αυτό, πρέπει να πάμε σε ένα παλιό απόκρυφο κείμενο. Σε ένα παζάρι στο Κάιρο, το 1896, ένας Γερμανός μελετητής βρήκε έναν περίεργο πάπυρο, δερματόδετος και γραμμένος στην Κοπτική Γλώσσα, είναι η γλώσσα που μιλούσαν οι πρώτοι Χριστιανοί της Αιγύπτου. Η προέλευσή του όμως, ήταν μυστηριώδης, δεν γνωρίζουμε τίποτα. Προερχόταν από το Αχμέτ της Άνω Αιγύπτου, είχε βρεθεί στην εσοχή ενός τοίχου, εκεί που ζούσαν κάποτε καταδιωγμένοι Χριστιανοί. Ύστερα από προσεχτική εξέταση ήρθε στο φως κάτι πραγματικά αξιοπρόσεχτο, το Ευαγγέλιο της Μαρίας Μαγδαληνής, το οποίο κι αυτό θεωρείται απόκρυφο.
Η ιστορία αρχίζει λίγο καιρό μετά την Ανάσταση όταν οι μαθητές είδαν ένα όραμα του Ιησού ο οποίος τους ενθαρρύνει να διαδώσουν τη διδασκαλία Του. Εκείνοι όμως φοβούνται, επειδή ο Ιησούς θανατώθηκε και ανησυχούν, ότι θα τους θανατώσουν κι εκείνους. Και τότε η Μαρία Μαγδαληνή ξεκάθαρα τους λέει να μην ανησυχούν, γιατί ο Ιησούς υποσχέθηκε να τους προστατέψει. Είναι εκείνη που δε φοβάται και περιμένει, τους πείθει και συζητούν για τα διδάγματα του Σωτήρα. Σε βιβλία όπως το Ευαγγέλιο του Φιλίππου, η Μαρία παρουσιάζεται ως σύμβολο σοφίας. Στο Ευαγγέλιο της Μαρίας μιλάει στους μαθητές για τη διδασκαλία του Ιησού. Πρώτα μαθαίνουν ότι είναι σοφή και σ' αυτό το Ευαγγέλιο το διαπιστώνουμε. Ο Πέτρος ζητάει από τη Μαρία να τους πει πράγματα που άκουσε, αλλά δεν γνωρίζουν οι άλλοι μαθητές κι εκείνη απαντά: “Θα σας πω όσα έμειναν κρυφά από εσάς”. Τους λέει για ένα όραμα του Ιησού και μια συζήτηση που είχε μαζί Του. Η Μαρία εκθέτει τις λεπτομέρειες της συζήτησης, που αφορά την πνευματική ανάπτυξη και τη μάχη της ψυχής με το κακό. Εδώ όμως αρχίζει η διαμάχη όταν ο Αντρέας λέει: “Όλα αυτά μου φαίνονται πολύ περίεργα, μας λέει πράγματα που δεν έχουν σχέση με τον “Σωτήρα” και δημιουργήτε σοβαρή διένεξη. Ένας ή περισσότεροι μαθητές αμφισβητούν την Μαρία κι έπονται χειρότερα. Ο Πέτρος παρεμβαίνει στην συνομιλία και λέει: “Τι καθόμαστε και την ακούμε; θα μιλούσε ο Ιησούς κρυφά με μια γυναίκα, αντί ανοιχτά με εμάς; θα την προτιμούσε από εμάς;”.
Ο Ματθαίος την υπερασπίζεται και κατευνάζει τον Πέτρο. Ο Πέτρος θύμωσε, επειδή ο Ιησούς επέλεξε την Μαρία για να ερμηνεύσει τη διδασκαλία Του τη θεωρεί αντίπαλο στην ηγεσία της ομάδας. Η Μαρία είναι εκείνη που πιάνει το νόημα, εκείνη που κατανοεί τη διδασκαλία του Ιησού, εκείνη που την καθιστά κατάλληλη για αρχηγό γιατί η πνευματική της ωριμότητα είναι σε υψηλότερο επίπεδο από τους μαθητές ,το γιατί θα εξηγήσω πιο κάτω. Η ειρωνεία είναι ότι ο Πέτρος θεωρείται η θεμέλιος πέτρα της Εκκλησίας και τον εμφανίζει ως τον σημαντικότερο μαθητή, ενώ η Μαρία στην καλύτερη περίπτωση παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Το Ευαγγέλιο της Μαρίας έρχεται σε τέτοια αντίθεση με την εικόνα που έχουμε για εκείνη, που πρέπει να βεβαιωθούμε για την αυθεντικότητά του. Κανείς δεν γνωρίζει την προέλευσή του κι αντίθετα με άλλα χριστιανικά κείμενα, δεν αναφερόταν πουθενά. Το συναρπαστικό με το Ευαγγέλιο της Μαρίας είναι ότι δεν γνωρίζουμε καν την ύπαρξή του και θα βοηθούσε αν ξέραμε την ηλικία του.
Τα κοπτικά Χειρόγραφα χρονολογούνται δύσκολα. Βρέθηκαν όμως δύο άλλα αποσπάσματα σε ένα σωρό σκουπιδιών, τα οποία ήταν γραμμένα στα Ελληνικά, κάτι που διευκόλυνε την χρονολόγηση γιατί τα Ελληνικά κείμενα χρονολογούνται βάσει του τρόπου γραφής. Σύμφωνα με αυτά, το Ευαγγέλιο της Μαρίας πρέπει να γράφτηκε τον 2ο αιώνα ή στην αρχή του 3ου. Ως ειδικός στην Κοπτική Γλώσσα, ο Στίβεν Έμελ πιστεύει ότι είναι αυθεντικά. Η πλαστογράφηση αυτών των εγγράφων απαιτεί ένα είδος μεγαλοφυΐας, που δεν νομίζω ότι θα ήταν εύκολο να κάνει κανείς.
Ο πλαστογράφος θα έπρεπε να κατασκεύασε τους παπύρους χρησιμοποιώντας τεχνικές χαμένες εδώ και χιλιετίες και θα έπρεπε να έχει γνώση της Κοπτικής Γλώσσας πολύ μεγαλύτερη από τους μεγαλύτερους ειδήμονες. Θα έπρεπε να ανάπλαθε έναν άγνωστο κόσμο με κάθε λεπτομέρεια και δεν είναι δυνατόν να πλαστογραφήσει κανείς κάτι τέτοιο. Αν το Ευαγγέλιο της Μαρίας είναι αυθεντικό, μπορεί να κρύβει την αληθινή αιτία της εξαφάνισης της Μαρίας από τη Βίβλο γιατί παρουσιάζει πολύ διαφορετική την εικόνα των μαθητών. Το συναρπαστικό με το Ευαγγέλιο της Μαρίας είναι ότι μας καλεί να επανεξετάσουμε την ιστορία του Χριστιανισμού. Είχαν πιάσει σωστά το νόημα οι μαθητές; καταλάβαιναν ποια ήταν η αλήθεια; Είναι πολύ ρηξικέλευστη και ίσως αιρετική άποψη. Ίσως το Ευαγγέλιο της Μαρίας παραήταν ρηξικέλευστο. γιατί παρουσιάζει την Μαρία ως πνευματική καθοδηγήτρια των άλλων μαθητών. Δεν είναι απλή μαθήτρια, αλλά είναι η Απόστολος των Αποστόλων. Εμείς ξέρουμε όμως την Μαρία ως εταίρα. Πώς κηλιδώθηκε τόσο πολύ υπόληψή της;
Ο συγγραφέας του Ευαγγελίου της Μαρίας είναι ένα στοιχείο. Δεν το έγραψε η Μαρία. Είχε πεθάνει καιρό πριν. Οι ειδικοί όμως φαντάζονται ποιος μπορεί να το έγραψε. Θα έλεγα ότι πρόκειται για γυναίκα. Υποθέτουμε, ότι πρέπει να γράφτηκε από μέλος Χριστιανικής κοινότητας, όπου οι γυναίκες είχαν εξέχουσα θέση, αλλά θέση όμως αυτή αμφισβητήθηκε.
Το Ευαγγέλιο εξελίχθηκε από τις συγκεντρώσεις των πιστών ,η σύσταση των ομάδων καθοριζόταν από τον τόπο συνάντησης. Οι πρώτες συγκεντρώσεις γίνονταν σε σπίτια και προσηλύτιζαν φιλικά άτομα. Τα συμπόσια ήταν από τις κύριες ασχολίες των ομάδων, καθώς τα σπίτια ήταν χώρος των γυναικών και οι γυναίκες είχαν εξέχουσα θέση σ' αυτές τις κοινότητες. Ήταν Απόστολοι,Δασκάλες, Αρχηγοί του σπιτιού, στην Επιστολή προς Κορίνθιους βλέπουμε ότι υπάρχουν Προφήτισσες στην Χριστιανική κοινότητα.
Τον 2ον και 3ον αιώνα όμως εμφανίστηκαν διαφορές ανάμεσα σε ομάδες με άνδρες αρχηγούς και ομάδες με γυναίκες αρχηγούς. Σε κάποιες ομάδες των πρώτων Χριστιανών η Μαρία Μαγδαληνή έγινε ένα είδος ηγετικής φυσιογνωμίας που αντιπροσώπευε τις Χριστιανές. Αντιπροσωπεύει το σύνολο των γυναικών , εν αντιθέσει με το σύνολο των ανδρών που δεν συμβαίνει το ίδιο .
Μερικές φορές οι άνδρες προσπαθούν να την παραμερίσουν ,εκείνη όμως ορθώνει το ανάστημά της
Ο εκπρόσωπος των ανδρών που την αρνείται είναι ο Πέτρος .Η σχέση της Μαρίας με τον Πέτρο συμβολίζει αυτή την σύγκρουση . Σε πολλά πρώιμα Χριστιανικά κείμενα αυτή η ένταση ανάμεσα στον Πέτρο και την Μαρία είναι εμφανής,όχι μόνο στα Ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης αλλά και σε πολλές άλλες πηγές των πρώτων Χριστιανικών χρόνων που δεν εντάχθηκαν στην Καινή Διαθήκη . Ο Πέτρος και οι ιδέες του κυριάρχησαν στο κίνημα και ο ρόλος της Μαρίας ως Αποστόλου υποβαθμίστηκε και καθώς η εκκλησία άρχισε να παγιώνεται οι γυναίκες αποκλείστηκαν.
Τι συνέβη στη Μαρία; Έπεσε θύμα στη πάλη για την Εξουσία. Θύμα του τρόπου με τον οποίο γράφτηκε η Ιστορία . Ποιος γράφει την Ιστορία : Οι Άνδρες :
Τον 4ον και 5ον αιώνα η ιδέα μιας αρχηγού θεωρείται αιρετική , οι γυναίκες δεν μπορούν να χειροτονηθούν,δεν μπορούν να γίνουν Επίσκοποι ή Ιερείς και η Μαρία Μαγδαληνή αποτελεί πρόβλημα γιατί μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επικυρώσει την ηγεσία της γυναίκας στην εκκλησία. Αυτή η εικόνα της Μαρίας δεν ήταν προσφιλής στους ηγέτες της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας ,για τον λόγο αυτό έπρεπε η Μαρία Μαγδαληνή να καταστραφεί, να εξαφανισθεί .
Η Εκκλησία ήθελε να περιορίσει το δόγμα στη Βίβλο πατάσσοντας τις “ανορθόδοξες” ιδέες .
Τα Βιβλία του Νάγκ Χαμάντι και το Ευαγγέλιο της Μαρίας έπρεπε κι αυτά να εξαφανισθούν.
Μπορούμε να φαντασθούμε ανθρώπους του 4ου αιώνα να έχουν αυτά τα βιβλία και η Εκκλησία να τους λέει: Μη τα διαβάζετε, Μη τα κρατάτε. Τι κάνουν λοιπόν;Τα πετάνε ή τα καίνε, ή τα κρύβουν για να πάνε να τα πάρουν κάποια στιγμή και αν δεν πάνε , τα βιβλία μένουν θαμμένα στη στην Έρημο . Η Μαρία Μαγδαληνή όμως δεν θάφτηκε ,δεν μπορούσε να εξαφανιστεί από τις ιστορίες του Ιησού επειδή υπήρχε ήδη ως οπαδός του στα 4 Ευαγγέλια . Έπρεπε λοιπόν να βρεθεί άλλος ρόλος γιαυτή , χρειαζόταν μια εναλλακτική ιστορία για την Μαρία και επινοήθηκε η ιστορία της εταίρας. Δεν νομίζω ότι αυτό ήταν τόσο αθώο, μια προσεκτική ματιά στη Βίβλο αποκαλύπτει μια εκπληκτική αλήθεια. Η Ιστορία της Μαρίας ως γνωστότερης εταίρας του κόσμου ,εξαρτάτε από τον τρόπο ανάγνωσης των Ευαγγελίων ,γιατί υπάρχουν πολλές Μαρίες στα Ευαγγέλια και δυστυχώς η Μαρία Μαγδαληνή ήταν μια από αυτές και αυτό ήταν που κατέστησε δυνατή την μεταμόρφωσή της στη γνωστή μας εταίρα.
Η Μαρία που χρίει τον Ιησού στο Ευαγγέλιο του Λουκά , η αποκαλούμενη “αμαρτωλή”,η γυναίκα που αλείφει τον Ιησού με μύρο,στεγνώνει τα πόδια του με τα μαλλιά της και θρηνεί ,σχετίζεται σκοπίμως με την Μαρία, αδελφή της Μάρθας στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο ,ότι αυτή είναι που χρίει τον Ιησού για την ταφή του. Η Μαρία αυτή συγχέεται με τη Μαρία Μαγδαληνή η οποία γίνεται η αμαρτωλή που έχρισε τον Ιησού. Ύστερα από αυτό είναι εύκολο να ταυτισθεί με κάθε ανώνυμη αμαρτωλή του Ευαγγελίου. Εδώ προκύπτει το εξής ερώτημα , ως γυναίκα τι είδους αμαρτωλή μπορεί να είναι; Αποφασίστηκε να μετατραπεί σε εταίρα, επειδή είναι η πιο χαρακτηριστική γυναικεία αμαρτία . Ένας τρόπος να προσβάλλεις μια γυναίκα αρχηγό είναι να την συσχετίσεις με την πορνεία . Η μεταμόρφωση της Μαρίας από Απόστολο σε αμαρτωλή και κατόπιν σε μετανοήσασα είχε ξεκινήσει .

Τον 6ον αιώνα ο Πάπας Γρηγόριος ο Μέγας συνόψισε στην Βασιλική του Αγίου Κλήμεντος το ηθικό δίδαγμα αυτής της άποψης και ανακήρυξε ότι οι 7 δαίμονες της Μαρίας αποτελούσαν τα 7 θανάσιμα αμαρτήματά της ,όταν όμως μετανόησε ,τα αμαρτήματά της μετεβλήθησαν σε αρετές .

Έτσι η αρχηγός των Αποστόλων έγινε η μετανοούσα εταίρα.

Η Μαρία Μαγδαληνή είχε τώρα νέο ρόλο, η εκκλησία ενεθάρρυνε τους πιστούς να αναλογίζονται το αμαρτωλό παρελθόν τους και η νέα Μαρία ήταν το ιδανικό πρότυπο . Έτσι μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να δείξει ότι οι αμαρτίες ήταν σεξουαλικές και να αντιπαραβληθεί με την Παρθένα Μαρία . Μαζί με την Έυα αποτελούν τη βάση της κατανόησης της γυναικείας σεξουαλικότητας στη Δύση. Στο ρόλο της μετανοούσας η Μαρία Μαγδαληνή είχε πολλούς οπαδούς ,όμως η μεταμόρφωσή όπως την εμφάνισαν ως μια πρώην αμαρτωλή ,κηλίδωσε την υπόληψή της . Ο χαρακτηρισμός αυτός δεν μπορεί να είναι θετικός ακόμη και για μια παράδοση που δίνει αξία στη μετάνοια και θεωρεί ότι όλοι οι άνθρωποι πρέπει και μπορούν να μετανοήσουν.

Η Καθολική Εκκλησία όρισε εορτή για την Μαρία και της αφιέρωσε εκκλησίες , ήταν όμως μία Αγία που εκπροσωπούσε την μετάνοια .Τώρα ίσως ήρθε ο καιρός για αναθεώρηση ,πρέπει να την θυμόμαστε όχι μόνο ως οπαδό του Ιησού ή ως γυναίκα που είδε ένα όραμα του Ιησού ,αλλά ως πιθανή ηγέτιδα του Χριστιανικού κινήματος . Πρέπει να θυμόμαστε γιατί μετατράπηκε σε εταίρα, επειδή η ιστορία αυτή είναι διδακτική κατά πολλούς τρόπους .αλλά όμως αυτό δεν αφορά την Μαρία. Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στο κίνημα του Ιησού ,ήταν παρούσα στη Σταύρωση και την Ανάσταση . Υπήρξε σημαντική αντίπαλος του Πέτρου ,είχε όμως καταλάβει σημαντική θέση στις καρδιές των άλλων Αποστόλων,ποτέ όμως δεν πήρε ανάμεσά τους την θέση που τις άνηκε,ούτε όπως πιστεύουν ορισμένοι ειδικοί αναγνωρίστηκε η αξία της. Ήταν μια εξαιρετική αξιόλογη γυναίκα ,γιατί ήταν εκείνη που ανέδειξε χωρίς καμιά βοήθεια τον Χριστιανισμό .

Το 1964 η Καθολική Εκκλησία αναγνώρισε ότι η Μαρία Μαγδαληνή είχε αδικηθεί και απέσυρε τον χαρακτηρισμό μετανοούσα , πολλοί όμως ακόμα την ξέρουν ως εταίρα.
Η Μαρία Μαγδαληνή, ενσαρκώθηκε, θέλοντας να μάθει πώς νιώθει μια ψυχή, όταν βρίσκεται μέσα σε ένα σώμα. Της έλειπε αυτή η εμπειρία, δηλαδή η συνεργασία μεταξύ ψυχής και σώματος. Κατά την εξέλιξή της στο πνευματικό κόσμο, επέλεξε να αποκτήσει αυτή την εμπειρία, για να κατανοήσει τι θα πει να είσαι άνθρωπος. Και παρόλο που ξέρουμε, ότι ήταν μια ανώτερη ιστάμενη ψυχή, επέλεξε να ενσαρκωθεί για τον παραπάνω λόγο αλλά και γιατί ήθελε να συμπορευτεί με τον Ιησού για να του συμπαρασταθεί στην αποστολή του .
Ο Χριστός επέλεξε τους μαθητές Του κάτω στη Γη,όχι όμως και την Μαρία Μαγδαληνή με την οποία είχε πνευματική φιλία από τον πνευματικό κόσμο πριν την ενσάρκωσή τους.
Η Μαρία ανήκε στο άμεσο περιβάλλον Του , ήταν η πρώτη τη τάξει μαθήτρια του Ιησού, πρώτη στην ιεραρχία και ήταν στενή βοηθός Του. Επειδή η Μαρία Μαγδαληνή πριν ενσαρκωθεί ήταν επάνω στον Πνευματικό Κόσμο μια ανώτερη ιστάμενη ψυχή ,γιαυτό και μπορούσε να κατανοεί τις διδασκαλίες του Ιησού χωρίς να έχει δυσκολίες όπως αντιθέτως είχαν οι μαθητές του,λόγω τις πνευματικής της ωριμότητας. Η ενσάρκωσή της ήταν ο συνδυασμός μιας υψηλά ιστάμενης ψυχής και της ελεύθερης βούλησης του ανθρώπου.
Ήταν παντρεμένη με τον Φίλιππο,έχοντας και τρία τέκνα. Ήταν πολύ εύποροι οικογένεια και βοήθαγαν οικονομικά το έργο του Ιησού.
Η Εκκλησία τη χαρακτήρισε πόρνη. Όμως πως μία πόρνη έγραψε Ευαγγέλιο;
Προφανώς, κατηγορήθηκε, διότι ήταν μία γυναίκα, πολύ κοντά στον Χριστό και την εποχή εκείνη οι γυναίκες εθεωρούντο υποδεέστερα όντα. Μη ξεχνάτε ότι και μέχρι πρόσφατα είχαμε το φαινόμενο της απομόνωσης των γυναικών στους γυναικoνίτες των εκκλησιών. Η Εκκλησία πολλές φορές αντιμετώπισε τις γυναίκες ως μιάσματα και αυτό ήταν ένα ακόμη από τα σφάλματά της .

Η εκστρατεία εναντίον της πηγαίνει πίσω τόσους αιώνες που είναι δύσκολο να καταδειχθεί η αλήθεια . Ίσως κάποια ημέρα η εκπληκτική αυτή γυναίκα αναγνωριστεί γιαυτό που πραγματικά ήταν . Μια από τις θεμελιώτριες του Χριστιανισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου