a.readmore { /* CSS properties go here */ }
Καλώς ορίσατε στην μάχη της Αναζήτησης.

Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

Τώρα μαθαίνουμε γιατί δεν ...κοιμόταν τα βράδια ο Προβόπουλος. Προφανώς, ήταν ένας από τους λίγους που γνώριζαν τα δρομολόγια των C-130 και των φορτηγών με τα ευρώ και αγωνιούσε για το αν θα εκτελεστούν κανονικά. To "χρονικό του τρόμου" περιγράφεται στη συνέχεια με κάθε λεπτομέρεια και είναι άκρως αποκαλυπτικό
Της Έφης Καραγεώργου.
Η μέρα που σήμανε «κόκκινος συναγερμός» στην Τράπεζα της Ελλάδος, στις διοικήσεις των τραπεζών, αλλά και στο οικονομικό επιτελείο της τότε κυβέρνησης, ήταν η Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012. Την Κυριακή 17 Ιουνίου, ήταν επαναληπτικές  εκλογές, που κατέληξαν στην συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ. Αυτή την Παρασκευή οι Έλληνες σήκωσαν από τα τραπεζικά γκισέ και τα ΑΤΜ σχεδόν 3,5δις ευρώ.
Οι ώρες εκείνη την Παρασκευή πέρναγαν εφιαλτικά. Η  μεγάλη αγωνία ήταν να έχουν οι τράπεζες ρευστό στα ταμεία τους, για να εξυπηρετούν τους καταθέτες. Όλα κρέμονταν σε μία κλωστή, και  αν δημιουργείτο η υποψία ότι δεν υπάρχουν μετρητά στις τράπεζες η κατάρρευση θα ήταν δεδομένη.
Τα παραπάνω, και πολλά άλλα  περιγράφονται αναλυτικά  στις σελίδες του βιβλίου «Το χρονικό της μεγάλης κρίσης- Η Τράπεζα της Ελλάδος 2008-2013», το οποίο παρουσίασε χθες ο απερχόμενος διοικητής της Τράπεζας Ελλάδος κ. Γιώργος  Προβόπουλος, σε εκδήλωση που χαρακτηρίστηκε από έντονη συγκινησιακή φόρτιση, αφού είχε προηγηθεί η απόφαση του γενικού συμβουλίου της Τράπεζας να προτείνει στο υπουργικό συμβούλιο το διορισμό του Γ. Στουρνάρα στη θέση του διοικητή, ενόψει της λήξης της θητείας του Γ. Προβόπουλου.
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στις σελίδες του βιβλίου   την Πέμπτη 14 και την Παρασκευή 15 Ιουνίου, τα φορτηγά των χρηματαποστολών τροφοδοτούσαν διαρκώς με χαρτονομίσματα τις τράπεζες, 76 φορτηγά «ξεφόρτωσαν» μετρητά την Πέμπτη και 71 φορτηγά την Παρασκευή. Όταν το συνηθισμένο ήταν 20 χρηματαποστολές τη μέρα.
Όμως δεν ήταν μόνο αυτές οι εφιαλτικές μέρες στα χρόνια της κρίσης.
Η Τράπεζα της Ελλάδος, έφερε πάνω από 5δις ευρώ, «φορτωμένα» σε C130 για να εξασφαλίσει ότι οι τράπεζες θα είχαν μετρητά στα ταμεία τους και στα ΑΤΜ τους.
Το πρώτο C130 κατέβηκε την Πέμπτη 10 Ιουνίου του 2010 και ήταν «φορτωμένο» με 15 εκατομμύρια χαρτονομίσματα των 100 ευρώ. Ερχόταν από τη Ρώμη και μετέφερε 1,5δις ευρώ από την κεντρική τράπεζα της Ιταλίας…
 Η Ελλάδα μόλις είχε μπει στο Μνημόνιο. Και πολλοί καταθέτες, στήνονταν στην ουρά την Παρασκευή για να πάρουν τα «λεφτά τους στο σπίτι» για το σαββατοκύριακο.
Το δεύτερο C130 κατέβηκε την  Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011 στην Ελευσίνα. Ερχόταν από την κεντρική τράπεζα της Αυστρίας και μετέφερε χρηματοδέματα με  38,4 εκατομμύρια χαρτονομίσματα των 50 ευρώ.  Συνολικά δηλαδή έφερε 1,92δισ ευρώ.
Λίγες μέρες πριν η δήλωση της Επιτρόπου κ. Μαρίας Δαμανάκη, περί εξόδου από το ευρώ, είχε οδηγήσει μαζικά στους Ελληνες στις τράπεζες, για να σηκώσουν τις αποταμιεύσεις τους.
Το τρίτο  C130 έφερε και πάλι χρηματαποστολή από την κεντρική τράπεζα της Αυστρίας την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011. Κουβάλησε 36,8 εκατομμύρια χαρτονομίσματα των 50 ευρώ, συνολικά 1,84 δισ ευρώ.
Είχαν προηγηθεί οι δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου στις Κάννες για δημοψήφισμα και το σύστημα είχε πάρει φωτιά.
Η ΤτΕ είχε ετοιμαστεί για το χειρότερο.
Διότι όπως δήλωσε χθες ο απερχόμενος διοικητής κ. Γιώργος Προβόπουλος: Ζήσαμε έναν εφιάλτη, περάσαμε νύχτες χωρίς ύπνο, δεν ξέραμε με πιο νόμισμα θα ξυπνούσαμε…
Από την είσοδο της Ελλάδας στο μνημόνιο και μέχρι τα μέσα του 2013, οι περισσότερες μέρες ήταν εφιαλτικές   Οι τράπεζες έπρεπε να είναι «φορτωμένες» -τα γκισέ και τα ΑΤΜ με ρευστό-, ώστε να μην δημιουργηθεί η εντύπωση στους Ελληνες, ότι υπάρχει φόβος για τις καταθέσεις τους.
Ο φόβος  ότι ένα άδειο ΑΤΜ, μπορούσε να οδηγήσει σε πανικό τους καταθέτες και σε μαζική εκροή καταθέσεων ήταν μεγάλος. Κι έτσι για 18 μήνες, από τον Ιανουάριο του 2011 μέχρι τον Ιούνιο του 2012, η Τράπεζα της Ελλάδος είχε δημιουργήσει απόθεμα χαρτονομισμάτων, που αντιστοιχούσε στο 13,8% των καταθέσεων που είχαν οι Ελληνες, όταν το αντίστοιχο ποσοστό κάλυψης στην ευρωζώνη ήταν 6,8%.
.fpress.gr
Τα C-130 με τα ...ευρώ - Πού και πότε προσγειώθηκαν - όλο το χρονικό του τρόμου

Τώρα μαθαίνουμε γιατί δεν ...κοιμόταν τα βράδια ο Προβόπουλος. Προφανώς, ήταν ένας από τους λίγους που γνώριζαν τα δρομολόγια των C-130 και των φορτηγών με τα ευρώ και αγωνιούσε για το αν θα εκτελεστούν κανονικά. To "χρονικό του τρόμου" περιγράφεται στη συνέχεια με κάθε λεπτομέρεια και είναι άκρως αποκαλυπτικό
Της Έφης Καραγεώργου.
Η μέρα που σήμανε «κόκκινος συναγερμός» στην Τράπεζα της Ελλάδος, στις διοικήσεις των τραπεζών, αλλά και στο οικονομικό επιτελείο της τότε κυβέρνησης, ήταν η Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012. Την Κυριακή 17 Ιουνίου, ήταν επαναληπτικές  εκλογές, που κατέληξαν στην συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ. Αυτή την Παρασκευή οι Έλληνες σήκωσαν από τα τραπεζικά γκισέ και τα ΑΤΜ σχεδόν 3,5δις ευρώ.
Οι ώρες εκείνη την Παρασκευή πέρναγαν εφιαλτικά. Η  μεγάλη αγωνία ήταν να έχουν οι τράπεζες ρευστό στα ταμεία τους, για να εξυπηρετούν τους καταθέτες. Όλα κρέμονταν σε μία κλωστή, και  αν δημιουργείτο η υποψία ότι δεν υπάρχουν μετρητά στις τράπεζες η κατάρρευση θα ήταν δεδομένη.
Τα παραπάνω, και πολλά άλλα  περιγράφονται αναλυτικά  στις σελίδες του βιβλίου «Το χρονικό της μεγάλης κρίσης- Η Τράπεζα της Ελλάδος 2008-2013», το οποίο παρουσίασε χθες ο απερχόμενος διοικητής της Τράπεζας Ελλάδος κ. Γιώργος  Προβόπουλος, σε εκδήλωση που χαρακτηρίστηκε από έντονη συγκινησιακή φόρτιση, αφού είχε προηγηθεί η απόφαση του γενικού συμβουλίου της Τράπεζας να προτείνει στο υπουργικό συμβούλιο το διορισμό του Γ. Στουρνάρα στη θέση του διοικητή, ενόψει της λήξης της θητείας του Γ. Προβόπουλου.
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στις σελίδες του βιβλίου   την Πέμπτη 14 και την Παρασκευή 15 Ιουνίου, τα φορτηγά των χρηματαποστολών τροφοδοτούσαν διαρκώς με χαρτονομίσματα τις τράπεζες, 76 φορτηγά «ξεφόρτωσαν» μετρητά την Πέμπτη και 71 φορτηγά την Παρασκευή. Όταν το συνηθισμένο ήταν 20 χρηματαποστολές τη μέρα.
Όμως δεν ήταν μόνο αυτές οι εφιαλτικές μέρες στα χρόνια της κρίσης.
Η Τράπεζα της Ελλάδος, έφερε πάνω από 5δις ευρώ, «φορτωμένα» σε C130 για να εξασφαλίσει ότι οι τράπεζες θα είχαν μετρητά στα ταμεία τους και στα ΑΤΜ τους.
Το πρώτο C130 κατέβηκε την Πέμπτη 10 Ιουνίου του 2010 και ήταν «φορτωμένο» με 15 εκατομμύρια χαρτονομίσματα των 100 ευρώ. Ερχόταν από τη Ρώμη και μετέφερε 1,5δις ευρώ από την κεντρική τράπεζα της Ιταλίας…
 Η Ελλάδα μόλις είχε μπει στο Μνημόνιο. Και πολλοί καταθέτες, στήνονταν στην ουρά την Παρασκευή για να πάρουν τα «λεφτά τους στο σπίτι» για το σαββατοκύριακο.
Το δεύτερο C130 κατέβηκε την  Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011 στην Ελευσίνα. Ερχόταν από την κεντρική τράπεζα της Αυστρίας και μετέφερε χρηματοδέματα με  38,4 εκατομμύρια χαρτονομίσματα των 50 ευρώ.  Συνολικά δηλαδή έφερε 1,92δισ ευρώ.
Λίγες μέρες πριν η δήλωση της Επιτρόπου κ. Μαρίας Δαμανάκη, περί εξόδου από το ευρώ, είχε οδηγήσει μαζικά στους Ελληνες στις τράπεζες, για να σηκώσουν τις αποταμιεύσεις τους.
Το τρίτο  C130 έφερε και πάλι χρηματαποστολή από την κεντρική τράπεζα της Αυστρίας την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011. Κουβάλησε 36,8 εκατομμύρια χαρτονομίσματα των 50 ευρώ, συνολικά 1,84 δισ ευρώ.
Είχαν προηγηθεί οι δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου στις Κάννες για δημοψήφισμα και το σύστημα είχε πάρει φωτιά.
Η ΤτΕ είχε ετοιμαστεί για το χειρότερο.
Διότι όπως δήλωσε χθες ο απερχόμενος διοικητής κ. Γιώργος Προβόπουλος: Ζήσαμε έναν εφιάλτη, περάσαμε νύχτες χωρίς ύπνο, δεν ξέραμε με πιο νόμισμα θα ξυπνούσαμε…
Από την είσοδο της Ελλάδας στο μνημόνιο και μέχρι τα μέσα του 2013, οι περισσότερες μέρες ήταν εφιαλτικές   Οι τράπεζες έπρεπε να είναι «φορτωμένες» -τα γκισέ και τα ΑΤΜ με ρευστό-, ώστε να μην δημιουργηθεί η εντύπωση στους Ελληνες, ότι υπάρχει φόβος για τις καταθέσεις τους.
Ο φόβος  ότι ένα άδειο ΑΤΜ, μπορούσε να οδηγήσει σε πανικό τους καταθέτες και σε μαζική εκροή καταθέσεων ήταν μεγάλος. Κι έτσι για 18 μήνες, από τον Ιανουάριο του 2011 μέχρι τον Ιούνιο του 2012, η Τράπεζα της Ελλάδος είχε δημιουργήσει απόθεμα χαρτονομισμάτων, που αντιστοιχούσε στο 13,8% των καταθέσεων που είχαν οι Ελληνες, όταν το αντίστοιχο ποσοστό κάλυψης στην ευρωζώνη ήταν 6,8%.
.fpress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου