Προετοιμασία για την Ευρώπη του 2020
ΧΑΝ.ΝΕΑ 20-11-2010
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΚΑΤΑΤΟΥ
Στο πλαίσιο εκθέσεως που δόθηκε στη δημοσιότητα από την Επιτροπή χθες, αναλύονται τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της πολιτικής συνοχής και τίθενται οι βάσεις για την περαιτέρω προώθηση της πολιτικής αυτής.
Από την πολυσέλιδη αυτή έκθεση παρακρατούμε ένα εξαιρετικό σημείο που αφορά το μέλλον και αναφέρεται στην εδαφική συνοχή, η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσω της ενίσχυσης της διακυβέρνησης. Η Κρήτη ολόκληρη αλλά και μέρη αυτής, όπως ο νομός Χανίων ή μερικότερες εδαφικές ενότητες, όπως για παράδειγμα η επαρχία Σελίνου, πρέπει και μπορούν να επωφεληθούν από τη χάραξη της νέας πολιτικής και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με γνώση των πραγμάτων και την κατάλληλη άσκηση πιέσεων προς την κεντρική εξουσία. Το μέλλον της δημιουργίας και της προώθησης της πολιτικής αυτής τίθεται σε διαβούλευση: Η δημοσίευση της εν λόγω έκθεσης σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας δημόσιων διαβουλεύσεων που θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Ιανουαρίου. Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη καλούνται να υποβάλουν τις απόψεις τους για διάφορα ζητήματα που περιέχονται στα συμπεράσματα της πέμπτης έκθεσης για τη συνοχή σε απευθείας σύνδεση: http://ec.europa.eu/regional_policy/consultation/index_en.htm
Το πλήρες κείμενο της έκθεσης: http://ec.europa.eu/regional_policy/cohesion_report
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ
Η πέμπτη έκθεση της Επιτροπής για την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή, που δημοσιεύθηκε σήμερα, δείχνει ότι η πολιτική συνοχής της ΕΕ έχει συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη και την ευημερία και έχει προωθήσει την ισορροπημένη ανάπτυξη στην Ένωση. Ωστόσο, δεδομένων των σημαντικών οικονομικών και κοινωνικών εξελίξεων τα τελευταία χρόνια, η πολιτική συνοχής πρέπει πλέον να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις. Στο ευρύτερο πλαίσιο της αναθεώρησης του προϋπολογισμού ΕΕ, η έκθεση τονίζει ότι οι μελλοντικές επενδύσεις στην πολιτική συνοχής πρέπει να ευθυγραμμίζονται καλύτερα με τους στόχους της «Ευρώπης 2020». Προτείνει επίσης την εισαγωγή αυστηρότερων προϋποθέσεων και κινήτρων ώστε να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική χρήση των κονδυλίων που προορίζονται για την πολιτική συνοχής καθώς και αυξημένη επικέντρωση στα αποτελέσματα.
Κατά την παρουσίαση της έκθεσης, ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ για την περιφερειακή πολιτική, κ. Johannes Hahn, δήλωσε: «Η έκθεση αυτή δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η πολιτική συνοχής επηρέασε την ευρωπαϊκή οικονομία, μειώνοντας τις οικονομικές διαφορές και προωθώντας την περιβαλλοντική και κοινωνική ανάπτυξη. Για καλύτερη αποδοτικότητα πρέπει να καταστήσουμε την πολιτική αποτελεσματικότερη, ώστε να αποδίδει συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Πρέπει να ξοδεύουμε πιο έξυπνα, να επικεντρωθούμε στις κορυφαίες προτεραιότητες της ΕΕ και να προσθέσουμε ορατή αξία στο έργο των εθνικών και περιφερειακών αρχών. Τα πορίσματα της έκθεσης και η διαβούλευση θα μας βοηθήσουν να εκπονήσουμε μια πολιτική συνοχής που να είναι πιο προσαρμοσμένη στη σημερινή οικονομική κατάσταση.»
Ο κ. Lzsló Andor, αρμόδιος επίτροπος για την Απασχόληση, τις Κοινωνικές Υποθέσεις και την Κοινωνική Ενταξη της ΕΕ, δήλωσε: «Η πολιτική συνοχής έχει διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο βοήθησε κυρίως να περιοριστούν οι επιπτώσεις της κρίσης στους εργαζομένους και τις μικρές επιχειρήσεις».
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Εισαγωγή μιας τρίτης διάστασης: Εδαφική συνοχή.
Η συνθήκη της Λισαβόνας πρόσθεσε την εδαφική συνοχή στους στόχους της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής. Κατά συνέπεια, είναι αναγκαίο να συνεκτιμηθεί αυτός ο στόχος στα νέα προγράμματα, με ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο των πόλεων, της λειτουργικής γεωγραφικής οριοθέτησης, των περιοχών που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα γεωγραφικά ή δημογραφικά προβλήματα και των μακροπεριφερειακών στρατηγικών.
Οι αστικές περιοχές μπορούν να γίνουν κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη και κέντρα δημιουργικότητας και καινοτομίας. Μπορούν να επιτευχθούν ψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης και να δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης εάν υπάρξει η κρίσιμη μάζα συντελεστών, όπως εταιρειών, Πανεπιστημίων και ερευνητών. Τα προβλήματα των αστικών περιοχών είτε σχετίζονται με την υποβάθμιση του περιβάλλοντος είτε με τον κοινωνικό αποκλεισμό, επιβάλλουν μια συγκεκριμένη αντιμετώπιση και την άμεση συμμετοχή του οικείου επιπέδου διακυβέρνησης. Συνεπώς, πρέπει να αναπτυχθεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για το αστικό περιβάλλον όπου θα προσδιορίζονται σαφέστερα οι οικονομικοί πόροι για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των πόλεων, ενώ οι Αρχές των πόλεων θα διαδραματίζουν σημαντικότερο ρόλο στον σχεδιασμό και στην εφαρμογή των στρατηγικών αστικής ανάπτυξης. Η δράση στις αστικές περιοχές, οι σχετικοί πόροι και οι πόλεις που συμμετέχουν θα πρέπει να προσδιορίζονται με σαφήνεια στα έγγραφα προγραμματισμού.
Μελλοντικά, μια πτυχή που θα πρέπει να εξεταστεί είναι κατά πόσον το ρυθμιστικό πλαίσιο της πολιτικής συνοχής θα πρέπει να επιτρέπει τη μεγαλύτερη ευελιξία κατά την οργάνωση επιχειρησιακών προγραμμάτων προκειμένου να αντικατοπτρίζεται καλύτερα η φύση και η γεωγραφία των αναπτυξιακών διαδικασιών. Στη συνέχεια, ο σχεδιασμός και η διαχείριση των προγραμμάτων θα μπορούσε να πραγματοποιείται όχι μόνο σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο αλλά και -για παράδειγμα- στο επίπεδο ομάδων πόλεων ή λεκανών απορροής ποταμών και θαλάσσιων λεκανών.
Η έκθεση έδειξε ότι σε μερικές περιπτώσεις τα γεωγραφικά ή τα δημογραφικά χαρακτηριστικά είναι δυνατό να επιτείνουν τα αναπτυξιακά προβλήματα. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο στις εξόχως απόκεντρες περιοχές αλλά και στις υπερβόρειες περιοχές με πολύ χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού και στις νησιωτικές, διασυνοριακές και ορεινές περιοχές, όπως αναγνωρίζει ρητά η συνθήκη της Λισαβόνας. Θα είναι αναγκαία η ανάπτυξη στοχοθετημένων διατάξεων που θα αντικατοπτρίζουν τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά, χωρίς άσκοπο πολλαπλασιασμό των μέσων και των προγραμμάτων. Εδαφική συνοχή σημαίνει, επίσης, αντιμετώπιση της αλληλεξάρτησης υπαίθρου - πόλης όσον αφορά την πρόσβαση σε οικονομικά προσιτές και υψηλής ποιότητας υποδομές και υπηρεσίες και των προβλημάτων στις Περιφέρειες με υψηλή συγκέντρωση κοινωνικά περιθωριοποιημένων κοινοτήτων.
Τέλος, οι περαιτέρω εργασίες για τις νέες μακροπεριφερειακές στρατηγικές θα πρέπει να βασίζονται σε ενδελεχή επανεξέταση των υπαρχουσών στρατηγικών και της διαθεσιμότητας των πόρων. Οι μακροπεριφερειακές στρατηγικές θα πρέπει να αποτελούν ολοκληρωμένα και ευρείας βάσης όργανα με επίκεντρο τις κύριες προκλήσεις, τα οποία υποστηρίζονται από μια ενισχυμένη διακρατική πτυχή, παρόλο που το κύριο μέρος της χρηματοδότησης θα πρέπει να προέρχεται από τα εθνικά και περιφερειακά προγράμματα που συγχρηματοδοτούνται από την πολιτική συνοχής και από άλλους εθνικούς πόρους.
ΠΗΓΗ : http://www.kandanos.eu/node/1438#comment-391
ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΑ :
Μα δεν βλέπουμε όλοι μας, την περίφημη πολιτική συνοχή της Ε.Ε και την σημερινή ευημερία των χωρών και των λαών της ; Για να μην αυταπατόμαστε, ο Γερμανός έχει σφίξει το ζωνάρι εδώ και 10 χρόνια, πληρώνοντας τις πολιτικές των ηγετών της, αλλά δεν είναι η μόνη .
¨Οσο για τις πιό περιφερειακές, πχ. Ελλάδα, τα γνωρίζουμε από πρώτο χέρι !
Τώρα ομιλούν για "εδαφική συνοχή ; "
Συνοχικές Πόλεις που θα καταλήγουν στην Σούπερ Πόλη, με συνοχικά χωράφια που μπορεί να έχουν άλλα γεωγραφικά δεδομένα, όμως θα λειτουργούν "συνοχικά" για την/τις " συνοχική/ες Σούπερ Πόλη/εις ". Μπορεί κάποιοι να συμφωνούν και να βρίσκουν την ιδέα "μοναδική ". Εδώ υπάρχουν άνθρωποι που καταχαίρονται για τις άλλες Σούπερ Πλωτές Πόλεις, άνθρωποι εργάτες που θα δια βιούν (που να τολμήσει κανείς να αναφέρει την λέξη Ζούν !) σε μερικά εκατοντάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Ω τι ευτυχία, μοναδική . Μα θα παίρνουν τα σκαφάκια τους και θα πηγαίνουν στις ζούγκλες να δουν τα δάση κλπ΄κλπ΄, θα πει κάποιος ! Μα τι άραγε χρειάζεται για να αφυπνιστεί ο άνθρωπος ; Πόσα περισσότερα λάθη πνευματικών μη ΟΡΘΩΝ κρίσεων /αντιλήψεων πρέπει να περάσει ακόμα ;
ΜΟΝΟΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ !
Προετοιμασία για την Ευρώπη του 2020
ΧΑΝ.ΝΕΑ 20-11-2010
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΚΑΤΑΤΟΥ
Στο πλαίσιο εκθέσεως που δόθηκε στη δημοσιότητα από την Επιτροπή χθες, αναλύονται τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της πολιτικής συνοχής και τίθενται οι βάσεις για την περαιτέρω προώθηση της πολιτικής αυτής.
Από την πολυσέλιδη αυτή έκθεση παρακρατούμε ένα εξαιρετικό σημείο που αφορά το μέλλον και αναφέρεται στην εδαφική συνοχή, η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσω της ενίσχυσης της διακυβέρνησης. Η Κρήτη ολόκληρη αλλά και μέρη αυτής, όπως ο νομός Χανίων ή μερικότερες εδαφικές ενότητες, όπως για παράδειγμα η επαρχία Σελίνου, πρέπει και μπορούν να επωφεληθούν από τη χάραξη της νέας πολιτικής και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με γνώση των πραγμάτων και την κατάλληλη άσκηση πιέσεων προς την κεντρική εξουσία. Το μέλλον της δημιουργίας και της προώθησης της πολιτικής αυτής τίθεται σε διαβούλευση: Η δημοσίευση της εν λόγω έκθεσης σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας δημόσιων διαβουλεύσεων που θα διαρκέσει μέχρι τις 31 Ιανουαρίου. Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη καλούνται να υποβάλουν τις απόψεις τους για διάφορα ζητήματα που περιέχονται στα συμπεράσματα της πέμπτης έκθεσης για τη συνοχή σε απευθείας σύνδεση: http://ec.europa.eu/regional_policy/consultation/index_en.htm
Το πλήρες κείμενο της έκθεσης: http://ec.europa.eu/regional_policy/cohesion_report
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ
Η πέμπτη έκθεση της Επιτροπής για την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή, που δημοσιεύθηκε σήμερα, δείχνει ότι η πολιτική συνοχής της ΕΕ έχει συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη και την ευημερία και έχει προωθήσει την ισορροπημένη ανάπτυξη στην Ένωση. Ωστόσο, δεδομένων των σημαντικών οικονομικών και κοινωνικών εξελίξεων τα τελευταία χρόνια, η πολιτική συνοχής πρέπει πλέον να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις. Στο ευρύτερο πλαίσιο της αναθεώρησης του προϋπολογισμού ΕΕ, η έκθεση τονίζει ότι οι μελλοντικές επενδύσεις στην πολιτική συνοχής πρέπει να ευθυγραμμίζονται καλύτερα με τους στόχους της «Ευρώπης 2020». Προτείνει επίσης την εισαγωγή αυστηρότερων προϋποθέσεων και κινήτρων ώστε να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική χρήση των κονδυλίων που προορίζονται για την πολιτική συνοχής καθώς και αυξημένη επικέντρωση στα αποτελέσματα.
Κατά την παρουσίαση της έκθεσης, ο αρμόδιος επίτροπος της ΕΕ για την περιφερειακή πολιτική, κ. Johannes Hahn, δήλωσε: «Η έκθεση αυτή δείχνει τον τρόπο με τον οποίο η πολιτική συνοχής επηρέασε την ευρωπαϊκή οικονομία, μειώνοντας τις οικονομικές διαφορές και προωθώντας την περιβαλλοντική και κοινωνική ανάπτυξη. Για καλύτερη αποδοτικότητα πρέπει να καταστήσουμε την πολιτική αποτελεσματικότερη, ώστε να αποδίδει συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Πρέπει να ξοδεύουμε πιο έξυπνα, να επικεντρωθούμε στις κορυφαίες προτεραιότητες της ΕΕ και να προσθέσουμε ορατή αξία στο έργο των εθνικών και περιφερειακών αρχών. Τα πορίσματα της έκθεσης και η διαβούλευση θα μας βοηθήσουν να εκπονήσουμε μια πολιτική συνοχής που να είναι πιο προσαρμοσμένη στη σημερινή οικονομική κατάσταση.»
Ο κ. Lzsló Andor, αρμόδιος επίτροπος για την Απασχόληση, τις Κοινωνικές Υποθέσεις και την Κοινωνική Ενταξη της ΕΕ, δήλωσε: «Η πολιτική συνοχής έχει διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στην αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο βοήθησε κυρίως να περιοριστούν οι επιπτώσεις της κρίσης στους εργαζομένους και τις μικρές επιχειρήσεις».
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Εισαγωγή μιας τρίτης διάστασης: Εδαφική συνοχή.
Η συνθήκη της Λισαβόνας πρόσθεσε την εδαφική συνοχή στους στόχους της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής. Κατά συνέπεια, είναι αναγκαίο να συνεκτιμηθεί αυτός ο στόχος στα νέα προγράμματα, με ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο των πόλεων, της λειτουργικής γεωγραφικής οριοθέτησης, των περιοχών που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα γεωγραφικά ή δημογραφικά προβλήματα και των μακροπεριφερειακών στρατηγικών.
Οι αστικές περιοχές μπορούν να γίνουν κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη και κέντρα δημιουργικότητας και καινοτομίας. Μπορούν να επιτευχθούν ψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης και να δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης εάν υπάρξει η κρίσιμη μάζα συντελεστών, όπως εταιρειών, Πανεπιστημίων και ερευνητών. Τα προβλήματα των αστικών περιοχών είτε σχετίζονται με την υποβάθμιση του περιβάλλοντος είτε με τον κοινωνικό αποκλεισμό, επιβάλλουν μια συγκεκριμένη αντιμετώπιση και την άμεση συμμετοχή του οικείου επιπέδου διακυβέρνησης. Συνεπώς, πρέπει να αναπτυχθεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για το αστικό περιβάλλον όπου θα προσδιορίζονται σαφέστερα οι οικονομικοί πόροι για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των πόλεων, ενώ οι Αρχές των πόλεων θα διαδραματίζουν σημαντικότερο ρόλο στον σχεδιασμό και στην εφαρμογή των στρατηγικών αστικής ανάπτυξης. Η δράση στις αστικές περιοχές, οι σχετικοί πόροι και οι πόλεις που συμμετέχουν θα πρέπει να προσδιορίζονται με σαφήνεια στα έγγραφα προγραμματισμού.
Μελλοντικά, μια πτυχή που θα πρέπει να εξεταστεί είναι κατά πόσον το ρυθμιστικό πλαίσιο της πολιτικής συνοχής θα πρέπει να επιτρέπει τη μεγαλύτερη ευελιξία κατά την οργάνωση επιχειρησιακών προγραμμάτων προκειμένου να αντικατοπτρίζεται καλύτερα η φύση και η γεωγραφία των αναπτυξιακών διαδικασιών. Στη συνέχεια, ο σχεδιασμός και η διαχείριση των προγραμμάτων θα μπορούσε να πραγματοποιείται όχι μόνο σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο αλλά και -για παράδειγμα- στο επίπεδο ομάδων πόλεων ή λεκανών απορροής ποταμών και θαλάσσιων λεκανών.
Η έκθεση έδειξε ότι σε μερικές περιπτώσεις τα γεωγραφικά ή τα δημογραφικά χαρακτηριστικά είναι δυνατό να επιτείνουν τα αναπτυξιακά προβλήματα. Αυτό ισχύει πολύ περισσότερο στις εξόχως απόκεντρες περιοχές αλλά και στις υπερβόρειες περιοχές με πολύ χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού και στις νησιωτικές, διασυνοριακές και ορεινές περιοχές, όπως αναγνωρίζει ρητά η συνθήκη της Λισαβόνας. Θα είναι αναγκαία η ανάπτυξη στοχοθετημένων διατάξεων που θα αντικατοπτρίζουν τα ιδιαίτερα αυτά χαρακτηριστικά, χωρίς άσκοπο πολλαπλασιασμό των μέσων και των προγραμμάτων. Εδαφική συνοχή σημαίνει, επίσης, αντιμετώπιση της αλληλεξάρτησης υπαίθρου - πόλης όσον αφορά την πρόσβαση σε οικονομικά προσιτές και υψηλής ποιότητας υποδομές και υπηρεσίες και των προβλημάτων στις Περιφέρειες με υψηλή συγκέντρωση κοινωνικά περιθωριοποιημένων κοινοτήτων.
Τέλος, οι περαιτέρω εργασίες για τις νέες μακροπεριφερειακές στρατηγικές θα πρέπει να βασίζονται σε ενδελεχή επανεξέταση των υπαρχουσών στρατηγικών και της διαθεσιμότητας των πόρων. Οι μακροπεριφερειακές στρατηγικές θα πρέπει να αποτελούν ολοκληρωμένα και ευρείας βάσης όργανα με επίκεντρο τις κύριες προκλήσεις, τα οποία υποστηρίζονται από μια ενισχυμένη διακρατική πτυχή, παρόλο που το κύριο μέρος της χρηματοδότησης θα πρέπει να προέρχεται από τα εθνικά και περιφερειακά προγράμματα που συγχρηματοδοτούνται από την πολιτική συνοχής και από άλλους εθνικούς πόρους.
ΠΗΓΗ : http://www.kandanos.eu/node/1438#comment-391
ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΑ :
Μα δεν βλέπουμε όλοι μας, την περίφημη πολιτική συνοχή της Ε.Ε και την σημερινή ευημερία των χωρών και των λαών της ; Για να μην αυταπατόμαστε, ο Γερμανός έχει σφίξει το ζωνάρι εδώ και 10 χρόνια, πληρώνοντας τις πολιτικές των ηγετών της, αλλά δεν είναι η μόνη .
¨Οσο για τις πιό περιφερειακές, πχ. Ελλάδα, τα γνωρίζουμε από πρώτο χέρι !
Τώρα ομιλούν για "εδαφική συνοχή ; "
Συνοχικές Πόλεις που θα καταλήγουν στην Σούπερ Πόλη, με συνοχικά χωράφια που μπορεί να έχουν άλλα γεωγραφικά δεδομένα, όμως θα λειτουργούν "συνοχικά" για την/τις " συνοχική/ες Σούπερ Πόλη/εις ". Μπορεί κάποιοι να συμφωνούν και να βρίσκουν την ιδέα "μοναδική ". Εδώ υπάρχουν άνθρωποι που καταχαίρονται για τις άλλες Σούπερ Πλωτές Πόλεις, άνθρωποι εργάτες που θα δια βιούν (που να τολμήσει κανείς να αναφέρει την λέξη Ζούν !) σε μερικά εκατοντάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Ω τι ευτυχία, μοναδική . Μα θα παίρνουν τα σκαφάκια τους και θα πηγαίνουν στις ζούγκλες να δουν τα δάση κλπ΄κλπ΄, θα πει κάποιος ! Μα τι άραγε χρειάζεται για να αφυπνιστεί ο άνθρωπος ; Πόσα περισσότερα λάθη πνευματικών μη ΟΡΘΩΝ κρίσεων /αντιλήψεων πρέπει να περάσει ακόμα ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου