a.readmore { /* CSS properties go here */ }
Καλώς ορίσατε στην μάχη της Αναζήτησης.

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013


 
Η ομιλία του καθηγητή στο σύνολό της παρουσιάζεται με ευχάριστο και χιουμοριστικό τρόπο.  Ξεκινά με τους εκπαιδευμένους στρατιώτες ανθρώπους που προετοίμαζε η Αγγλική αυτοκρατορία για την υποστήριξη των δικών της συμφερόντων, μέσω της ογκώδους γραφειοκρατίας, οι οποίοι έπρεπε να ξέρουν να διαβάζουν και να γράφουν ευανάγνωστα για τους αναγνώστες. 
Σήμερα δεν υπάρχουν αυτοκρατορίες, η τεχνολογία έχει προχωρήσει με την δυνατότητα, η γνώση σε οποιοδήποτε θέμα που ενδιαφέρει τον άνθρωπο για την μόρφωσή του, να χρειάζεται πλέον δύο λεπτά για να βρεθεί.  Τα σχολεία είναι ξεπερασμένα ;
Το ερπετοειδές τμήμα του εγκεφάλου, όταν νοιώσει απειλή, όπως η τιμωρία ή οι εξετάσεις, διακόπτει την λειτουργία με όλα τα υπόλοιπα τμήματα μάθησης του εγκεφάλου. Επομένως θα πρέπει να αλλάξει η δομή της μάθησης, να μην είναι απειλητική αλλά ευχάριστη, με την δημιουργική και κριτική συμμετοχή των μαθητευομένων, με την ανεπτυγμένη τους περιέργεια. Δεν χρειάζεται πια οι άνθρωποι να είναι ανταλλακτικά ή εξαρτήματα ενός υπερμεγέθους υπολογιστή.

Έχει πολλά θετικά στοιχεία η ομιλία. Αξίζει να την παρακολουθήσετε και να προσθέσετε τις δικές σας απόψεις, για το μέλλον της παιδείας και της πραγματικής και όχι στρατεύσιμης ή εξαρτώμενης μόρφωσης.   

Ας βοηθήσουμε να κτίσουμε ένα μέλλον υπέρ του ανθρώπου και της προσωπικής εξέλιξής του, αντί να σκεφτόμαστε αναχρονιστικά, περιοριστικά, παπαγαλίστικα. Ας προστατέψουμε τις φωτεινές ιδέες, την εξάπλωση των ερωτημάτων και ανησυχιών, όπως  έθεσαν τα παιδιά 9 και 11 ετών στον καθηγητή τους «πότε ξεκίνησε και πότε θα τελειώσει ο κόσμος». Αν δεν βοηθούμε τα παιδιά να αναπτύσσουν ελεύθερα και χωρίς φόβο τις ιδέες τους, ασχέτως αν θα τις θεωρήσουμε προς την σωστή κατεύθυνση ή όχι, δεν παύουν να είναι αυθόρμητες, αυτές θα βρουν τις απαντήσεις που χρειάζονται με σωστή χρήση και εμπλουτισμό γνώσεων.   Όπως και εσείς θα παρακολουθήσετε, η συμμετοχή των καθηγητών είναι σχεδόν μηδενική.   Υπάρχει μόνον μια ελάχιστη βοήθεια ή προτροπή. Τα παιδιά προχωρούν στις αναζητήσεις τους μόνα τους και στο τέλος παρουσιάζουν το όποιο αυτοδημιούργητο αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους, το οποίο είναι συνήθως αρκετά προχωρημένο από την ηλικία τους.  

Το μόνο που θεωρώ απαραίτητα σημαντικό, είναι να απομονωθούν σκουριασμένα μυαλά που προσπαθούν να περιορίσουν ή να ελέγξουν την συλλογή και διάδοση γνώσεων, θεωριών και πολιτισμών και, ας επικεντρωθούν στο πραγματικό έγκλημα που έχει σχέση με τον σκοταδισμό, κύριο υπαίτιο της οποιασδήποτε μορφής εγκληματικής ανθρώπινης σκέψης, σοβαρό εμπόδιο για την ανθρώπινη πνευματική ανύψωση.
Το βίντεο το βρήκα http://ellinikh-odysseia.blogspot.com
Ομιλία του Σουγκάτα Μίτρα : Φτιάξτε ένα σχολείο στο σύννεφο


 
Η ομιλία του καθηγητή στο σύνολό της παρουσιάζεται με ευχάριστο και χιουμοριστικό τρόπο.  Ξεκινά με τους εκπαιδευμένους στρατιώτες ανθρώπους που προετοίμαζε η Αγγλική αυτοκρατορία για την υποστήριξη των δικών της συμφερόντων, μέσω της ογκώδους γραφειοκρατίας, οι οποίοι έπρεπε να ξέρουν να διαβάζουν και να γράφουν ευανάγνωστα για τους αναγνώστες. 
Σήμερα δεν υπάρχουν αυτοκρατορίες, η τεχνολογία έχει προχωρήσει με την δυνατότητα, η γνώση σε οποιοδήποτε θέμα που ενδιαφέρει τον άνθρωπο για την μόρφωσή του, να χρειάζεται πλέον δύο λεπτά για να βρεθεί.  Τα σχολεία είναι ξεπερασμένα ;
Το ερπετοειδές τμήμα του εγκεφάλου, όταν νοιώσει απειλή, όπως η τιμωρία ή οι εξετάσεις, διακόπτει την λειτουργία με όλα τα υπόλοιπα τμήματα μάθησης του εγκεφάλου. Επομένως θα πρέπει να αλλάξει η δομή της μάθησης, να μην είναι απειλητική αλλά ευχάριστη, με την δημιουργική και κριτική συμμετοχή των μαθητευομένων, με την ανεπτυγμένη τους περιέργεια. Δεν χρειάζεται πια οι άνθρωποι να είναι ανταλλακτικά ή εξαρτήματα ενός υπερμεγέθους υπολογιστή.

Έχει πολλά θετικά στοιχεία η ομιλία. Αξίζει να την παρακολουθήσετε και να προσθέσετε τις δικές σας απόψεις, για το μέλλον της παιδείας και της πραγματικής και όχι στρατεύσιμης ή εξαρτώμενης μόρφωσης.   

Ας βοηθήσουμε να κτίσουμε ένα μέλλον υπέρ του ανθρώπου και της προσωπικής εξέλιξής του, αντί να σκεφτόμαστε αναχρονιστικά, περιοριστικά, παπαγαλίστικα. Ας προστατέψουμε τις φωτεινές ιδέες, την εξάπλωση των ερωτημάτων και ανησυχιών, όπως  έθεσαν τα παιδιά 9 και 11 ετών στον καθηγητή τους «πότε ξεκίνησε και πότε θα τελειώσει ο κόσμος». Αν δεν βοηθούμε τα παιδιά να αναπτύσσουν ελεύθερα και χωρίς φόβο τις ιδέες τους, ασχέτως αν θα τις θεωρήσουμε προς την σωστή κατεύθυνση ή όχι, δεν παύουν να είναι αυθόρμητες, αυτές θα βρουν τις απαντήσεις που χρειάζονται με σωστή χρήση και εμπλουτισμό γνώσεων.   Όπως και εσείς θα παρακολουθήσετε, η συμμετοχή των καθηγητών είναι σχεδόν μηδενική.   Υπάρχει μόνον μια ελάχιστη βοήθεια ή προτροπή. Τα παιδιά προχωρούν στις αναζητήσεις τους μόνα τους και στο τέλος παρουσιάζουν το όποιο αυτοδημιούργητο αποτέλεσμα της προσπάθειάς τους, το οποίο είναι συνήθως αρκετά προχωρημένο από την ηλικία τους.  

Το μόνο που θεωρώ απαραίτητα σημαντικό, είναι να απομονωθούν σκουριασμένα μυαλά που προσπαθούν να περιορίσουν ή να ελέγξουν την συλλογή και διάδοση γνώσεων, θεωριών και πολιτισμών και, ας επικεντρωθούν στο πραγματικό έγκλημα που έχει σχέση με τον σκοταδισμό, κύριο υπαίτιο της οποιασδήποτε μορφής εγκληματικής ανθρώπινης σκέψης, σοβαρό εμπόδιο για την ανθρώπινη πνευματική ανύψωση.
Το βίντεο το βρήκα http://ellinikh-odysseia.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου