Ξέρουμε λίγο πολύ τι σημαίνουν "Πνευματικά δικαιώματα". Κάποιος συνθέτει ένα κομμάτι ή γράφει ένα καταπληκτικό βιβλίο ή δημιουργεί μια έξυπνη πατέντα και όλοι τρέχουν, επειδή έτσι λειτουργεί το περιβόητο σύστημα, να κατοχυρώσουν την πνευματική τους έμπνευση, όχι μόνον ως δημιουργοί που έχει βάση λογικής, αλλά την εσαεί οικονομική εκμετάλλευση της. Το δηλώνει από μόνη της, η ίδια η έννοια τής λέξης. Δεν αρκείται δηλαδή στο να δημοσιοποιήσει "εγώ είμαι αυτός που το κατάφερε αυτό", αλλά αποβλέπει και στα διαχρονικά οικονομικά οφέλη. Ξέρω έτσι είναι το σύστημα. Δεν θα πρέπει όμως να αλλάξουν οι ιδέες ;; ο τρόπος σκέπτεσθαι ;; Θα σου πει κάποιος "μα πως θα ζήσει ;;" Σκεπτόμενοι με την υπάρχουσα δομή, ακούγεται λογικό. Κατά πόσον όμως είναι πραγματικά λογικό ;; Τι είναι εξ' άλλου λογικό ;;; Επειδή έτσι το βρήκα και αρκεί αυτό ;; Δηλαδή γίναμε αποδέκτες και συνεργοί, άθελα ή ηθελημένα, της άποψης "η εμπορευματοποίηση της κάθε έμπνευσης" είναι λογικό. Φαντάζομαι πως δεν απέχουμε από τον δήμιο του Προμηθέα !!!
Τι άλλο σημαίνει ;; Πως αν δεν έχεις την εύκολη πρόσβαση στην γνώση, στην ιδέα, είτε θα έπρεπε να είσαι γεννημένος παντογνώστης, πράγμα αδύνατον, είτε να περιμένεις μπας και συναντήσεις κάποιον τυχερό που είχε την δυνατότητα σε κάθε πρόσβαση ή σε κάποια από τις προσβάσεις, είτε μια τυχαία αναφορά σε μια τυχαία συνάντηση, πχ. μία αλλά μία δημιουργική φιλοσοφική ή τεχνολογική ή ουσιαστική ιδέα, ή επειδή είχε την "επιφοίτηση του αγίου πνεύματος" . Δηλαδή ένα ελαχιστότατο αριθμητικά διαμάντι, σε ένα άπειρο πλήθος διαμαντιών που είτε χαντακώθηκαν είτε εσκεμμένα καταστράφηκαν. Στον γνωστό μας χρόνο που να προλάβουμε με πνεύμα ειλικρίνειας, να αναλύσουμε μια θέση ;; Που και Πως ;; Σε μια ζωή που κάναμε πολύπλοκη με αποδέκτες και ταυτόχρονα συνεργάτες εμάς !!!. Αποτέλεσμα, όλα τα νήματα κόβονται για χιλιάδες συστημικούς λόγους. Ένας από αυτούς φυσικά και η "εφεύρεση" των πνευματικών δικαιωμάτων.
Σίγουρα θα σκεφτείτε : "ναι ωραία άποψη αυτή. Είναι ιδεολογική. Πως μπορεί όμως να αλλάξει μέσα σε έναν κόσμο που στήθηκε πια έτσι ;;" Μα έμμεσα και άμεσα, χωρίς καλά καλά να το πολύ καταλαβαίνει ο θέτων ένα τέτοιο ερώτημα, δέχεται ως αλήθεια ή σωστό αυτό στο οποίο εθίστηκε ή εγκλωβίστηκε να ακολουθεί !! Δηλαδή ;; στον τρόπο με τον οποίο έμαθε να σκέπτεται!!!
Πως θα αλλάξει αυτό αν δεν αρχίσει σιγά σιγά να επαναξιολογεί όλα όσα απαρτίζουν τον γνωστό του κόσμο, μέρος του οποίου είναι ο κάθε ένας από εμάς, είτε εντός είτε εκτός κατεστημένου ;;;
Άρα αν δεν αρχίσει να αλλάζει κάτι από την ρίζα, όσο και να το ψαλιδίζεις με κόπους, το κάθε ψαλίδισμα θα θεριεύει, όπως κλαδεύεις ένα δέντρο και εκείνο απλώνει περισσότερα και δυνατότερα κλαδιά !! Όπως ακριβώς η Λερναία Ύδρα. Ποιά είναι η ρίζα ;; Μα εμείς οι ίδιοι. Τίποτα δεν μπορεί να υφίσταται, αν δεν το έχουμε στηρίξει εμείς οι ίδιοι πρώτα, εφ' όσον όλα εκ του φυσικού νόμου χρειάζονται μια ρίζα για να αναπτύξουν τα πλοκάμια τους. Με άλλα λόγια, μετατρεπόμαστε σε μήτρα που θα κλωνοποιήσει την κάθε μπολιασμένη στρεβλή ιδέα !!
Μιλάμε για δημοκρατίες, μιλάμε με ωραία λόγια για το κοινό καλό, αλλά με ολίγη διάθεση. Πως ;; Βάζοντας διάφορες ταμπέλες ή επιτρέποντας περιοριστικές πρόσκαιρες διαχωριστικές εμπνεύσεις !! Μπορεί σήμερα τα κλαδιά του δέντρου να γράφουν επάνω "για τα πνευματικά δικαιώματα κάποιου, που εσείς-εμείς το θεωρούμε "λογικό", στην πορεία όμως ας υποθέσουμε, κάποιος άλλος θα πει πως δεν μπορείς να εκφράσεις την δική σου ιδέα, αφού εκείνος κατοχύρωσε την δική του ως έχει, ούσα ακόμα και αντίθετη απ' την δική σου, στο όνομα της "νομικής υποστήριξης¨του δικαιώματός Του !! Το δικό μου, το δικό σου ;;; Τότε όμως θα είναι αργά, γιατί το δέντρο έχει τις ρίζες που χρειάζεται (εμάς), με την σύμφωνη γνώμη (εν μέρει εκ μέρους μας), αλλά σημασία έχει ποιός κέρδισε την πρώτη μάχη. Διότι αν αλλάξει απόφαση η ρίζα να μην δέχεται το δηλητήριο, άμεσα αντιτίθεται και στον φορέα. Άλλη Συμπαντική αρχή, η καμπύλωση των άκρων. Η βάση που είναι ταυτόχρονα και η αρχή. Το Άλφα και το Ωμέγα κάθε οντότητας, κάθε υπο-ομάδας, το Άλφα και το Ωμέγα του Συμπαντικού Νού.
Πως μπορεί να αλλάξει ο κόσμος αν δεν γεννηθείς ιδεολόγος ;; Πως θα μπορούσε να αμφισβητηθεί από μία του μορφή ,έως το σύνολο το κατεστημένο, αν δεν έχει υφανθεί η εσωτερική ανάγκη μιας διαφορετικής ιδεολογίας, ώστε να εξαπλωθεί ως καταλύτης εντός μιας προτιθέμενης να αφυπνιστεί ανθρωπότητας ;; Πως;; όταν η κάθε εταιρεία για το μόνον που ενδιαφέρεται είναι να εδραιώνεται όλο και περισσότερο, ως ένα μονοπωλιακό είδος, πχ. το γιουτιούμπι, εξαγοράζοντας τους πάντες και τα πάντα, με στόχο την διαμόρφωση απόψεων, ιδεών και πληροφοριών, μέχρι την εμπορευματοποίηση της όποιας έμπνευσης ;;; Εμείς δεν το επιτρέψαμε ;;; εμείς. Όπως επιτρέψαμε στα μονοπώλια κάθε είδους να γίνουν γίγαντες, εγκαταλείποντας από πλευράς μας ,την απλή καθημερινή φυσική ζωή μας.
"Ο σωστά ενημερωμένος πολίτης, είναι ολοκληρωμένος πολίτης" είπαν σε μια εκπομπή. Ποιός δεν το δέχεται αυτό ;; Τι κάνει όμως για αυτό ;;
Στον χώρο που βρισκόμαστε, έχουμε μια βάση επειδή κάποιος κολοσσός το επιτρέπει, έστω και για δικά του οικονομικά οφέλη. Είναι μόνον αυτό ;; ΟΧΙ. Στην πραγματικότητα άλλοι είναι οι λόγοι.
Θα μπορούσε να μείνει στο τέλος μόνος του, ως αντίδραση στους νέους κανόνες που θέλει να επιβάλει ;; Θα μπορούσε. Υπάρχουν τρόποι ;; Υπάρχουν πάντα, όσο εμείς είμαστε ενεργοί και όχι απλοί μεταφορείς.
Οι Μεγάλοι Δάσκαλοι αυτού του κόσμου τι έκαναν ;; Βγήκαν στα πλήθη ανοικτά να μιλήσουν, να διαδώσουν αυτό που εκείνοι συνέλαβαν, αλλά οι υπόλοιποι αδυνατούσαν να διακρίνουν. Γιατί δεν μπορούσαν ;; γιατί τους έδιναν μερικά εργαλεία, όχι ικανά να δώσουν ώθηση για την προσωπική πνευματική ανάπτυξη και δημιουργία, σε μια εποχή μη διαδικτυωμένη. Σήμερα κάνει τα πάντα, να περιορίσει, ό,τι το ίδιο το κατεστημένο δημιούργησε και του βγήκε από την γωνία. Έχει όμως ντελάληδες πολλούς, που θέλω να πιστεύω άθελα υποβοηθούν. Δηλαδή ;; "δεν μπορείτε πια να κρυφτείτε, υπάρχει και το διαδίκτυο", "ο τάδε μπλοκάρει" , αλλά άμα έλθει η μαύρη ώρα, δεν θα έχει σκεφτεί πως με την τόση δημοσιοποίηση έβαλε το δακτυλάκι του, αντί να κρατά χαμηλό προφίλ, προασπίζοντας το τελευταίο προπύργιο μιας καλοστημένης παγκόσμιας παγίδας.
Η κάθε φιλοσοφία, η κάθε θεοσοφική υπόσταση, κατοχυρώθηκε στην άποψη της αυτο-ορθότητας. Αν ήταν όμως το πεδίο ελεύθερο, χωρίς στεγανά, κανενός είδους περιορισμούς, δεν θα μπορούσαν άνετα να συνεβρεθούν ανταλλάσσοντας ιδέες και απόψεις, ώστε να αποκρυσταλλωθεί το καλλίτερο δυνατόν συμπέρασμα ;; Θα μπορούσαν. Πόσες εκπομπές πραγματικών πνευματικών διαλόγων έχετε παρακολουθήσει στα προγράμματα των τηλεοράσεων ;; Καμία ή έστω σχεδόν καμία.
Στην σύγχρονη εποχή που η πληροφορία σε έναν εξαπλωμένο κόσμο, θεωρείτε σημαντική, έχει σαν δείκτη προστασίας τα πνευματικά δικαιώματα. Πόσα βίντεο ή πόσα κανάλια, παράδειγμα που στηρήχθηκαν σε δημόσιες δηλώσεις, από τις οποίες θα μπορούσε ένας σκεπτόμενος και αναλυτικός άνθρωπος να εξάγει τα προσωπικά του συμπεράσματα, δεν κατέβηκαν ή δεν έκλεισαν επειδή η δικαιολογία στηρίχθηκε στα ανεκδιήγητα "πνευματικά δικαιώματα" ;; Γεγονός αδιαμφισβήτητο.
Επειδή ξαφνικά κάποιος ζήτησε πνευματικά δικαιώματα !! Τι άλλο ;; το δημοσιογραφικό σκέλος εγγραφής ενός δημοσιοποιημένου βίντεο. Ξέρουμε όμως λίγο πολύ τι σημαίνει δημοσιογραφία και ο ρόλο της. Αν η είδηση δεν εξυπηρετεί, το δημοσιογραφικό σκέλος ζητά τα πνευματικά του δικαιώματα, και ω του θαύματος !! Παράδειγμα, βρήκε κάποιος μια δήλωση ενός δημόσιου προσώπου και την διέδωσε με ή χωρίς μετάφραση, αλλά αποσύρεται για τους γνωστούς λόγους. Πας να δεις τι καινούργιο έχει ένα κανάλι και ανακαλύπτεις πως το κανάλι έκλεισε λόγω παραπόνων της καραμέλας των "πνευματικών δικαιωμάτων" !!.
Πως και δεν γίνεται τότε να μπορεί να ζητήσει ο κάθε δεινός νους, πνευματικά δικαιώματα από Αυτόν που του χάρισε την δεινότητά του ;; ή μήπως του την χάρισε επειδή αυτός είναι και ο σκοπός του, ευρισκόμενος ανάμεσα μας ;;; Να είναι κομιστής και εμπνευστής πνευματικών ιδεών υπέρ του γενικού καλού, υπέρ της αφύπνισης ;;
Μα το Σύμπαν δεν λειτουργεί έτσι, θα απαντήσει κάποιος. Είναι ανταποδοτικό. Ναι ακριβώς, δηλαδή σε καλεί να εμπνευστείς με το εργαλείο που σου έχει προσφέρει, αλλά ταυτόχρονα να γίνεις ο κομιστής της ανακάλυψης, αφού σου επέτρεψε να την κατανοήσεις ή να την δημιουργήσεις. Δεν γίνεσαι θεματοφύλακας ή ο αποκλειστικός γνώστης, ούτε κτήτορας της, που εύκολα αποδεχόμαστε ως θέση, χωρίς την εκ βάθους ανάλυση "τι θέλει να πει ο ποιητής με την επιβολή ετούτη ;;"
Σίγουρα μια τέτοια ιδεολογία θα έβρισκε έδαφος σε μια άλλου τύπου κοινωνία. Που στηρίζεται όμως η διαμόρφωση μιας κοινωνίας ;;; Καθαρά στον τρόπο που σκεφτόμαστε ως μονάδες ή ως και ως σύνολα. Αν δε, καταφέρει να εξαπλώσει ευρύτερα την θέση του ένα ιδεολογικό αρχικό υπο-σύνολο, υποβοηθούμενο φυσικά μέσα από τις χρηματιστηριακού τύπου αξίες (άσχετες παντελώς δηλαδή με την ουσία της ίδιας της έννοιας αξία) , πως θα έβρισκε πρόσφορο έδαφος να επιβάλλει νέου τύπου πνευματικούς κανόνες, τους οποίους θα χειριστεί για να επιβάλλει της κατά τα άλλα φαινομενικές "νομότυπες" διαδικασίες ;; Με άλλα λόγια την λογοκρισία ;;
Γιατί ο πνευματικός αλλά και ο καλλιτεχνικός κόσμος δεν μπορεί να αποβάλει την "χρηματιστηριακή" αξία του παραγώγου του ;; Μα γιατί είναι θέμα βιοπορισμού. Μάλιστα, τότε δεν έχει κάτι νέο να προσφέρει, πέραν αυτού που το ίδιο το σύστημα έχει εδραιώσει.
Την στιγμή που θα γίνει συνειδητό πως η ανατροπή ενός δεδομένου, είναι δυνατή αν αρχίσει η κάθε ομάδα να σκέφτεται αντίστροφα ως προς τα γνωστά υπάρχοντα, δεν μπορεί τίποτα να αλλάξει. Οι σοβαροί πνευματικοί θα ξέρουν μόνον εκείνοι τι λένε και τι γράφουν, έστω και μια μικρή μερίδα γύρο τους, που ίσως όμως να μην είναι οι λαμπαδηδρόμοι που θα την εξάγουν παραέξω, είτε γιατί δεν θα θεωρούν τον εαυτό τους ικανό για να την μεταδώσουν, είτε γιατι δεν θα την έχουν κάνει συνειδητά κτήμα τους, είτε γιατί νομίζοντας πως έχοντας μέρος γνώσης αυτό τούς προστατεύει έναντι των υπολοίπων (μέγα λάθος). ή ακόμα να μην θέλουν να εμπλακούν ή να μην τους το επιτρέπουν λόγω της καραμέλας.
Καλλιεργηθήκαμε να είμαστε δε, τόσο εθισμένοι με αυτα τα δεδομένα, που το πράττουμε και στην καθημερινή μικρο κοσμική ζωή μας. Στο σχολείο, στην οικογένεια.... Δώσαμε ποτέ ουσία και πραγματικό υπόβαθρο σε αυτό που λέγεται πνευματισμός ;; ή προάγουμε προασπιζόμενοι και εμείς τον σκοταδισμό και τις περιοριστικές διαδικασίες ;;
Σύμφωνα με αυτό, πόσο διαφέρει η διαμάχη μιας άποψης έναντι μιας άλλης ;; Στο ότι ο καθένας προασπίζεται με την αόρατη βούλα την θεωρία και το λεγόμενο του, τρέχοντας να το υποθηκεύσει εσαεί ;;. Ελάχιστοι άλλοι, άσημοι, ανώνυμοι, ελεύθεροι εκφραστές, που θα έπρεπε να εισακουστούν, δεν μπορούν, αφού το κύκλωμα των ιδεών τους αποκλείει.
Έτσι όλα τα ίδια μένουν, έστω και αν επιθυμούμε να αλλάξουμε τον κόσμο μας, χωρίς να επικεντρωνόμαστε στην ρίζα του κακού, δηλαδή στον τρόπο που σκεπτόμαστε, σε αυτό που μας περιθωριοποιεί, σε αυτό που μας υποδουλώνει, αφήνοντας εύκολους δρόμους στο κατεστημένο να γιγαντώνεται από τους ίδιους μηχανισμούς που έσπειρε ως νομοτελειακή ιδεολογία-κάλυψη.
Ξέρουμε τι θέλουμε και πως το θέλουμε να γίνει ;; (όχι θα θέλαμε) . Θέλουμε η κάθε αληθής σκέψη και δημιουργία να διασπείρεται στην ανθρωπότητα προς όφελός της ;; ώστε να μην τείνει να γίνει μονομερής, από την πλευρά που τεχνάστηκε τον τρόπο να το στήσει ;; Γιατί ένα θρίλερ να είναι ευκολοπροσβάσιμο εν αντιθέσει με μία πιο πνευματώδη ταινία, παράδειγμα "οι ιππείς της Πήλου " ;;
Ο ΟΗΕ σε κρίσεις συνειδήσεως, έβγαλε αναφορά που λέει τα εξής : τα 5.000 !!!΄τελευταία χρόνια, χωρίς προηγούμενο, δεν υπήρξαν τόσο σε αυξητικό αριθμό οι δούλοι. Γιατί καλοί μου φίλοι, όποιος φτάσει στην ανάγκη να προστατέψει την πνευματική του ιδέα, γίνεται πρώτα ο ίδιος δούλος της. Όπερ σημαίνει, πως δεν είχε ποτέ την πίστη σε αυτήν, ούτε πίστεψε στην γεωμετρική της εξάπλωση και επιτυχία, αρκούμενος έστω μόνον στο " ο τάδε το εκτέλεσε" " ο τάδε το είπε", " ο τάδε το δημιούργησε" , ούτε έγινε υπερασπιστής της δικής του αλήθειας, άνευ αγκυλώσεων. Αφού μια τέτοια θέση δεν συνάδει με την διάδοση του δικού του εργαστηρίου, τότε αντίθετα γίνεται υπερασπιστής της περιχαράκωσης του τύπου "όποιος πρόλαβε το είδε, ή όποιος μπόρεσε το είδε ή το διάβασε ή το άκουσε" ή "τι με νοιάζει εμένα".
Κατά άλλα όμως, μας αρέσει να σηκώνουμε φωνές υπέρ περιθωριοποιημένων επιστημόνων, εκτελεσμένων δημοσιογράφων, επειδή εκείνοι τόλμησαν να κάνουν το διαφορετικό, αλλά οι πολλοί εμείς τίποτα. Δεν πιάσαμε το νόημα, τραβήξαμε την κουρτίνα !!
Η πεμπτουσία ολάκερης της υπόθεσης που λέγεται ζωή και άνθρωπος, έχει μόνον ένα βασικό πρόβλημα και αυτό είναι το ίδιο το περιεχόμενο του κεφαλιού, που δεν έμαθε πως να το διαχειρίζεται, αιτία της ολοκληρωτικής ανθρώπινης κατάντιας. Τώρα προσπαθεί να καταπολεμήσει, αυτά που εκείνος αρχικά δέχθηκε, αλλά που βρέθηκαν απέξω σήμερα και του κτυπούν την πόρτα.
Ασπασία
Τι άλλο σημαίνει ;; Πως αν δεν έχεις την εύκολη πρόσβαση στην γνώση, στην ιδέα, είτε θα έπρεπε να είσαι γεννημένος παντογνώστης, πράγμα αδύνατον, είτε να περιμένεις μπας και συναντήσεις κάποιον τυχερό που είχε την δυνατότητα σε κάθε πρόσβαση ή σε κάποια από τις προσβάσεις, είτε μια τυχαία αναφορά σε μια τυχαία συνάντηση, πχ. μία αλλά μία δημιουργική φιλοσοφική ή τεχνολογική ή ουσιαστική ιδέα, ή επειδή είχε την "επιφοίτηση του αγίου πνεύματος" . Δηλαδή ένα ελαχιστότατο αριθμητικά διαμάντι, σε ένα άπειρο πλήθος διαμαντιών που είτε χαντακώθηκαν είτε εσκεμμένα καταστράφηκαν. Στον γνωστό μας χρόνο που να προλάβουμε με πνεύμα ειλικρίνειας, να αναλύσουμε μια θέση ;; Που και Πως ;; Σε μια ζωή που κάναμε πολύπλοκη με αποδέκτες και ταυτόχρονα συνεργάτες εμάς !!!. Αποτέλεσμα, όλα τα νήματα κόβονται για χιλιάδες συστημικούς λόγους. Ένας από αυτούς φυσικά και η "εφεύρεση" των πνευματικών δικαιωμάτων.
Σίγουρα θα σκεφτείτε : "ναι ωραία άποψη αυτή. Είναι ιδεολογική. Πως μπορεί όμως να αλλάξει μέσα σε έναν κόσμο που στήθηκε πια έτσι ;;" Μα έμμεσα και άμεσα, χωρίς καλά καλά να το πολύ καταλαβαίνει ο θέτων ένα τέτοιο ερώτημα, δέχεται ως αλήθεια ή σωστό αυτό στο οποίο εθίστηκε ή εγκλωβίστηκε να ακολουθεί !! Δηλαδή ;; στον τρόπο με τον οποίο έμαθε να σκέπτεται!!!
Πως θα αλλάξει αυτό αν δεν αρχίσει σιγά σιγά να επαναξιολογεί όλα όσα απαρτίζουν τον γνωστό του κόσμο, μέρος του οποίου είναι ο κάθε ένας από εμάς, είτε εντός είτε εκτός κατεστημένου ;;;
Άρα αν δεν αρχίσει να αλλάζει κάτι από την ρίζα, όσο και να το ψαλιδίζεις με κόπους, το κάθε ψαλίδισμα θα θεριεύει, όπως κλαδεύεις ένα δέντρο και εκείνο απλώνει περισσότερα και δυνατότερα κλαδιά !! Όπως ακριβώς η Λερναία Ύδρα. Ποιά είναι η ρίζα ;; Μα εμείς οι ίδιοι. Τίποτα δεν μπορεί να υφίσταται, αν δεν το έχουμε στηρίξει εμείς οι ίδιοι πρώτα, εφ' όσον όλα εκ του φυσικού νόμου χρειάζονται μια ρίζα για να αναπτύξουν τα πλοκάμια τους. Με άλλα λόγια, μετατρεπόμαστε σε μήτρα που θα κλωνοποιήσει την κάθε μπολιασμένη στρεβλή ιδέα !!
Μιλάμε για δημοκρατίες, μιλάμε με ωραία λόγια για το κοινό καλό, αλλά με ολίγη διάθεση. Πως ;; Βάζοντας διάφορες ταμπέλες ή επιτρέποντας περιοριστικές πρόσκαιρες διαχωριστικές εμπνεύσεις !! Μπορεί σήμερα τα κλαδιά του δέντρου να γράφουν επάνω "για τα πνευματικά δικαιώματα κάποιου, που εσείς-εμείς το θεωρούμε "λογικό", στην πορεία όμως ας υποθέσουμε, κάποιος άλλος θα πει πως δεν μπορείς να εκφράσεις την δική σου ιδέα, αφού εκείνος κατοχύρωσε την δική του ως έχει, ούσα ακόμα και αντίθετη απ' την δική σου, στο όνομα της "νομικής υποστήριξης¨του δικαιώματός Του !! Το δικό μου, το δικό σου ;;; Τότε όμως θα είναι αργά, γιατί το δέντρο έχει τις ρίζες που χρειάζεται (εμάς), με την σύμφωνη γνώμη (εν μέρει εκ μέρους μας), αλλά σημασία έχει ποιός κέρδισε την πρώτη μάχη. Διότι αν αλλάξει απόφαση η ρίζα να μην δέχεται το δηλητήριο, άμεσα αντιτίθεται και στον φορέα. Άλλη Συμπαντική αρχή, η καμπύλωση των άκρων. Η βάση που είναι ταυτόχρονα και η αρχή. Το Άλφα και το Ωμέγα κάθε οντότητας, κάθε υπο-ομάδας, το Άλφα και το Ωμέγα του Συμπαντικού Νού.
Πως μπορεί να αλλάξει ο κόσμος αν δεν γεννηθείς ιδεολόγος ;; Πως θα μπορούσε να αμφισβητηθεί από μία του μορφή ,έως το σύνολο το κατεστημένο, αν δεν έχει υφανθεί η εσωτερική ανάγκη μιας διαφορετικής ιδεολογίας, ώστε να εξαπλωθεί ως καταλύτης εντός μιας προτιθέμενης να αφυπνιστεί ανθρωπότητας ;; Πως;; όταν η κάθε εταιρεία για το μόνον που ενδιαφέρεται είναι να εδραιώνεται όλο και περισσότερο, ως ένα μονοπωλιακό είδος, πχ. το γιουτιούμπι, εξαγοράζοντας τους πάντες και τα πάντα, με στόχο την διαμόρφωση απόψεων, ιδεών και πληροφοριών, μέχρι την εμπορευματοποίηση της όποιας έμπνευσης ;;; Εμείς δεν το επιτρέψαμε ;;; εμείς. Όπως επιτρέψαμε στα μονοπώλια κάθε είδους να γίνουν γίγαντες, εγκαταλείποντας από πλευράς μας ,την απλή καθημερινή φυσική ζωή μας.
"Ο σωστά ενημερωμένος πολίτης, είναι ολοκληρωμένος πολίτης" είπαν σε μια εκπομπή. Ποιός δεν το δέχεται αυτό ;; Τι κάνει όμως για αυτό ;;
Στον χώρο που βρισκόμαστε, έχουμε μια βάση επειδή κάποιος κολοσσός το επιτρέπει, έστω και για δικά του οικονομικά οφέλη. Είναι μόνον αυτό ;; ΟΧΙ. Στην πραγματικότητα άλλοι είναι οι λόγοι.
Θα μπορούσε να μείνει στο τέλος μόνος του, ως αντίδραση στους νέους κανόνες που θέλει να επιβάλει ;; Θα μπορούσε. Υπάρχουν τρόποι ;; Υπάρχουν πάντα, όσο εμείς είμαστε ενεργοί και όχι απλοί μεταφορείς.
Οι Μεγάλοι Δάσκαλοι αυτού του κόσμου τι έκαναν ;; Βγήκαν στα πλήθη ανοικτά να μιλήσουν, να διαδώσουν αυτό που εκείνοι συνέλαβαν, αλλά οι υπόλοιποι αδυνατούσαν να διακρίνουν. Γιατί δεν μπορούσαν ;; γιατί τους έδιναν μερικά εργαλεία, όχι ικανά να δώσουν ώθηση για την προσωπική πνευματική ανάπτυξη και δημιουργία, σε μια εποχή μη διαδικτυωμένη. Σήμερα κάνει τα πάντα, να περιορίσει, ό,τι το ίδιο το κατεστημένο δημιούργησε και του βγήκε από την γωνία. Έχει όμως ντελάληδες πολλούς, που θέλω να πιστεύω άθελα υποβοηθούν. Δηλαδή ;; "δεν μπορείτε πια να κρυφτείτε, υπάρχει και το διαδίκτυο", "ο τάδε μπλοκάρει" , αλλά άμα έλθει η μαύρη ώρα, δεν θα έχει σκεφτεί πως με την τόση δημοσιοποίηση έβαλε το δακτυλάκι του, αντί να κρατά χαμηλό προφίλ, προασπίζοντας το τελευταίο προπύργιο μιας καλοστημένης παγκόσμιας παγίδας.
Η κάθε φιλοσοφία, η κάθε θεοσοφική υπόσταση, κατοχυρώθηκε στην άποψη της αυτο-ορθότητας. Αν ήταν όμως το πεδίο ελεύθερο, χωρίς στεγανά, κανενός είδους περιορισμούς, δεν θα μπορούσαν άνετα να συνεβρεθούν ανταλλάσσοντας ιδέες και απόψεις, ώστε να αποκρυσταλλωθεί το καλλίτερο δυνατόν συμπέρασμα ;; Θα μπορούσαν. Πόσες εκπομπές πραγματικών πνευματικών διαλόγων έχετε παρακολουθήσει στα προγράμματα των τηλεοράσεων ;; Καμία ή έστω σχεδόν καμία.
Στην σύγχρονη εποχή που η πληροφορία σε έναν εξαπλωμένο κόσμο, θεωρείτε σημαντική, έχει σαν δείκτη προστασίας τα πνευματικά δικαιώματα. Πόσα βίντεο ή πόσα κανάλια, παράδειγμα που στηρήχθηκαν σε δημόσιες δηλώσεις, από τις οποίες θα μπορούσε ένας σκεπτόμενος και αναλυτικός άνθρωπος να εξάγει τα προσωπικά του συμπεράσματα, δεν κατέβηκαν ή δεν έκλεισαν επειδή η δικαιολογία στηρίχθηκε στα ανεκδιήγητα "πνευματικά δικαιώματα" ;; Γεγονός αδιαμφισβήτητο.
Επειδή ξαφνικά κάποιος ζήτησε πνευματικά δικαιώματα !! Τι άλλο ;; το δημοσιογραφικό σκέλος εγγραφής ενός δημοσιοποιημένου βίντεο. Ξέρουμε όμως λίγο πολύ τι σημαίνει δημοσιογραφία και ο ρόλο της. Αν η είδηση δεν εξυπηρετεί, το δημοσιογραφικό σκέλος ζητά τα πνευματικά του δικαιώματα, και ω του θαύματος !! Παράδειγμα, βρήκε κάποιος μια δήλωση ενός δημόσιου προσώπου και την διέδωσε με ή χωρίς μετάφραση, αλλά αποσύρεται για τους γνωστούς λόγους. Πας να δεις τι καινούργιο έχει ένα κανάλι και ανακαλύπτεις πως το κανάλι έκλεισε λόγω παραπόνων της καραμέλας των "πνευματικών δικαιωμάτων" !!.
Πως και δεν γίνεται τότε να μπορεί να ζητήσει ο κάθε δεινός νους, πνευματικά δικαιώματα από Αυτόν που του χάρισε την δεινότητά του ;; ή μήπως του την χάρισε επειδή αυτός είναι και ο σκοπός του, ευρισκόμενος ανάμεσα μας ;;; Να είναι κομιστής και εμπνευστής πνευματικών ιδεών υπέρ του γενικού καλού, υπέρ της αφύπνισης ;;
Μα το Σύμπαν δεν λειτουργεί έτσι, θα απαντήσει κάποιος. Είναι ανταποδοτικό. Ναι ακριβώς, δηλαδή σε καλεί να εμπνευστείς με το εργαλείο που σου έχει προσφέρει, αλλά ταυτόχρονα να γίνεις ο κομιστής της ανακάλυψης, αφού σου επέτρεψε να την κατανοήσεις ή να την δημιουργήσεις. Δεν γίνεσαι θεματοφύλακας ή ο αποκλειστικός γνώστης, ούτε κτήτορας της, που εύκολα αποδεχόμαστε ως θέση, χωρίς την εκ βάθους ανάλυση "τι θέλει να πει ο ποιητής με την επιβολή ετούτη ;;"
Σίγουρα μια τέτοια ιδεολογία θα έβρισκε έδαφος σε μια άλλου τύπου κοινωνία. Που στηρίζεται όμως η διαμόρφωση μιας κοινωνίας ;;; Καθαρά στον τρόπο που σκεφτόμαστε ως μονάδες ή ως και ως σύνολα. Αν δε, καταφέρει να εξαπλώσει ευρύτερα την θέση του ένα ιδεολογικό αρχικό υπο-σύνολο, υποβοηθούμενο φυσικά μέσα από τις χρηματιστηριακού τύπου αξίες (άσχετες παντελώς δηλαδή με την ουσία της ίδιας της έννοιας αξία) , πως θα έβρισκε πρόσφορο έδαφος να επιβάλλει νέου τύπου πνευματικούς κανόνες, τους οποίους θα χειριστεί για να επιβάλλει της κατά τα άλλα φαινομενικές "νομότυπες" διαδικασίες ;; Με άλλα λόγια την λογοκρισία ;;
Γιατί ο πνευματικός αλλά και ο καλλιτεχνικός κόσμος δεν μπορεί να αποβάλει την "χρηματιστηριακή" αξία του παραγώγου του ;; Μα γιατί είναι θέμα βιοπορισμού. Μάλιστα, τότε δεν έχει κάτι νέο να προσφέρει, πέραν αυτού που το ίδιο το σύστημα έχει εδραιώσει.
Την στιγμή που θα γίνει συνειδητό πως η ανατροπή ενός δεδομένου, είναι δυνατή αν αρχίσει η κάθε ομάδα να σκέφτεται αντίστροφα ως προς τα γνωστά υπάρχοντα, δεν μπορεί τίποτα να αλλάξει. Οι σοβαροί πνευματικοί θα ξέρουν μόνον εκείνοι τι λένε και τι γράφουν, έστω και μια μικρή μερίδα γύρο τους, που ίσως όμως να μην είναι οι λαμπαδηδρόμοι που θα την εξάγουν παραέξω, είτε γιατί δεν θα θεωρούν τον εαυτό τους ικανό για να την μεταδώσουν, είτε γιατι δεν θα την έχουν κάνει συνειδητά κτήμα τους, είτε γιατί νομίζοντας πως έχοντας μέρος γνώσης αυτό τούς προστατεύει έναντι των υπολοίπων (μέγα λάθος). ή ακόμα να μην θέλουν να εμπλακούν ή να μην τους το επιτρέπουν λόγω της καραμέλας.
Καλλιεργηθήκαμε να είμαστε δε, τόσο εθισμένοι με αυτα τα δεδομένα, που το πράττουμε και στην καθημερινή μικρο κοσμική ζωή μας. Στο σχολείο, στην οικογένεια.... Δώσαμε ποτέ ουσία και πραγματικό υπόβαθρο σε αυτό που λέγεται πνευματισμός ;; ή προάγουμε προασπιζόμενοι και εμείς τον σκοταδισμό και τις περιοριστικές διαδικασίες ;;
Σύμφωνα με αυτό, πόσο διαφέρει η διαμάχη μιας άποψης έναντι μιας άλλης ;; Στο ότι ο καθένας προασπίζεται με την αόρατη βούλα την θεωρία και το λεγόμενο του, τρέχοντας να το υποθηκεύσει εσαεί ;;. Ελάχιστοι άλλοι, άσημοι, ανώνυμοι, ελεύθεροι εκφραστές, που θα έπρεπε να εισακουστούν, δεν μπορούν, αφού το κύκλωμα των ιδεών τους αποκλείει.
Έτσι όλα τα ίδια μένουν, έστω και αν επιθυμούμε να αλλάξουμε τον κόσμο μας, χωρίς να επικεντρωνόμαστε στην ρίζα του κακού, δηλαδή στον τρόπο που σκεπτόμαστε, σε αυτό που μας περιθωριοποιεί, σε αυτό που μας υποδουλώνει, αφήνοντας εύκολους δρόμους στο κατεστημένο να γιγαντώνεται από τους ίδιους μηχανισμούς που έσπειρε ως νομοτελειακή ιδεολογία-κάλυψη.
Ξέρουμε τι θέλουμε και πως το θέλουμε να γίνει ;; (όχι θα θέλαμε) . Θέλουμε η κάθε αληθής σκέψη και δημιουργία να διασπείρεται στην ανθρωπότητα προς όφελός της ;; ώστε να μην τείνει να γίνει μονομερής, από την πλευρά που τεχνάστηκε τον τρόπο να το στήσει ;; Γιατί ένα θρίλερ να είναι ευκολοπροσβάσιμο εν αντιθέσει με μία πιο πνευματώδη ταινία, παράδειγμα "οι ιππείς της Πήλου " ;;
Ο ΟΗΕ σε κρίσεις συνειδήσεως, έβγαλε αναφορά που λέει τα εξής : τα 5.000 !!!΄τελευταία χρόνια, χωρίς προηγούμενο, δεν υπήρξαν τόσο σε αυξητικό αριθμό οι δούλοι. Γιατί καλοί μου φίλοι, όποιος φτάσει στην ανάγκη να προστατέψει την πνευματική του ιδέα, γίνεται πρώτα ο ίδιος δούλος της. Όπερ σημαίνει, πως δεν είχε ποτέ την πίστη σε αυτήν, ούτε πίστεψε στην γεωμετρική της εξάπλωση και επιτυχία, αρκούμενος έστω μόνον στο " ο τάδε το εκτέλεσε" " ο τάδε το είπε", " ο τάδε το δημιούργησε" , ούτε έγινε υπερασπιστής της δικής του αλήθειας, άνευ αγκυλώσεων. Αφού μια τέτοια θέση δεν συνάδει με την διάδοση του δικού του εργαστηρίου, τότε αντίθετα γίνεται υπερασπιστής της περιχαράκωσης του τύπου "όποιος πρόλαβε το είδε, ή όποιος μπόρεσε το είδε ή το διάβασε ή το άκουσε" ή "τι με νοιάζει εμένα".
Κατά άλλα όμως, μας αρέσει να σηκώνουμε φωνές υπέρ περιθωριοποιημένων επιστημόνων, εκτελεσμένων δημοσιογράφων, επειδή εκείνοι τόλμησαν να κάνουν το διαφορετικό, αλλά οι πολλοί εμείς τίποτα. Δεν πιάσαμε το νόημα, τραβήξαμε την κουρτίνα !!
Η πεμπτουσία ολάκερης της υπόθεσης που λέγεται ζωή και άνθρωπος, έχει μόνον ένα βασικό πρόβλημα και αυτό είναι το ίδιο το περιεχόμενο του κεφαλιού, που δεν έμαθε πως να το διαχειρίζεται, αιτία της ολοκληρωτικής ανθρώπινης κατάντιας. Τώρα προσπαθεί να καταπολεμήσει, αυτά που εκείνος αρχικά δέχθηκε, αλλά που βρέθηκαν απέξω σήμερα και του κτυπούν την πόρτα.
Ασπασία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου